Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Billigt Hembiopaket - Välja av dessa tre?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Avant HT-TS500 (Högtalarpaket för hembio) 1 (0) Inga priser
Philips HTS3520 (Högtalarpaket för hembio) 1 5,5 (1) Inga priser
Panasonic SC-PT90 (Högtalarpaket för hembio) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 01 december 2010 - 21:51

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Letar efter billigt hembiopaket. Vågar inte satsa på Avant, utan vill gärna ha något märke. Hade iofs varit trevligt med högtalare på stativ - men det kanske inte är så dyrt att införskaffa i efterhand?

Nåväl...har hittat dessa två som ligger i den lägre prisklassen. Här i jämförelse på Komplett:

http://www.komplett....9674&sku=598071

Vilken skulle ni valt. Panna'n har ju DTS, vilket inte den andra har. Men vad sjutton innebär det egentligen.
Systemet ska användas till min TV (senare med digitalbox) och även till en PS3.

Tips? Skulle även vilja veta om det skiljer mycket om man bara går upp liiiiite i pris... *s*

/Fredrik

Redigerat av nifo_gbg, 01 december 2010 - 21:58.

Postad 01 december 2010 - 21:55

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Okej, jag drämmer till med Avanten också. Även om jag hör varningsklockor all världens väg...

http://www.netonnet....5624.4315/#tabs

Hm... Eller? =)

/Fredrik

Postad 02 december 2010 - 12:28

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Tips? Skulle även vilja veta om det skiljer mycket om man bara går upp liiiiite i pris... *s*

Enda kommentaren är att man får vad man förtjänar. På sätt och vis kan det vara en bra idé att köpa bättre begagnat istället för att satsa 1500 kr på något nytt skraltigt.

Vill du koppla in digitalbox och PS3 måste du se till att systemet du köper har ingångar för det, koax (S/PDif) och/eller optisk (Toslink) (eller HDMI). De två systemen på komplett har det inte och inte heller Avant.

Köpte själv för en tid sedan detta
https://www.prisjakt...kt.php?p=567514
är överlag nöjd om än inte exalterad. För att bli det senare får man nog allt se till att köpa delar istället för kompletta system.
Fast ärligt, det bör finnas HDMI in på ett hemmabiosystem idag.

Postad 02 december 2010 - 17:56

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hm. Jo, jag förstår ju detta. Men just nu är det något budgetalternativ som gäller. Himla konstigt att inte HDMI finns.

Vad finns det annars för system, några hunringar upp, låt säga, som är bättre?

Tack för din input, btw.. =)

/Fredrik

Postad 02 december 2010 - 20:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
De du kan göra är att ställa upp kriterier på Prisjakt, kriterier som vilka ingångar och utgångar den ska, vilka ljudformat den ska klara av, DVD/Bluray...osv.
Se vad du har att välja på helt enkelt, om det finns något för de pengar du har som uppfyller de krav du har.

Ta även en titt på blocket och se om du kan hitta ett system som, säg, kostade 3000 -4000 kr för några år sedan. borde idag kosta kring 1500 kr och vara bättre än de nya system man kan få för de pengarna.

Postad 03 december 2010 - 16:43

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag vet knappt vad jag behöver. Ska ha in en PS3:a och min TV. Mer än så vet jag inte idag.

Har du några namn på bra system som kan fås billigt? Svårt att leta när jag inte vet märke och modeller... =P

Tack!

fredrik

Postad 03 december 2010 - 17:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
PS3 har optisk utgång för digitalt ljud, så det vill du ha.

Digitalbox kan kan koax eller optiskt ut så där får du slå en tärning eller ta båda. Fast det ska sägas, det går att omvandla en optisk signal till en koax via en adapter för cirka 200 kr så ifall det blir fel är det inte hela världen.

Din TV har HDMI in, antar jag, så HDMI ut vill du ha på din hemmabio.

Antar att du även vill ha ett 5.1 system. ja du, då hittar jag inget nytt för under 2000 kr.

Ärligt, jag har två råd
1: Spara ihop lite mer pengar. Du kan inte förvänta dig underverk för 2000 kr.
2: Eller sök på begagnatmarknaden. Du kan göra kap där om du är tålmodig.

Men ja, jag vet att det är svårt att hitta system. Om du ska leta runt, välj några butiker och titta igenom systemen som finns där. Kolla på hemsidorna för företagen som skapat systemen för att se om de in och utgångar du önskar verkligen finns, data kan saknas. Ofta saknas just data om digitala ljudingångar på Prisjakt ivartfall.

Eller - om du gillar Samsungs pianolack exempelvis, gå in på deras hemsida och titta igenom vad de har.

exempelvis detta
https://www.prisjakt...kt.php?e=594881
som har en optisk in men inte mycket mer...
billigt billigt och låter nog därefter. Ta dig till en butik lyssna på olika system, det är vanskligt att köpa utan att höra dem först.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.