Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LED UE46C6735

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 september 2010 - 22:25

gingpa
  • gingpa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Köpte denna TV i veckan på SIBA för ett bra pris. Startade upp TV:n idag och märkte direkt att i dagsljus reflekteras hela rummet i den blanka bildskärmsytan. Tidigare hade jag en Samsung LCD där jag inte märkte detta alls. Bör jag placera TV:n så att ljusinsläppet träffar TV:ns baksida?
Färg och svärta blir betydligt mattare vid minsta förändring av betrakningsvinkel. Är det ett vanligt "problem" hos LED-TV?
Tack på förhand!

Postad 04 september 2010 - 23:21

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
För det första har du köpt en LCD-TV med LED-katnbelysning och det innebär att den har alla svagheter som LCD har såsom dålig tittvinkel och avvikande färger och kontrast redan vid mer än 15 grader i Samsungs fall.
Vad gäller reflektioner brukar Samsung trots allt vara ganska bra trots den blanka ytan men visst blir det reflektioner.

Den största svageheten har du dock inte upptäckt ännu, ojämn belysning som förstör synintrycken om man har mörkt i rummet och tittar på filmer där miljön är övervägande mörk, standardinställningen är dock sådan att det inte märks men det leder istället till att detaljer i mörka scener beckar igen!

Redigerat av junkan, 04 september 2010 - 23:22.

Postad 05 september 2010 - 11:06

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

För det första har du köpt en LCD-TV med LED-katnbelysning och det innebär att den har alla svagheter som LCD har såsom dålig tittvinkel och avvikande färger och kontrast redan vid mer än 15 grader i Samsungs fall.
Vad gäller reflektioner brukar Samsung trots allt vara ganska bra trots den blanka ytan men visst blir det reflektioner.

Den största svageheten har du dock inte upptäckt ännu, ojämn belysning som förstör synintrycken om man har mörkt i rummet och tittar på filmer där miljön är övervägande mörk, standardinställningen är dock sådan att det inte märks men det leder istället till att detaljer i mörka scener beckar igen!

Hej

Köpt en Samsung UE46C7705 för några dagar sen.
Grymmaste bilden och inget problem alls med betraktningsvinkeln,
Klara färger/superskarp bild och ett riktigt djup i bilden som lcd inte har.

Därmed kan vi fastställa att dessa inte har alla lcd:ernas svagheter.

Dock lite backlightning vid kanalbyte och riktigt mörka scener.
Inget som jag stör mig på.

Alla detaljer syns i även i mörka scener.

Har du en "led" tv?

Postad 05 september 2010 - 11:41

gingpa
  • gingpa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hej

Köpt en Samsung UE46C7705 för några dagar sen.
Grymmaste bilden och inget problem alls med betraktningsvinkeln,
Klara färger/superskarp bild och ett riktigt djup i bilden som lcd inte har.

Därmed kan vi fastställa att dessa inte har alla lcd:ernas svagheter.

Dock lite backlightning vid kanalbyte och riktigt mörka scener.
Inget som jag stör mig på.

Alla detaljer syns i även i mörka scener.

Har du en "led" tv?

Jag är lite dålig på terminologin och är inte så insatt som många här verkar vara. Förhoppningsvis lär jag mig allt eftersom. Det är ingen "LED" utan en LCD LED. Bilden är helt ok men troligtvis behöver jag hjälp med inställningar för att få den optimerad. Men de saker jag nämnde, som sämre färg och kontrast vid snävare betrakningsvinkel, och att allt reflekteras i skärmytan, stör mig något. TV:n står så att ljusinsläppet från stora fönster reflekteras i ytan och detta syns tydligt. Kanske är det för att ytan är betydligt blankare än den yta min förra Samsung LCD hade.

Postad 05 september 2010 - 11:58

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Jag är lite dålig på terminologin och är inte så insatt som många här verkar vara. Förhoppningsvis lär jag mig allt eftersom. Det är ingen "LED" utan en LCD LED. Bilden är helt ok men troligtvis behöver jag hjälp med inställningar för att få den optimerad. Men de saker jag nämnde, som sämre färg och kontrast vid snävare betrakningsvinkel, och att allt reflekteras i skärmytan, stör mig något. TV:n står så att ljusinsläppet från stora fönster reflekteras i ytan och detta syns tydligt. Kanske är det för att ytan är betydligt blankare än den yta min förra Samsung LCD hade.

Att det reflekteras när det är ljust utanför gäller nog de flesta apparatarna..Även min gamla LCD,
drar ner persiennen lite bara.

Skall kolla detta på min "led".

5 min fipplande, kolla några dagar och sen finjustera inställningarna.

1.a uppstarten var jag inte imponerad men nu är jag hänförd:)

Skall bara köpa en CA Modul, kör just nu via CD HD box. Vet inte vad som ger bäst bild.
Kollar jag apparaten på jobbet så verkar HD boxen ge bättre bild än den interna boxen.

Vill dock ha CA Modul så jag kan använda usb pwr samt den trådlösa överföringen.

Verkar klara dom flesta formaten via usb, inte sagt ifrån något ännu.

Postad 05 september 2010 - 12:05

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Fakta om min burk.

Samsung UE46C7705 LED-TV kommer att revolutionera TV- och filmtittandet med kompromisslös bildkvalitet och ta din filmvisning till en helt ny dimension med stöd för det nya 3D-formatet.

LED-TV:n är otroligt slimmad, endast 2,65 cm tunn och utrustad med den absolut senaste tekniken som Full HD-upplösning, LED-belysning, 3D-teknik, Motion Plus 200Hz, inspelningsfunktion via USB samt både DLNA-kompatibelt nätverk och interaktiva Internetfunktioner.

Slimmad design med Edge LED-belysning
Med en LCD-TV innehållande Edge LED-bakgrundsbelysning får man en upplevelse med mer intensiva och levande färger och en bild där detaljer framträder tydligare. Tack vare Edge LED-belysning har Samsung kunnat göra en TV som är betydligt mer slimmad än en normal LCD-TV, endast 2,65 cm tunn. En annan positiv effekt med Edge LED-belysning kontra vanlig belysning som används i många LCD-TV är att man lyckats sänka energiförbrukning betydligt, bra för både plånboken och miljön.

Mer än en TV
Med Samsungs nya LED-TV tas upplevelsen bortom vad en vanlig TV kan göra, tack vare DLNA-kompatibelt nätverk (AllShare) och Internet@TV kan man spela upp bilder, musik och filmer via nätverket eller använda smarta interaktiva funktioner från Internet, direkt på TV:n.

Samsungs nya LED-TV kommer garanterat att förändra ditt sätt att se på TV.

3D tar din upplevelse en nivå högre
Samsung UE46C7705 Full HD LED-TV är förberedd för att återge de nya 3D-formaten*** som är på väg ut på marknaden. Med en 3D-kompatibel Blu-ray-spelare, de aktiva 3D-glasögongen SSG-V2100AB/XC (1 par 3D-glasögon medföljer TV:n, fler säljs som tillbehör) och äkta 3D-material i Full HD-upplösning kommer bildupplevelsen att tas till en helt nya dimension.

Digital-TV via DVB-T, DVB-C eller DVB-S
C7705-serien har något så unik som en digital-TV-mottagare (MPEG2/4*) inte bara för marksänd digital-TV (DVB-T) och digital-TV via Com Hem (DVB-C), den är även utrustad med mottagare för Canal Digital via satellit (DVB-S2).

Tack vare CI+-port kan man ansluta en passande CA-modul och ett programkort från TV-leverantören vilket ger möjlighet att ta emot betalkanaler. Med Samsungs C7705-modell kan du på enklast möjliga sätt få tillgång till högkvalitativ TV-underhållning.

Motion Plus 200Hz för perfekt rörelseskärpa
Motion Plus 200Hz ger en behaglig tittarupplevelse genom att beräkna rörelser och skapa nya bildrutor. Med 200Hz-teknik behöver du inte oroa dig för suddiga och oskarpa bilder, även vid snabba rörelser så som vid den senaste actionfilmen eller fotbollsmatchen behåller bilden sin knivskarpa skärpa.

Inspelningsfunkton via USB
Med PVR-funktionen** (Personal Video Recorder) kan man pausa TV-program, spola tillbaks om man råkade missa något eller spela in ett visst program och se det när man själv har tid. Det enda som behövs är en USB-hårddisk** som enkelt kopplas in i någon av TV:ns USB-portar.

Internet@TV / Wi-Fi Ready
Med Samsungs Internet@TV blir din TV mer än bara en vanlig TV. Du kan koppla upp din LCD-TV direkt mot Internet via kabel eller trådlöst (kräver USB-adapter, finns som tillbehör) och få tillgång till en mängd interaktiva funktioner så som Facebook, YouTube, väderrapporter och de senaste nyheterna.

AllShare DLNA-nätverk
Samsung UE46C7705 LED-TV är förutom Internetfunktioner utrustad med funktionen AllShare DLNA-nätverk som låter användaren komma åt bilder, musik och videofiler direkt via nätverket. AllShare fungerar med DLNA-certifierade produkter så man kan på ett enkelt sätt spela upp video från videokameran eller strömma musik från din PC.

USB 2.0 Movie / ConnectShare Movie
Koppla enkelt in dina externa enheter via någon av de två USB 2.0-portarna och njut av JPEG-bilder, MP3-musik eller filmer (stöd för bl.a. DivX, XviD, H.264, WMV9) direkt i din TV. Nu kan du se bilder direkt från din digitalkamera i Full HD-upplösning, eller lyssna på musik från din MP3-spelare eller varför inte avnjuta en film på ett riktigt smidigt sätt.

Klicka här för att se vilka videoformat Samsung UE46C7705 LED-TV stödjer

4 HDMI-ingångar för perfekt anslutning
UE7705-serien LED-TV är utrustad med hela 4 HDMI-ingångar. Tack vare HDMI kan du ansluta moderna digitala signalkällor som HDTV-mottagare, Blu-ray-spelare eller moderna spelkonsoler och njuta av högsta möjliga upplösning och kvalitet. Dessutom är HDMI-ingångarna CEC-kompatibla (Anynet+) vilket tillåter styrning av flera kompatibla enheter via en fjärrkontroll, bra för dig som redan har 3-4 fjärrkontroller liggande på bordet.

TV:n har stöd för HDMI v1.4 vilket behövs för mottagning av 3D-signal via HDMI. En av HDMI-ingångarna har dessutom stöd för Audio Return Channel vilket innebär att man inte behöver någon extra digital ljudkabel från TV:n till receivern, ljudet skickas tillbaks via samma kabel som går till TV:n från receiver (kräver stöd för Audio Return Channel på receivern).

* Operatörsberoende, vänligen konsultera leverantören av tjänsten för information om tillgänglighet/funktion.

** Enbart digitala sändningar via den inbyggda mottagaren kan spelas in. TV:n stödjer externa USB-hårddiskar. När man ansluter en disk till TV:n kommer denna att paras ihop med TV, all eventuell information på disken kommer att raderas. Inspelningarna gjorda med TV:n är endast kompatibla med denna TV.

*** 3D-standarden för TV-program är ännu inte satt. Samsung kan inte garantera 100% kompabilitet med alla kommande format. TV:n är dock kompatibel med 3D-format från Blu-ray samt simulerad 3D från befintligt 2D-material.

Tillägg:

Spelar jag film via usb och sen går över till min hd box och efter en stund tillbaka till usb:en ingen så får man välja om man vill fortsätta från samma plats eller starta om.. Klockrent

Postad 05 september 2010 - 12:06

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1 347 inlägg
  • 0
Tänk på att du inte får in hd-kanalerna med ca-modulen.

Edit: @haihep, jobbar du som säljare åt samsung eller? :)

Redigerat av oliven, 05 september 2010 - 12:09.

Postad 05 september 2010 - 12:32

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Tänk på att du inte får in hd-kanalerna med ca-modulen.

Edit: @haihep, jobbar du som säljare åt samsung eller? :)

Kommit en ny CA Modul som både klarar DVB-C, T samt C och även MPEG4. (HDCP kodningen)

nja säljare kommer jag aldrig att passa som..Är bara så grymt imponerad av denna tv.

http://www.canaldigi...ggd-digitalbox/

http://www.barcom.se...ca_moduler.html

Conax CAM Canal Digital Strong

CA modul för TV som är godkänd av Canal Digital och har inbyggd
satellitmottagare eller kabel-TV mottagare och sk Common Interface.

Conax CAM CD Strong art 348485

Redigerat av haihep, 05 september 2010 - 14:26.

Postad 05 september 2010 - 21:13

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Ja jisses...
Jo jag har min andra LED-LCD den först åkte ut till förmån för en 60" plasma i vardagsrummet.
Den andra har jag i sovrummet och där kan jag stå ut med alla dess nackdelar (UE40C6705).
Jag har den med inbyggd Canal-digital-mottagare och kör smart-wii på den det funkar bra.
Tittvinkeln är usel och bakgrundsbelysingen är väldigt ojämn när den är varm, annars så är den bra.

Vad de menade med inte få in HD-kanalerna är att marknätet kommer att sända i DVB-T2 och det har ingen av Samsungs apparater ännu stöd för, ingen CA-modul kommer att ge dig stödet heller.

Postad 06 september 2010 - 07:12

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Ja jisses...
Jo jag har min andra LED-LCD den först åkte ut till förmån för en 60" plasma i vardagsrummet.
Den andra har jag i sovrummet och där kan jag stå ut med alla dess nackdelar (UE40C6705).
Jag har den med inbyggd Canal-digital-mottagare och kör smart-wii på den det funkar bra.
Tittvinkeln är usel och bakgrundsbelysingen är väldigt ojämn när den är varm, annars så är den bra.

Vad de menade med inte få in HD-kanalerna är att marknätet kommer att sända i DVB-T2 och det har ingen av Samsungs apparater ännu stöd för, ingen CA-modul kommer att ge dig stödet heller.

Jag har redan sagt vad jag tycker om denna tv, vet dock inget om den du har.
Misstänker att det kommer ny mjukvara/CA Moduler om man mot förmodan skulle vilja köra hd via marknät så jag är inte oroad.

Postad 06 september 2010 - 16:55

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0

Jag har redan sagt vad jag tycker om denna tv, vet dock inget om den du har.
Misstänker att det kommer ny mjukvara/CA Moduler om man mot förmodan skulle vilja köra hd via marknät så jag är inte oroad.

Nej DVB-T2 kräver mottagarbyte.

Postad 07 september 2010 - 07:30

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Nej DVB-T2 kräver mottagarbyte.

jaja man kan inte få allt:)

Kommer nog inte köra HD i marknät då man har villa med parabol.

Intressanta saker som framkommer dock, man förstår verkligen meningen med denna typ av forum.

Redigerat av haihep, 07 september 2010 - 07:32.

Postad 07 september 2010 - 09:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
haihep

Kul att du är nöjd med din tv :)
Inte allt för vanligt när det gäller Samsung lcd led :)

Postad 07 september 2010 - 12:32

Ladch
  • Ladch
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Vill dock ha CA Modul så jag kan använda usb pwr samt den trådlösa överföringen.

Det finns väl ingen pvr-support på UE46C6735 ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.