REDIGERA är borta
75 svar till detta ämne
Postad 30 October 2010 - 10:08
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
Varför kan man inte Redigera egna inlägg i Filmbilden- och Vilken Skådis-trådarna, plötsligt, det kunde man ju för bara nån dag sedan?
RedigeraBorta.jpg 201.46K
0 Antal nerladdningar===Senare======== Ha, nu ser jag att man kan Redigera, men plötsligt bara om nån annan inte skrivit ett annat inlägg efteråt, klart korkad ändring. Man kan ju råka ha skrivit rena faktafel av misstag i nåt inlägg, och då måste man ju kunna editera bort det/ändra det efteråt, även om någon annan skrivit ett inlägg senare. Annars får ju folk felaktig information som läser trådarna uppifrån och ned, vilket man normalt sett gör. ==Ännu Senare======= Går föresten inte ens att redigera inlägg även om nån inte skrivit ett nytt inlägg efteråt, upptäckte jag nyss. Kanske är nån tidsgräns på hur länge det går? Lika idiotiskt det med isåfall!
Redigerat av Dreadlock, 07 November 2010 - 08:33.
Postad 30 October 2010 - 10:13
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Det går ju inte i nån forumdel alls numera
Edit Här gick det???
Redigerat av Benkke, 30 October 2010 - 10:13.
Postad 30 October 2010 - 11:01
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Och nu är knappen borta, tidsbegränsat?
Postad 30 October 2010 - 11:42
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
dom kanske tröttnade på folk som drog upp årsgamla trådar enbart för att dom skämdes för en gammal åsikt dom haft?
men ja, man borde kunna redigera åtminstone i några timmar, om det nu är så att dom begränsat redigeringen.
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 30 October 2010 - 11:43.
Postad 30 October 2010 - 20:08
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Hejsan,
Först vill jag be om ursäkt för att jag missade att informera om detta tidigare, men det har varit fullt upp med en massa saker. Nog om det.
Det stämmer att vi har tagit bort möjligheten att ändra sina egna inlägg efter 30min från det att man postade det.
Detta för att undvika att man som ni så klokt insåg att gamla trådar tas fram och redigeras i efterhand. De blir väldigt svårlästa då eller hur?
Sedan har vi de ( ett försvinnande litet antal men de existerar) som i ren ilska eller vad det nu kan vara får för sig att ta bort/radera alla sina gamla inlägg.
Så det är numera en tidsgräns på 30min som gäller för att kunna ändra sina inlägg.
Skulle man av någon anledning vilja ändra i sitt inlägg efter denna tid så är man välkommen att ta kontakt med oss så ser vi över förfrågan.
Postad 30 October 2010 - 21:18
Unregistered2141
-
Unregistered2141
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Kunde man inte gett möjligheten att användarna kunde redigera inlägget om dom bytte ut orden mot något mer lämpligt? Jag tror inte det beror på ilska utan det kan vara information om en själv eller något som inte är så passande och då kan det verkligen vara bra att det går att redigera. Annars finns alltid möjligheten att be en Moderator dölja inlägget men det kan ta ibland upp till två dagar. Fast det är bra att det är 30 min istället för som 10 min på Euphonia Audioforum.
Postad 30 October 2010 - 22:25
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Då skall jag inte posta mera i detta forum då jag inte kan redigera mina stavfel.
Postad 31 October 2010 - 00:06
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
är inte 30 min lite kort tid? några timmar tycker jag åtminstone? ok visst man borde väl läsa igenom inlägget före man postar eller åtminstone direkt efter så att man kan redigera fel, men missar man det kanske man vill redigera lite senare?
aja.. jag brukar inte redigera jätteofta och när jag gör det är det oftast direkt efteråt. förhoppningsvis blir det väl inga problem.
Postad 31 October 2010 - 10:42
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Man kan ju börja med 30 min, märker vi att det blir problem med att folk inte hinner redigera sina inlägg så får vi testa med att förlänga tiden.
Skulle man när tiden har gått ut upptäcka något som skulle behöva ändras så använd "anmälknappen" så kan vi moderatorer lättare hjälpa till om det skulle vara något.
Postad 01 November 2010 - 21:41
hampe90
-
hampe90
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Humm. Mindre bra tycker jag. Vist de kanske missbrukas nu, men ist kanske mer obegripliga inlägg med stavfel kommer upp. Är det verkligen så stort problem att man kan redigera när man vill då?
Redigerat av hampe90, 01 November 2010 - 21:42.
Postad 01 November 2010 - 21:53
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Fy fan vilket uselt initiativ!
Jag ser det inte som något problem om folk vill ta bort sina gamla inlägg eller inte längre står för något de skrivit, det jag däremot ser som ett problem är att det inte går att redigera sina inlägg!!!
Det måste finnas tusen saker som är viktigare att lägga krut på än en försvinnande liten skara som ändrar sina inlägg.
Riktigt dåligt Minhembio, riktigt dåligt...
Edit 1 kl 21:55, tråden består av 11 inlägg (Hittils) varav 5 av dom är ändrade, "redigera" funktionen är lika viktig som "svara" funktionen...
Edit 2 kl 00:13, funkar fortfarande att redigera, har ni ändrat tillbaka till så som det SKA vara?
Edit 3 kl 10:07 Funkar fortfarande...
Redigerat av -Palle-, 02 November 2010 - 09:07.
Postad 01 November 2010 - 23:00
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Jag tycker att det är bra att man inte kan redigera sina inlägg hur som helst.
Postad 01 November 2010 - 23:55
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Hejsan,
Först vill jag be om ursäkt för att jag missade att informera om detta tidigare, men det har varit fullt upp med en massa saker. Nog om det.
Det stämmer att vi har tagit bort möjligheten att ändra sina egna inlägg efter 30min från det att man postade det. Detta för att undvika att man som ni så klokt insåg att gamla trådar tas fram och redigeras i efterhand. De blir väldigt svårlästa då eller hur?
Sedan har vi de ( ett försvinnande litet antal men de existerar) som i ren ilska eller vad det nu kan vara får för sig att ta bort/radera alla sina gamla inlägg. Så det är numera en tidsgräns på 30min som gäller för att kunna ändra sina inlägg. Skulle man av någon anledning vilja ändra i sitt inlägg efter denna tid så är man välkommen att ta kontakt med oss så ser vi över förfrågan.
Man kan ju börja med 30 min, märker vi att det blir problem med att folk inte hinner redigera sina inlägg så får vi testa med att förlänga tiden.
Skulle man när tiden har gått ut upptäcka något som skulle behöva ändras så använd "anmälknappen" så kan vi moderatorer lättare hjälpa till om det skulle vara något. 
Men herregud, detta är ju det mest korkade som gjorts på detta forum. Måste bara få uttrycka mitt stora missnöje över detta. Hur många var det som misskötte sig och gjorde bump-redigeringar eller vad ni menar har gjorts gentemot folk som faktiskt använde det på riktigt sett, ni mods kommer ju att bli totalt spammade med folk som kommer på i efterhand att dom skrivit något fel eller bara vill lägga till något istället för att göra nytt inlägg. Släng fram siffror/statistik på det där nu! Kollektiv bestraffning är inte tillåtet! Ni har inte tänkt på att det kommer att bumpas lika mycket nu bara att det blir att folk skriver mer meddelanden och att kanske samma användare behöver skriva flera i rad nu istället för att bara redigera om han nu vill lägga till något till sitt förra. Dumt! Hur skall man göra om man tex gör en tråd om ett spel som skall släppas sen kanske vill editera förstainlägget/tråden med att lägga till en omröstning om betyg på spelet när det väl släpps? Kom inte med att man ska meddela mod, sånt måste man få göra själv. Ja det var mina 2 cent. Får se om detta blir sista posten jag skriver. Edit: Är det inte bättre att mods måste godkänna varje postat inlägg, när ni ändå är inne på total-översitteri?
Redigerat av HenkeEdge, 02 November 2010 - 00:01.
Postad 02 November 2010 - 00:21
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Ett alternativ som jag tänkte på var att man skulle kunna inför en möjlighet att lägga till saker till sitt inlägg under tex. ett års tid. Detta tillägg kunde då markeras med någon ram, färg eller linje och en datumstämpel, och infogas längst ner i meddelandet. Den ursprungliga texten skulle enligt detta förslag däremot inte kunna redigeras efter 30 min.
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 02 November 2010 - 00:25.
Postad 02 November 2010 - 08:29
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Postad 02 November 2010 - 08:38
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Måste ärligt talat säga att detta var det dummaste beslutet jag bevittnat på detta forumet under mina 5 år här på forumet. Att kunna redigera sina egna inlägg för stavfel eller saker man kommer på i efterhand för att antingen komplettera det man vill säga eller kanske tom vill formulera om för att inte bli missuppfattad eller likn är ju en grundläggande och klart nödvändig och självklar funktion anser jag.
Sen är det ju också ibland när det hettar till i trådarna lätt att folk (även jag) brusar upp eller säger saker man ibland ångrar när stridens hetta har lagt sig och man kanske då vill ta tillbaka saker som kanske varit onödiga att säga för att försöka få en bättre ton osv. Som det blir nu så får sånt stå kvar istället för att folk får chansen att försonas och ta tillbaka saker.
Råkar det vara nån enstaka individ som missbrukar detta till den milda grad att det kan få såna hemska konsekvenser får det väl hanteras av Admins som med alla andra som missköter sig. Dvs att man tar det enskilda fallet istället för att kollektivbbestraffa ALLA på hela forumet och beröva dom deras rättigheter.
Kan helt enkelt inte förstå varför det ska behövas.
Hoppas detta beslut övervägs, återtas och passerar i historien som ett bortglömt misstag.
Redigerat av masse70, 02 November 2010 - 08:41.
Postad 02 November 2010 - 08:41
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
+1, mindre bra tycker jag....
Ropen skalla, edit åt alla !
Edit: passar på att editera så länge det går !
Edit2: Ååååh, vad gott att kunna editera.
Edit3: Redigera ska det stå, tur att det går att ändra
Redigerat av what17ever, 02 November 2010 - 08:43.
Postad 02 November 2010 - 09:01
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Ni Mods kommer ju dessutom få MYCKET mer att göra. Att ta bort detta alternativ gör ju t ex att man inte kan uppdatera första inlägget i en tråd utan att kontakta er. JAG tycker att första inlägget i en tråd oftast är det viktigaste och skall sammanfatta vad tråden ska handla om och även, i många fall, sammanfatta information från inlägg i en tråd. Har ni tänkt på det och hur resonerar ni här?
Postad 02 November 2010 - 09:17
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Vi lyssnar på kritiken och är beredda att backa på det för att visa att vi lyssnar på våra medlemmar. Jag anser fortfarande att det inte skall gå att redigera inlägg hej vilt då vi har haft problem med det - men om ni anser olika får jag vika mig för åsikterna, ta det internt och så skall vi se om vi kan ändra tillbaka.
Postad 02 November 2010 - 09:20
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Det tackar vi för!
Postad 02 November 2010 - 09:55
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jag anser fortfarande att det inte skall gå att redigera inlägg hej vilt då vi har haft problem med det
Där håller vi nog alla med. Det bästa vore ju om alla hade "sunt förnuft" men så är det ju tyvärr inte alltid. Kan ni lägga in en räknare på "antal redigerade inlägg"? Publik eller inte spelar väl ingen roll. Kanske ska vara publik, har någon gjort 100 inlägg varav 90 är redigerade så tappar hans/hennes inlägg lite trovärdighet, iallafall i mina ögon. Jaja, inte helt enkelt att få till en bra lösning. ( inlägget redigerat )
Redigerat av BrittBastard, 02 November 2010 - 09:57.
Postad 02 November 2010 - 11:17
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Jag tycker att det är bra. Så är det på många andra forum redan. Under 30 minuter hinner man lätt ändra stavfel.
Postad 02 November 2010 - 11:21
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Det är lite svårt att modda power board så men det går självklart att göra en databasräknare vi kan använda internt - dock tror jag inte att en extern sådan räknare kommer att skapas.
Jag har varit delaktig i beslutet att inaktivera redigeraknappen efter 30 minuter från inläggets postande och min huvudsakliga tes har varit att man skall tänka innan man postar. Några stavfel här och där är inte hela världen, och handen på hjärtat - hur ofta redigerar man stavfel? Det man skrivit skall man stå för - men nu när jag ser hur upprörda alla blivit är jag beredd att omvärdera mitt beslut.
Postad 02 November 2010 - 11:26
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Jag tycker det är jobbigt när användare skriver om sina inlägg efter att de fått svar, så att deras inlägg ska passa bättre, och de ska kunna "vinna" argumentet längre fram. Att redigera om texter på det viset har jag varit med om vid ett flertal tillfällen och tråden blir bara sjukt konstig att följa då.
Postad 02 November 2010 - 11:29
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Jag tycker det är jobbigt när användare skriver om sina inlägg efter att de fått svar, så att deras inlägg ska passa bättre, och de ska kunna "vinna" argumentet längre fram. Att redigera om texter på det viset har jag varit med om vid ett flertal tillfällen och tråden blir bara sjukt konstig att följa då.
Du får citera då
Postad 02 November 2010 - 11:31
Unregisterede3e9db38
-
Unregisterede3e9db38
-
Veteran
-
-
1636 inlägg
tycker även jag att man ska få ändra sina inlägg efter mer än 30 min. kanske som anathema föreslår att ett tillägg är en bra kompromiss, men jag föredrar nog ändå att ha kvar redigera-knappen
mvh
Postad 02 November 2010 - 11:32
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Du får citera då 
Jo, jag brukar göra det. Men tråden blir ju ändå ganska konstig.  Om du förstår vad jag menar.
Postad 02 November 2010 - 11:33
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Jodå jag förstår vad du menar, men det är ju ganska lätt att genomskåda om det missbrukas
Postad 02 November 2010 - 11:40
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Det är både bra och dåligt. Stavfel hinner man rätta på 30 minuter. Sen finns det folk som fått svar på en fråga och radera alla 6 inläggen i sin tråd, det hjälper ju inte mycket för någon annan med samma problem.
Sedan har vi The Event-fallet när någon tappar fattningen helt och raderar rubrik och allt
Minusen är om någon faktiskt vill hålla förstainlägget uppdaterat men det händer nästan aldrig ändå
Postad 02 November 2010 - 11:46
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Det är både bra och dåligt. Stavfel hinner man rätta på 30 minuter. Sen finns det folk som fått svar på en fråga och radera alla 6 inläggen i sin tråd, det hjälper ju inte mycket för någon annan med samma problem. Sedan har vi The Event-fallet när någon tappar fattningen helt och raderar rubrik och allt
Minusen är om någon faktiskt vill hålla förstainlägget uppdaterat men det händer nästan aldrig ändå
Det stämmer ju. Första inlägget vill man ju ibland uppdatera pga. någon sammanställning eller liknande. Det du nämner om att användare raderar sina inlägg till "Har fått svar på frågan, ta bort tråden" är ju väääldigt jobbigt faktiskt. Hur hjälper det nästkommande användare med samma problem?
Postad 02 November 2010 - 12:01
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Det du nämner om att användare raderar sina inlägg till "Har fått svar på frågan, ta bort tråden" är ju väääldigt jobbigt faktiskt. Hur hjälper det nästkommande användare med samma problem?
OT men jag har svårt för folk som INNAN dom frågar/söker i befintliga trådar skapar en egen tråd med EN fråga. Ta t ex "Playstation 3-problem"-tråden t ex. Den används alldeles för lite i m o. Suverän tråd om alla ställer sina PS3-problemfrågor där och söker där. Men icke. På det sättet kan det ju, i teorin, bli trådar till förbannelse. Men jag håller med Dreadlock, "Det man skrivit skall man stå för". Nu när jag tänker efter så har jag nog aldrig/väldigt sällan redigerat nåt av mina inlägg efter 30 min. Dock brukar jag, när jag skapat en tråd om t ex en tv eller ett spel, försöka hålla första inlägget uppdaterat.
Postad 02 November 2010 - 12:06
Unregistered1254
-
Unregistered1254
-
Guru
-
-
5090 inlägg
Om det går till överdrift som det gjort i PS3-delen blir forumet ohanterligt. Jag tycker systemet med endast en tråd och alla möjliga frågor i den är dåligt.
Tydlig rubrik, tydligt formulerat. Enkelt för andra att hitta med sökfunktionen och det går snabbt att hitta.
På TV-delen har spårat ur åt andra hållet istället. Tusen trådar om "Plasma eller LCD?". Jag tycker att Förstärkare, Högtalare och Ljuduppspelning har en otroligt bra balans.
Postad 02 November 2010 - 12:14
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Om det går till överdrift som det gjort i PS3-delen blir forumet ohanterligt. Jag tycker systemet med endast en tråd och alla möjliga frågor i den är dåligt.
Tydlig rubrik, tydligt formulerat. Enkelt för andra att hitta med sökfunktionen och det går snabbt att hitta.
På TV-delen har spårat ur åt andra hållet istället. Tusen trådar om "Plasma eller LCD?". Jag tycker att Förstärkare, Högtalare och Ljuduppspelning har en otroligt bra balans.
Då har vi inte samma uppfattning, men jag följer kanske PS3-delen bättre än vad du gör. Kolla bara t ex på hur många "Min PS3 låter mycket"-trådar det finns/har startats. Snacka om att starta en ny tråd istället för att först kolla i "Problem"-tråden. Sen har ju t ex PMS en egen tråd, självklart ska man ta upp såna problem där precis som man kan ta upp problem med ett spel i respektive speltråd. Det jag menade var bara att man först ska söka och inte starta en egen tråd för varje specifikt problem man har. Du skriver det bra själv, det är en svår balansgång. Man vill inte ha för många trådar och heller inte för få. Slut på OT.
Postad 02 November 2010 - 12:24
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
har någon gjort 100 inlägg varav 90 är redigerade så tappar hans/hennes inlägg lite trovärdighet, iallafall i mina ögon.
Tappa Trovärdighet? För man skriver snabbt, och har lättare att se sina egna stavfel i ett Sparat inlägg? Nä, då tycker jag du tänker fel. Jag skriver ofta snabbt som tusan, sparar, och sen redigerar jag bort onödiga stavfel och dåliga meningsbyggnader efteråt (för jag tycker jag ser texten bättre när den är 'på plats' s.a.s), så visst ska vi kunna redigera våra egna inlägg fritt utan att för den delen bli misstrodda. När det ju faktiskt är precis tvärtom när man redigerat ett inlägg - man gör det ju för att BLI trovärdig eftersom man hittat fel i det man skrev. ========= Och som nu - nu hittade jag ÄNNU ett inlägg jag ville kommentera från den här tråden - hade jag inte haft tillgång till Redigera då hade det ju blivit två inlägg av detta istället, vilket är onödigt. ======== Några stavfel här och där är inte hela världen, och handen på hjärtat - hur ofta redigerar man stavfel?
Jag gör det ALLTID! "En brun hårig flicka satt vid en bar disk och talade med en sjuk gymnast" är verkligen inte samma sak som "En brunhårig flicka satt vid en bardisk och talade med en sjukgymnast". <c> Gösta Åberg. Det man skrivit skall man stå för - men nu när jag ser hur upprörda alla blivit är jag beredd att omvärdera mitt beslut.
Bra, för man ska inte behöva stå för t ex stavfel man gjort när man stressat fram ett svar på något, och sen måst ge sig av i en hast, och därför inte hunnit kontrollera stavningen. ========== Och i t ex trådarna Filmbilden och Vilken Skådis, så är det oerhört opraktiskt att inte kunna redigera sina egna inlägg, när man t ex ska lägga till ett Tips om vilken Film/Skådis det är, i sitt eget skrivna sista inlägg i Tråden.
Redigerat av anderswillhelmsson, 02 November 2010 - 12:32.
Postad 02 November 2010 - 12:33
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Trovärdigheten avgör var och en som läser inläggen i en tråd
Jag tycker att det är viktigt att man kan redigera sina inlägg
För det första måste man kunna redigera första inlägget i en tråd, då man i produkttrådar vill lägga till länkar
manualer och andra tekniska ting som kan förändras tills det att produkten finns på marknaden. Även efter produktsläpp, så vill man kunna lägga till i första inlägget, så att det man behöver veta om en produkt finns där
och inte i något av de andra 550 inläggen som tråden har efter ett år eller så
Sedan stavar många med mig som krattor och vi som lider av dyslexi även om det är i mildare form
måste få rätta till våra större missar som kanske tom gör att en mening fått en helt annan innebörd än vad
som var tänkt och menat.
Om man är rädd för att folk skall ta bort det dom har skriivit, så är det ju bara att citera den man svarar
då det som är citerat aldrig ändras.
Så min önskan är att redigeringsfunktionen återkommer i ursprunglig form
Maveric
Postad 02 November 2010 - 12:37
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Hm
Välkommen tillbaka !!!
Postad 02 November 2010 - 12:45
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Jag har varit delaktig i beslutet att inaktivera redigeraknappen efter 30 minuter från inläggets postande och min huvudsakliga tes har varit att man skall tänka innan man postar.
Det där tycker jag är en viktig poäng. Det finns både för- och nackdelar med förändringen.
Postad 02 November 2010 - 12:46
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Sedan har vi The Event-fallet när någon tappar fattningen helt och raderar rubrik och allt
Jag är lite kluven angående redigeringsmöjligheterna. Jag är också sådan som alltid måste redigera så fort jag ser att jag stavat något fel, men tas redigera bort så får man väl helt enkelt läsa igenom det man skrivit INNAN man postar? Dock så blir det ju lite problem när man skapat en "Officiell" tråd rörande t ex ett spel då jag i alla fall försöker hålla första inlägget uppdaterat efterhand som man får ny information.
Postad 02 November 2010 - 12:52
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Sållar mig till skaran som VILL ha redigeringsmöjligheten kvar i den form som fanns tidigare....
Punkt slut!!
Postad 02 November 2010 - 12:53
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Jag har varit delaktig i beslutet att inaktivera redigeraknappen efter 30 minuter från inläggets postande och min huvudsakliga tes har varit att man skall tänka innan man postar. Man Måste Kunna Redigera Första inlägget i en trådTycker det är viktigare, än att lära folk tänka innan de postar, genom att ta bort redigerings funktionen Det måste finnas andra pedagogiska instrument för detta, om man nu anser att det är viktigt
Postad 02 November 2010 - 12:56
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
+1 på den. Tror fan jag ändrat uppfattning nu. Rannsaka er själva och försök komma på hur många inlägg som ni redigerat och inte gjort det inom 30 min? Bortsett från om ni skapat någon tråd då förstås.
Postad 02 November 2010 - 12:57
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Nu är det iofs inte stavfel som gjorde att vi ville ändra på inställningarna snarare än det faktum att folk redigerar sina inlägg i efterhand då diskussionen inte styrt den väg de ursprungligen ville. Men jag förstår era poänger.
Postad 02 November 2010 - 13:17
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Jag tycker det är en bra grej men tiden, 30 min, är kanske lite i kortaste taget. Jag minns dock hur vissa har utnyttjat redigerat knappen helt galet som har fått mängder av trådar att bli svårbegripliga.
Vill man ändra/påpeka något av ett äldre inlägg så kan man kolla med en moderator eller så citerar man sitt egna inlägg och skriver till ändringen.
Postad 02 November 2010 - 13:40
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
OM öht Redigera alls ska begränsas, så sätt då två dygn som gräns, inte 30 min.!
Postad 02 November 2010 - 13:45
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Okej, om vi gör som anderswillhelmsson säger och sätter den på 2 dagar - vad tror ni om det?
Postad 02 November 2010 - 13:46
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Okej, om vi gör som anderswillhelmsson säger och sätter den på 2 dagar - vad tror ni om det?
+1
Postad 02 November 2010 - 13:48
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Bortsett från de få extrema fallen och rötäggen så förstår jag fortfarande inte varför man ska behöva en tidsbegräsning alls?
Återigen, uppenbart missbruk kan ju alltid och som vanligt beivras och innebär också mindre jobb för er, no?
Postad 02 November 2010 - 13:54
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Masse70, Frågan är hur ofta man behöver redigera något efter 2 dagar? Det kan ju finnas anledning i enstaka fall men på det stora hela så är det kanske ett bättre alternativ än att möjligheten finns att ta bort allt man skrivit och göra trådar svårtolkade. Oavsett hur man gör så kommer det finnas problem.
Postad 02 November 2010 - 13:55
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Man får väga in jobbet med rötägg kontra de som har uppenbara problem med att inte kunna redigera sina inlägg efter 2 dagar. Skall klia mig på melonen under kvällen.
Postad 02 November 2010 - 13:58
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Visst finns det både för och nackdelar med båda lösningarna. Jag bara generellt anser att man borde få ha friheten även om det som du säger sällan man vill ändra efter sån lång itd.
Missbruk kommer ALLTID att finnas oavsett ändå och att behålla det som det är skulle enligt mig ge betydligt mindre jobb för admins också.
Men visst, jag dör inte av det ena eller andra, ser bara inte riktigt att behovet finns. Iaf inte från där jag sitter.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Minhembio & Prisjakt
-
→
Kommentera & Felrapportera
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|