Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sports Champions

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Sports Champions (35 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg på spelet:

1. 5 (7 röster [20.00%])

Procent av omröstning: 20.00%

2. 4 (20 röster [57.14%])

Procent av omröstning: 57.14%

3. 3 (8 röster [22.86%])

Procent av omröstning: 22.86%

4. 2 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

5. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Sports Champions (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.846152 (12) 243:-
2 relaterade trådar

Postad 17 September 2010 - 12:31

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Postad bild

Officiell hemsida

E3 2010 Trailer

Trophies

Betyg

Metacritic
GameRankings

MHB's recension

Sports Champions will let you and your friends physically engage in an array of competitive sporting activities as you go head to head in six events. Every event brings its own unique twist to the controls. Use your PlayStation® Move motion controller as a paddle in table tennis as you conduct high speed rapid exchanges against your challenger while you employ a variety of strategies and tactics to win; or ignite the arena and use your PlayStation® Move motion controller as a sword and swing your arm forward to blast your opponent right out of the ring.

The easy to use PlayStation® Move motion controller and PlayStation® Eye camera lets anyone crush, spike and smoke the competition in six challenging events for the ultimate sports showdown. Sports Champions is as much fun to watch as it is to play, as both first-time players and experienced gamers will feel the adrenaline of winning or the sting of defeat. Anyone will find it easy to jump straight into the action; and the additive challenge of each event plus the highly competitive Leaderboard scores will keep you coming back for more. So what are you waiting for?

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 04 October 2010 - 21:41.

Postad 17 September 2010 - 13:17

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Gav det en 4:a

Bra och roliga spel, skön känsla och väldigt precis kontroll.

5:an kanske hade kommit om det fanns ett par spel till. plus att boule var tråkigt :P

Postad 17 September 2010 - 13:37

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Gav det en femma för att jag var så imponerad av att de hade lyckats få till det så tajt på första försöket! Sen lär ju en ev. tvåa vara bättre i många avseenden.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 17 September 2010 - 13:41.

Postad 17 September 2010 - 13:46

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Discgolfen/frisbeegolfen är roligast!

4:a från mig!

Postad 17 September 2010 - 18:31

holmba
  • holmba
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag kan inte få Move kontrollen att kalibrera, 1 gång har jag lyckats och jag har nog provat 200+ gånger. Katastrof. Så tråkigt.

Postad 17 September 2010 - 19:27

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Ger det en stark trea. Helt okay som demomaterial för att visa vad Move kan göra

Postad 17 September 2010 - 21:36

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Jag kan inte få Move kontrollen att kalibrera, 1 gång har jag lyckats och jag har nog provat 200+ gånger. Katastrof. Så tråkigt.

Har du följt instruktionerna ordentligt? T.ex. Att kameran ska vara vriden till den blå punkten. Här funkar det varje gång.

Postad 18 September 2010 - 09:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Har bara testat frisbeegolf, boule och pingis. Frisbeegolfen var kul om man är fler men jag tror pingisen ( på svår ) visar bäst prov på precisionen hos Move. Har inte upplevt någ lagg alls.

Postad 19 September 2010 - 17:22

Unregistered35160714
  • Unregistered35160714
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Har nu spelat fullversionen!

Gladiator Duel
Har endast move-kontollen, och spelet når sin fulla potential om man har navigationkontrollen också. Spelet handlar om att slåss med vapen och sköld, och som ni förstår handlar det då om att slå ut eller slå ner sin motståndare. När man svingar kraftigt slår man hårdare, och slår man svagt, är träffan nästan verkningslös. Spelet blir snabbt tråkigt, vilket beror på att förändringarna är små, desto mer man spelar. Motståndarna blir svårare, men man tröttnar snabbt på svingandet. Kontrollen är precis, men om man gör ett kraftigt slag och träffar motståndarens sköld,så blir man "paralyserad" under ett ögonblick, och i och med det så tappar man en del av känslan, eftersom man under denna sekund ändå viftar vidare med sin kontroll, men på skärmen är svärdet stilla.
betyget blir 5/10

Boccia
Boccia, eller boule som jag kallar det, är ett av de spelen som lovordats mest av recencenter. Jag har ännu inte haft förmånen att spela detta med en kompis, men har spelat mot datorn.
Spelet går ut på att man först kastar iväg en liten kula, och sedan gäller det med vardera fyra större kulor kasta och komma så nära som möjligt. Det är precist, och mycket exakt. Man föreställer sig verkligen att man har en metallkula i handen, och man kastar med stor precision. Problemet när man spelar mot datorn, är att jag i varje fall, uppfattar det som något långsamt och tyvärr blir det snabbt tråkigt. Spelet är troligtsvis mycket roligare om man spelar med en vän!
betyget blir 6/10

Frisbeegolf
Detta är skoj! Det gäller att kasta frisbee in i en korg, och banorna påminner till stor del om vanliga golfbanor. Om man jämför med Wii´s motsvarighet, så är denna mycket känsligare och mer exakt. Man lär sig genom allt efter spelets gång att hantera frisbeen, tack vare träningsläge och guidning, och man blir snabbt bättre på att veta hur man skall vinkla och hur mycket man skall ta i. Detta är utmärkt att spela ensam, men mycket roligare att spela med vänner!
betyget blir 8/10

Beach-volleyball
Detta spelet är inte i samma division som de andra. Man märker att speltillverkarna hastade med denna del av spelet, då man ser det i en uppifrånvy, och att momenten hela tiden upprepas. Pass, pass och smash, pass, pass och smash. Det är fysikt krävande, men å andra sidan kan man stå stilla och enbart röra på armarna. Det har ingen betydelse var på golvet du befinner dig, eller om du rör dig på djupet. Spelet är svagast av de sex.
betyget blir 3/10

Bågskytte
För armen bak till ryggen, håll in T-knappen, för armen framåt, sikta, släpp! Arkadliknande skjutning som för tankarna till Duck Hunter från 80-talet. Grenarna varierar från allt att bara skjuta på vanliga måltavlor, till att skjuta på frukten som dyker upp, eller spela tre-i-rad genom att snabbt träffa rätt bricka. Trots spelets arkadkänsla är det mycket underhållande, och svårighetsgraden ökar successivt efter varje motståndare.
betyget blir 8/10

Pingis
Oj, detta är move i sitt esse. Kameran hjälper spelet att mäta djupet, vilket gör att om du backar ett steg så befinner sig racketen längre bak, och vice versa. Det gäller att ha gott om utrymme när man spelar, eftersom man måste gå långt till vänster, häger, framåt eller bakåt när man skall returnera slagen. Pingisracket vinklas framåt när du vinklar handen åt samma håll, och vice versa förstås, vilket gör att du måste tänka på att vinkla rätt hela tiden. När man smashar så tar man i kraftigt, och man glömmer nästan att man håller en dildoliknande leksak i handen istället för ett rack. Detta hade fått en 10 av mig, och det funnits onlinestöd och världsrankning! Hur skulle J-O klara detta kan man undra?
betyget blir 9/10

Helhet
6 spel för 400 kronor. Prisvärt må jag säga, ett snittpris på ca 75 kr per spel. Att stå och spela ensam är inget man gör timme efter timme, men som sällskapsspel, tidsfördriv eller festspel är det utmärkt. Detta spel borde vara men i bundlepack även i Sverige när man köper movekontrollen, men så blev det tyvärr inte.
Jag väntar på sports champions II redan nu, då man har onlinestöd i alla spel. Ett bowlingspel, och även någon fysisk sport, kanske löpning eller liknande?

Postad 29 September 2010 - 22:17

Belsebubnoone
  • Belsebubnoone
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Jag fick förut stendiscar och nu häftiga discar när jag körde sports champion discgolf. Någon som vet om dom är bättre att använda än dom vanliga?

Sen har ju karaktärerna olika profiler spelar det någon roll eller är alla karaktärer lika bra?

Redigerat av Belsebubnoone, 29 September 2010 - 23:32.

Postad 30 September 2010 - 05:02

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Trcyker man Triangel har jag för mig så ser man de olika personernas stats.

Postad 01 October 2010 - 10:30

Hörnbjörn
  • Hörnbjörn
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej.

Har ett problem med sport champions. När jag kör genom hdmi (ljud) till tv:n så funkar ljudet kanon.
Men när jag byter och skall spela på projektorn så måste jag köra ljudet optiskt,
så är det tyst som i graven. Alla andra spel och filmer funkar optiskt men inte sport champions.

Är det någon som kan ha nån ide om vad som felet är?

Mvh
Stefan

Postad 04 October 2010 - 21:44

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Länkade MHBs recension i första inlägget.

Postad 04 October 2010 - 22:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Någon mer som kommit till
Spoiler
cupen i pingis? Eller hur att ballongplockandet går en på nerverna, totalt orealistiskt :)

Redigerat av Zoiler, 04 October 2010 - 22:01.

Postad 29 October 2010 - 20:10

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Här var det livat, ingen som spelar alls?
Det där Boulespelet gick ju snabbt att komma till den extra bossfighten, rätt lätt och halvkul

Frisbeegolfen var det bara idioter till motståndare fram till sista motståndaren i Guldcupen ,Giselle som plötsligt är mästarkastare
Jag har satt åtskilliga timmar på den jeveln men så --- heller
Känns som motståndet kunnat börja tidigare

Pingisen har jag bara kört träningen så den kan jag inte riktigt kommentera, förutom att smashen fungerade sämst

Postad 29 October 2010 - 20:26

defiant
  • defiant
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
har klarat bågskyttet med två motion kontorollrar = jobbigt för armarna om man ska skjuta realistiskt.
Håller på med pingisen tre gubbar kvar i guld cupen väldigt varierande motstånd.

Postad 29 October 2010 - 20:48

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det har jag också testat men med en kontroll, det var också lite jobbigt för man måste hämta pilarna bakom ryggen och sträcka ut armen helt rak innan det går att avfyra. Det låter kanske inte så jobbigt men tempot är uppskruvat.
Inte alls som OS med en pil i minuten

Postad 30 October 2010 - 09:12

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

har klarat bågskyttet med två motion kontorollrar = jobbigt för armarna om man ska skjuta realistiskt.
Håller på med pingisen tre gubbar kvar i guld cupen väldigt varierande motstånd.

Jag fick träningsvärk i axeln :(

Postad 24 November 2010 - 17:57

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Är det stor skillnad i känsla att köra med två move?
Funderar på att beställa en extra...om det nu är nån skillnad.
Kanske bara är bågskytte och gladiator som utnyttjar 2 kontroller??

Postad 24 November 2010 - 17:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är det stor skillnad i känsla att köra med två move?

Nä, inte i detta spelet. Däremot kan du ju köra pingis mot en annan t ex.

Postad 24 November 2010 - 20:52

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
I gladiatorduell tycker jag det gör väsentlig skillnad. ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.