Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tangent AMP 100 problem

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 June 2010 - 16:51

Lassekasse
  • Lassekasse
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej. Jag är nybörjare på forumet och tänkte redan be om hjälp.
Det är så att jag skaffat ett demoex av en Tangent AMP 100 nyligen. Denna beter sig dock lite märkligt ibland. När jag haft den avstängd en stund och startar den så skenar volymen av sig självt när jag tryckt en gång på någon av volymknapparna (höj/sänk). Detta beteende slutar efter en stunds tryckande på volymknapparna och då funkar den som den ska. Den enda teori jag har om vad detta kan bero på är följande:
När TV:n (en Samsung LCD) är avstängd kan jag sänka/höja volymen flera steg genom att hålla inne volymknapparna, då stegar förstärkaren uppåt/neråt i volym. När jag startar TV:n kan jag oftast däremot inte hålla inne volymknapparna för att stega i volym, då höjs/sänks det bara ett enda steg och sedan fastnar den där. Jag har även provat att stänga av TV:n under tiden som volymen "skenar" av sig själv och då slutar den faktiskt att skena...

Kan det finnas någon krets i TV:n som stör ut signalerna från fjärrkontrollen eller förstärkaren själv?
Tack på förhand!

Postad 15 June 2010 - 17:01

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

• 5177 inlägg
  • 0
Låter som ett jordningsproblem om TV:n stör. Anslut alla grejer till en jordad kopplingsdosa som sitter i ett jordat uttag som en första åtgärd.

Postad 15 June 2010 - 22:21

Lassekasse
  • Lassekasse
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0