RHellgren
Postad 24 november 2010 - 00:41 ![]() RHellgren Postad 24 november 2010 - 08:44 ![]() Har den första utgåvan av Avatar på Bluray här hemma. Den innehöll även en DVD version som jag aldrig tittat på. Frågan jag ställer är: ÄR det värt mödan att skaffa den nya utgåvan: Collectors Edition? Jag är inte intresserad av något extra material om hur de skapade filmen etc, utan är isåfall mera intresserad av de extra minuterna de lagt till på filmen. Tror det rörde sig om 9-12 min!? Jag får nog knappast ingenting för min version som jag har här hemma om jag ska köpa collectors edition. Så är det värt att byta till den nya om man ska se det till punkten att det är 9-12 mins extra i filmen? Postad 24 november 2010 - 10:02 Postad 24 november 2010 - 10:33 Fråga: Dessa två kortfilmer, hur långa är de? Finns dessa 3D filmer även i den svenska versionen? Postad 24 november 2010 - 12:59
Okej, låter som att det blir ett nytt exemplar för min del ![]() Postad 24 november 2010 - 16:43 Har tyvärr inga siffror men trailern är precis som en vanlig trailer och den andra "filmen" upplevde jag som aningen längre, kan tänka mig att det rör sig om mellan 10-15 min totalt. Dock riktigt kul tycker jag att få ett smakprov på hur den fulla 3D utgåvan kommer se ut! ![]() Jag har den svenska utgåvan från discshop och där finns dom med (tror faktiskt att UK och Svenska är exakt samma utgåva, men rätta mig gärna om jag har fel). Postad 29 november 2010 - 13:40 Jag hoppas verkligen för J. Camerons skull att det var en teknisk begränsning snarare än ett val av regissören att endast ha focus på speciella områden i bilden. Visst varierade 3-D kvaliten och kännslan i filmen och ibland var det helt ok, men oftast i "prat" scener fick man bara focus på den som talade etc. Man vet ju hur dom använder focus i 2D film för att man inte ska bli dissorienterad och följa filmen som regissören menat. Men i 3D är det absolut idiotiskt om man väljer att gå samma väg att berätta en story. Tråkigt och ansträngande för ögat att inte kunna focusera på ett objekt i bakgrunden. Mitt 3-D betyg för avatar = IG Postad 01 december 2010 - 09:41 Tråkigt att höra att dealerovski tyckte att Avatar var en besvikelse. Det var ju den man har hoppts mest på i 3D... Jag förstår vad du menar med att hela bilden inte är i fokus. Men även i animerade filmer används - på gott och ont - "out of focus" scener. Se t.ex. "En julsaga". Men det är faktiskt inget jag stör mig på om det inte blir för mycket av det. Jag såg Galapagos igår och det var verkligen fantastisk att se i 3D, så på så vis kan jag inte hålla med om att 3D är bäst lämpat för animerade filmer. Sammanfattningsvis dealerovski: var det just "out of focus"-scenerna som var så pass störande så att du gav Avatar IG? Postad 01 december 2010 - 13:13 Postad 01 december 2010 - 15:09 Postad 01 december 2010 - 15:47 Så därför tror jag att dealerovski tycker att 3D är skit oavsett var... ![]() Postad 02 december 2010 - 10:22 Man kan i korthet säga att animerade 3D filmer är långt mycket bättre än spelfilmer i 3D. Avatar 3D på bio var inget specielt tyckte jag heller, men det är för mina krav på 3D-film är så mycket högre än era tydligen. Lite lustigt att den första 3D filmen på 2000-talet "Polar Express" fortfarande är den bästa 3D filmen jag sett på min hemmabio. Poängen med Avatara var att jag tyckte det för många scener där bakgrunder var suddiga. de var out of focus något som dödar den naturliga 3D kännslan och anstränger ögat i onödan (tänk er att ni försöker focusera på något utan att ni lyckas se det skarpt) Närsynta människor förstår detta. Och jag misstänker att det var medvetet val av regissören J. Cameron att göra så. I det fallet kan man inte ge annat än IG. Jag har inte sett "En Julsaga" ännu men läst att den fått topbetyg för sin 3D, men om det är som du säger att en del scener saknar focus på djupen då lär jag bli lika besviken och rata den filmen med. Här har ni ett exempel på hur focus ska se ut i en 3d film från Monster House (2006) som nyligen kom ut på s3d bluray. 1. Den äldre bluray versionen i 2d 2. S3D versionen, vänster ögat Inget fel på 2d versionen sålänge det just är 2d tv man tittar på! Redigerat av dealerovski, 02 december 2010 - 11:24. Postad 02 december 2010 - 13:11 Dock är jag lite orolig nu på att jag kommer att börja tänka på detta och börja störa mig på det, precis som du gör Hittills har jag inte gjort det... ![]() Postad 02 december 2010 - 14:36 Antar att du klagar på film grain också? ![]() Postad 03 december 2010 - 03:17
Bra eller inte, sjuka priser i USA för denna på ebay, är än så länge endast Panasonic exclusive åver dääär
Postad 03 december 2010 - 07:19 Ska det vara så svårt (och dyrt) att få tag på Avatar i 3D? Jag vill ha den ju! ![]() Hellre går jag o köper mig en Panasonic Blu-Ray spelare för drygt 2500 kr o får Avatar på köpet än att köpa en stand alone version via Ebay för dom löjliga priserna... Redigerat av Mr Vega, 03 december 2010 - 08:06. Postad 03 december 2010 - 11:09 Redigerat av dealerovski, 03 december 2010 - 11:10. Postad 03 december 2010 - 11:38
Fast om de har en kampanj med "köp någon av våra 3D-produkter så får du Avatar 3D", hur skulle man då inte få filmen i fråga? Sen handlar det väl om att skicka in kvittokopia för att få den, men likväl så får man den isf. http://www.panasonic...7240/index.html
Postad 03 december 2010 - 12:06 Postad 03 december 2010 - 12:29
Jodå, det räcker med att du köper BR spelaren DMP-BDT100 för att få filmen. Spelaren kostar runt 2500 kr. Kolla Panasonics hemsida: http://www.panasonic...l#anker_6404228
Fråga om han kan skänka en till mig med! ![]() (vadå, skänka en film till någon okänd på nätet är väl inget konstigt...? ![]() Postad 03 december 2010 - 19:49 jo, jag betvivlar iofs att panasonic kommer åka runt till varje hushåll i sverige och fråga om de köpt en panasonicprodukt, så fylla i ett papper får du nog göra. är det för jobbigt finns ju alltid ebay med grymma överpriser. Postad 03 december 2010 - 20:34 Har du köpt en blueray spelare eller tv från Panasonic så skriver du ut ett formulär som du fyller i och bifogar en kopia på ditt kvitto sedan skickar dom filmen med posten. Postad 03 december 2010 - 21:35
Jag fick hem Avatar 3D idag, och håller inte med alls, jag tyckte den var fantastisk, jag har ett tiotal 3D titlar och denna är minst lika bra som alla animerade filmer. Jag hoppas att alla "storfilmer kommer att göras i 3D. Jag vet inte om du har fel utrustning, men på min 63-tummare görs sig 3D suveränt. ![]() Postad 03 december 2010 - 22:04 ![]() Redigerat av dealerovski, 03 december 2010 - 22:07. Postad 06 december 2010 - 12:56
Är det orginalversionen eller den förlängda versionen som finns i 3D-variant? //Mrnis Postad 06 december 2010 - 19:54 Postad 07 december 2010 - 10:43 ![]() Postad 09 december 2010 - 12:40 Jag läste på Prylportalen att Panasonic kan behålla ensamrätten tills att 2 miljoner 3D-produkter har sålts... Trist! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |