Är påväg att köpa mig min första projj, har sökt på forumet men inte hittat svar på mina frågor.
Dom två jag har tittat på är w1000+ och hd200x. Anledningen till att jag kikat på full-hd är att det känns mer framtidssäkert med det formatet, och att det ska väll bli grymm bild med en blueray-spelare.
Sen ligger ju båda på ca 8500:- och det är väll vad jag kan tänka att lägga som max.
Jag kommer att kunna mörklägga rummet ganska bra med den omtalade rullgardinen tupplur

Går det att ställa in bildstorleken på nån av projektorerna, mer än att flytta fram/bak projektorn?
Kommer att ha ca 3,8 m mellan lins och duken. Har kikat på en 108" duk.
Sen kommer jag bli tvungen att tilta ner projektorn lite, som kommer vara fäst i taket. Har ju läst att man ska undvika att använda auto keystone, men går det att reducera upp bilden manuellt/med hjälp av linsen på någon av projjarna? Och försämrar det bilden något om man kan göra det manuellt?
Om det är någon som har testat eller har erfarenheter om dessa två projjar så skriv gärna, vilken ska jag köpa och vilken ger bäst bild och inställningsmöjligheter?
Mycket tacksam för svar!!

//Mvh Erik