Kommentarer till Budgetbio i källaren av sandö
Startad av
sandö
, Jan 11 2011 22:03
21 svar till detta ämne
Postad 11 January 2011 - 22:03
Lycka till med bygget - kommer att följas noggrant , får se om du hittar några spännande lösningar som jag missat.
Postad 11 January 2011 - 22:27
Skoj med ett nytt bygge, Kämpa på du blir säkert nöjd ( Ser ut att kunna bli bra )
Postad 11 January 2011 - 22:30
Tack ska ni ha! Ja jag hoppas det blir bra i slutändan. Ska försöka lägga lite tid på detaljer och inte bara slänga upp grejerna och vara nöjd sen. Men det kommer inte hända mycket på iaf en månad nu, för på tisdag åker jag till Thailand och blir borta två veckor, så jag får ta tag i det när jag kommer hem igen.
Postad 13 January 2011 - 23:12
Du skall välja den projje du fastnar för först( som du gillar ) En del gillar inte rengbågseffekten som det kan bli med DLP.. Jag själv är känsig för detta men har sett ett par som är riktigt bra och det märks nästa inte nått av denna regnbågseffkt. (det är väldigt personligt) Därför valde jag TW3200an, men välj det som du själv trivs med då bruka man bli mest nöjd. Lycka till med ditt inköp!
Postad 14 January 2011 - 07:14
MrLelle: Ja det är nog sant. Jag har iofs inga problem med RBE och inte min sambo heller, men pga att det är så nedrans svårt att placera DLPn i mitt rum så lutar det starkt åt Epson ändå. Tror faktiskt det blir den, om jag inte hittar en bättre begagnad high-end DLP som har lens shift.
Postad 04 March 2011 - 02:19
Det där kommer bli så coolt när du blir klar..
Kör oxå med en Yamahaförstärkare, är riktigt nöjd. Lycka till med bygget.
Kör oxå med en Yamahaförstärkare, är riktigt nöjd. Lycka till med bygget.
Postad 12 March 2011 - 19:00
Tack ska ni ha för kommentarerna! Känns riktigt kul när det är på gång på riktigt. Planering i all sin ära men nog är det roligare när det är på riktigt.
Postad 12 March 2011 - 19:34
Jag kanske är ute och cyklar, har ingen egen erfarenhet än, men ska inte platon ligga närmast golvet? För att fukt som eventuellt kommer ur golvet ska kunna ventileras ut genom att platonmattan med dess piggar är lite upphöjd så fukten kan krypa utåt kanten och ventileras bort. Som det ser ut på bilderna har ni lagt plast eller liknande mellan platon och betonggolvet och då blir ju all fukt kvar under plasten...
Ser ut att bli kanonsnyggt för övrigt!
Ser ut att bli kanonsnyggt för övrigt!
Postad 12 March 2011 - 19:48
Visionaire: Det är en fiberduk så den släpper igenom fukt/luft och är egentligen bara till för att dämpa det lite hårda ljudet som blir annars när man går på det. Detta är helt enligt instruktionerna, men tack för att du är uppmärksam.
Postad 13 March 2011 - 10:42
Då så! 
Frågade mest för att jag är på gång att börja byggandet av en budgetbio i garaget själv, och har då tittat på platonmatta.
Ska bli spännande att följa ditt bygge, ser ut att kunna bli riktigt snyggt!
Frågade mest för att jag är på gång att börja byggandet av en budgetbio i garaget själv, och har då tittat på platonmatta.
Ska bli spännande att följa ditt bygge, ser ut att kunna bli riktigt snyggt!
Postad 25 March 2011 - 11:59
Detta kommer bli riktigt grymt när du fått allt in justerat etc... Källaren kommer bli grym, med basu, ölkyl, spel och film
Postad 30 March 2011 - 13:03
Ser riktigt trevligt ut ditt biorum. Håller själv på att göra i ordning ett liknande rum i källaren. Det tar lite tid men kommer förhoppningsvis bli bra när det är klart =) Hoppas du får många sköna filmtimmar framöver i ditt nya rum!
Postad 06 April 2011 - 18:30
Tack så mycket för alla fina kommentarer, ger en lite mer energi att fortsätta pula på kvällar och helger!
Postad 26 August 2011 - 20:23
Tack ska du ha! Väldigt längesen jag var inne här nu, men nu kommer hösten och då fortsätter bygget! Man måste ju ha något att roa sig med då också...
Postad 08 November 2011 - 19:36
ser riktigt bra ut. Bra bevis på att man kan kan få till det med "små medel".
Postad 08 November 2011 - 21:46
Tack! Jag börjar äntligen komma igång med "bygget" igen efter ett långt sommaruppehåll. Så nu är dörrar och foder målade och golvsocklar snart på plats. Sen börjar finliret.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
35 bilder
419 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?