Du har inte lust att prova kombinationen Apple AirPort Express och Airfoil? Jag har sett i andra trådar att du haft den i bakhuvudet, men det kanske kan vara värt att prova för att komma runt usb-porten och slippa köpa ny dator? Min brorsa är supernöjd, kliver omkring med sin Notebook i hela villan och väljer musik medan stereon pumpar ut musiken på en nivå som gör att grannarna får skaffa öronproppar... ;-)
Tack för tips, det är en riktig observation du har gjort, och det är ett mycket bra förslag givet rådande omständigheter.

Nu står det mellan de två alternativen iPod Touch med QED uPlay samt en Airport Express som du föreslår.
iPod Touch med QED uPlay:
+ Snygg fjärrkontroll med inbyggd Spotify som jag dessutom kan ta med hemifrån (har ingen portabel mediaspelare)
+ Jag slipper blanda in datorn som ju opålitlig när det gäller USB, Bluetooth eller ljudkortets utgång
- Förhållandevis dyr lösning, totalt över 3000 kr
- Endast 160 kbps med Spotify Mobile
- Oklart hur bra DAC det sitter i QED uPlay
Airport Express:
+ Bra pris, totalt drygt en tusenlapp
+ Kan utnyttja Spotify med 320 kbps
+ Om DAC:en i Airport Express inte duger för mig så kan man ju skaffa en extern sådan
- Ingen portabel mediaspelare såsom iPod Touch, men å andra sidan funderar jag på en Android-mobil nästa år!
- Kan jag lita på att det faktiskt blir störningsfri ljudöverföring?
Med tanke på mobiltelefonfunderingarna nästa år så känns det väl ganska givet att skippa iPoden och köra med Airport Express i stället.
Avslutningsvis en fråga: Jag fattar väldigt lite som har med nätverk att göra. Kommer det att krävas en nätverkssladd från mitt trådlösa modem till Airporten?