Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Användarvänlig mediaspelare sökes

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 december 2010 - 11:32

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Letar efter en mediaspelare som skall spela upp .mkv i 1080p, divx och dvd från en extern hårddisk till min extremt teknikokunnige bror. Jag har själv en xtreamer men tycker den är lite väl omständig i hanteringen och har dessutom tidernas fulaste menyer. Spelaren behöver inte fixa vare sig trådat eller trådlöst nätverk då det aldrig kommer bli aktuellt.

Önskemål:

Användarvänlig och enkel
Klara alla format
Kunna spela upp från usb
Gärna hyfsat billig

Ej behov av:

Nätverk

Postad 29 december 2010 - 14:17

No-Substitute
  • No-Substitute
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
En WDTV skulle fungera bra.
Jag har själv en Live, men du måste inte ansluta något nät för att den ska fungera med usb. Den spelar ALLT, dock nämnde du inte om det finns en surround-förstärkare med i konceptet, eller om den bara ska spela hdmi till TV:n. Oavsett vilket så levererar WDTVLive!

Postad 29 december 2010 - 14:31

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Ah, my bad.

Troligen kommer det finnas en hembioreciever, dock inte med hdmi utan endast med optisk och koaxial ingång. Tv:n har såklart HDMI-ingång. Har sneglat lite mot WDTV och Tvix HDN1 som verkar vara både bra och billiga. Har dock inte testat någon av dem.

Postad 29 december 2010 - 14:42

No-Substitute
  • No-Substitute
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ah, vad fint.
Jag har själv bara optiska ingångar på min gamla Yamaha. Dock ger den så jäkla bra ljud att jag inte vill byta förrän jag måste :-) WDTVLive har givetvis optisk utgång också.

Postad 30 december 2010 - 09:25

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Kan verkligen rekommendera Tvix N1 kör den själv och hade Xtreamer innan men som du sa sjukt fula menyer och alldeles för mycket krångel. Så lägg slantarna på N1:an!

Postad 31 december 2010 - 00:05

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
greveriff:

Nästan alla spelare grejar det du frågar om. Om det handlar om bra enkel logik så den är enkel att jobba med så är Mede8er MED500 ett bra alternativ. De har koncentrerat sig på att Firmwaren ska vara stabil, den går som en klocka! Kan bara rekommenderas, har din brorsa behov av en spelare till har de även en mindre spelare utan hårddiskplats, heter MED400, är en perfekt kompajon som kan streama från den andres disk.

Annars tror jag även starkt på AC Ryan, Tvix N1 eller WDTV live, bra grundmaskiner!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.