Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LED-TV + DVB-S2 + Canal Digital (parabol)

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung LE55C675 (TV) 2 7 (1) Inga priser
Samsung LE46C675 (TV) 4 7 (5) Inga priser
Samsung LE40C675 (TV) 3 5,5 (1) Inga priser
Samsung UE40C6705 (TV) 5 (0) Inga priser
Samsung UE40C6715 (TV) 5 8,43 (6) Inga priser
Samsung UE46C6705 (TV) 5 7,8 (4) Inga priser
Samsung UE46C6715 (TV) 5 7,75 (3) Inga priser
Samsung UE55C6705 (TV) 5 (0) Inga priser
Samsung UE40C6735 (TV) 3 (0) Inga priser
Samsung UE46C6735 (TV) 3 6,57 (6) Inga priser
Samsung UE40C6825 (TV) 1 (0) Inga priser
Samsung UE46C6825 (TV) 2 (0) Inga priser
Samsung UE40C6805 (TV) 1 (0) Inga priser
Samsung UE46C6805 (TV) 2 7 (1) Inga priser
Samsung UE40C6905 (TV) 1 (0) Inga priser
Samsung UE46C6905 (TV) 1 (0) Inga priser
Samsung UE55C6905 (TV) 1 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 21 januari 2011 - 16:20

samax901
  • samax901
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det någon som kan dela med sig av erfarenheter från Samsungs LED-TV-modeller som har (inbyggt) stöd för DVB-S2 och är godkända av Canal Digital (via parabol)?

Hur är bildkvalité, snabbhet, stabilitet, bild/ljud-sync, brum/fläkt-ljud etc. i jämförelse med Sagem HD PVR 101-ST (Canal Digitals parabol-box med HD-support och inspelning)?

Vilken CA-modul har ni använt?

Tänker främst på följande modeller ur 6-serien från Samsung (men alla erfarenheter från Samsungmodeller med inbyggd parabol-avkodning är intressanta):
UE40C6705
UE40C6715
UE40C6735
UE40C6805
UE40C6825

Nedan finns komplett lista på godkända tv-apparater för Canal Digital (via parabol):
http://www.canaldigi...r-Parabol/2030/

Postad 21 januari 2011 - 16:42

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Är inte CCFL nåt för dig då eller?

Postad 21 januari 2011 - 20:02

samax901
  • samax901
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Är inte CCFL nåt för dig då eller?

Jo, jag hade missat att det fanns en CCFL-modell som också var godkänd av CD:
LE40C675

Den är absolut intressant!

Jag kan nämna att jag är inne på just Samsung för är att deras tv-modeller verkar vara bäst på att spela upp mkv-filer (och andra format) via nätverksanslutningen.

Redigerat av samax901, 21 januari 2011 - 20:10.

Postad 21 januari 2011 - 21:23

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

• 683 inlägg
  • 0

Jo, jag hade missat att det fanns en CCFL-modell som också var godkänd av CD:
LE40C675

Den är absolut intressant!

Jag kan nämna att jag är inne på just Samsung för är att deras tv-modeller verkar vara bäst på att spela upp mkv-filer (och andra format) via nätverksanslutningen.

Då kan du spara dina pengar och köpa ett externt mediacenter som garanterat kommer att vara bättre på det. Känns meningslöst att köpa en tv som är hyfsad på att göra något och därmed kompromissa med bildkvalitén och bygg kvalitén...

Postad 21 januari 2011 - 22:38

samax901
  • samax901
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Då kan du spara dina pengar och köpa ett externt mediacenter som garanterat kommer att vara bättre på det. Känns meningslöst att köpa en tv som är hyfsad på att göra något och därmed kompromissa med bildkvalitén och bygg kvalitén...

Om du syftar på ett externt mediacenter för uppspelning av mkv-filer och liknande så har jag redan ett sådant (men vid en annan tv). Det är media från den HTPCn som skulle vara trevligt att komma åt via inbyggd support i tvn (utan att bygga/hantera ytterligare burkar).

Även med avseende på parabolmottagning skulle det vara smidigt att slippa en extra box. Särskild när den alternativa boxen är Sagem HD PVR 101-ST som jag inte tycker är så imponerande (grymt seg och låter ännu mer). För mig är alternativet att bygga ett externt mediacenter som dessutom klarar parabolmottagning för mycket jobb och jag anar att underhåll av en sådan burk inte heller är helt smärtfritt.

När du säger att bildkvalitén är sämre än den från ett externt mediacenter, är det en generell åsikt eller något du erfarit från någon av dessa tv-modeller (utveckla gärna i så fall)?

När du säger att byggkvalitén är sämre förstår jag inte riktigt, jämför du byggkvalitén på en tv och ett externt mediacenter (för mig är det som att jämföra äpplen med päron)? Anser du byggkvalitén är dålig på dessa tv-modeller?

Postad 21 januari 2011 - 23:25

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Som svar på ursprungliga frågan så funkar CD utmärkt och det även med card-splitter.

Postad 21 januari 2011 - 23:49

samax901
  • samax901
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Som svar på ursprungliga frågan så funkar CD utmärkt och det även med card-splitter.

Låter lovande, vilken tv-modell/ca-modul/card-splitter har du?

Postad 22 januari 2011 - 09:25

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

• 683 inlägg
  • 0

Om du syftar på ett externt mediacenter för uppspelning av mkv-filer och liknande så har jag redan ett sådant (men vid en annan tv). Det är media från den HTPCn som skulle vara trevligt att komma åt via inbyggd support i tvn (utan att bygga/hantera ytterligare burkar).

Även med avseende på parabolmottagning skulle det vara smidigt att slippa en extra box. Särskild när den alternativa boxen är Sagem HD PVR 101-ST som jag inte tycker är så imponerande (grymt seg och låter ännu mer). För mig är alternativet att bygga ett externt mediacenter som dessutom klarar parabolmottagning för mycket jobb och jag anar att underhåll av en sådan burk inte heller är helt smärtfritt.

När du säger att bildkvalitén är sämre än den från ett externt mediacenter, är det en generell åsikt eller något du erfarit från någon av dessa tv-modeller (utveckla gärna i så fall)?

När du säger att byggkvalitén är sämre förstår jag inte riktigt, jämför du byggkvalitén på en tv och ett externt mediacenter (för mig är det som att jämföra äpplen med päron)? Anser du byggkvalitén är dålig på dessa tv-modeller?

Jag har inte erfarenheter av den inbyggda mediauppspelningen i Samsungs modeller, Däremot har jag det i andra märken och mitt påstående kvarstår att de är fullkomlingt meningslösa. Men om du skiter i funktion och endast vill ha en ren bänk så kan du väl köpa en Slamsung på EG och testa, är du inte nöjd så är det bara att lämna tillbaka. Om du redan har en HTPC så kan du väl köpa en WD TV HD, kostar inte speciellt mycket och är liten och smidig.
Samma sak gäller inbyggda boxar, du får ok bild men en extern box är bättre.
Vad gäller Byggkvalité så pratar jag om Slamsung generellt, det du främst betalar för är design och inget annat. Köper du en "led" så får du en tv som är snygg på väggen när den är avstängd men inte lika rolig att titta på när den är påslagen.
Hur som helst så lär inte bildkvalité komma i förstahand för dig om ditt enda mål är att ha allt integrerat i tvn, så köp en testa och är du inte nöjd så kan du testa en annan.

Lycka till!

Postad 22 januari 2011 - 10:36

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0
En fråga, varför måste alla som köp en LCD med led-belysning jämt starta trådar där man måste skriva att det är en LED TV de köpt.
LED Tv har verkligen blivit en pryl alla prylnördar vill kunna skryta om att de har, oftast bryr sig inte prylnördar om bildkvalitet. Bara det är fränt.

Missförstå mig inte, vill inte vara oförskämd eller något.

Postad 22 januari 2011 - 11:28

samax901
  • samax901
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jag har inte erfarenheter av den inbyggda mediauppspelningen i Samsungs modeller, Däremot har jag det i andra märken och mitt påstående kvarstår att de är fullkomlingt meningslösa. Men om du skiter i funktion och endast vill ha en ren bänk så kan du väl köpa en Slamsung på EG och testa, är du inte nöjd så är det bara att lämna tillbaka. Om du redan har en HTPC så kan du väl köpa en WD TV HD, kostar inte speciellt mycket och är liten och smidig.
Samma sak gäller inbyggda boxar, du får ok bild men en extern box är bättre.
Vad gäller Byggkvalité så pratar jag om Slamsung generellt, det du främst betalar för är design och inget annat. Köper du en "led" så får du en tv som är snygg på väggen när den är avstängd men inte lika rolig att titta på när den är påslagen.
Hur som helst så lär inte bildkvalité komma i förstahand för dig om ditt enda mål är att ha allt integrerat i tvn, så köp en testa och är du inte nöjd så kan du testa en annan.

Lycka till!

Ok, tack.

En fråga, varför måste alla som köp en LCD med led-belysning jämt starta trådar där man måste skriva att det är en LED TV de köpt.
LED Tv har verkligen blivit en pryl alla prylnördar vill kunna skryta om att de har, oftast bryr sig inte prylnördar om bildkvalitet. Bara det är fränt.

Ingen fara, som jag nämnde ovan så trodde jag först att det bara var LED-modeller som var godkända av CD, slarv från mig med andra ord.

Det var väldigt svårt att hålla den här tråden on-topic. ;-)

Postad 22 januari 2011 - 12:01

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Därför att det är det allra senaste och ser fint ut i vardagsrummet. Det är oftast sådana som inte prioriterar bildkvalité utan snarare att ha det modernaste/senaste/snyggaste/dyraste och att stajla för sina kompisar att de köpt nåt nytt och häftigt.
För man kan ju inte säga att det är en lcd man skaffat, jag menar vad är det?- lcd så töntigt, eller? Mkt häftigare att säga LED eftersom det är nåt nytt. Sen att det egentligen är en lcd man köpt det vill man ju inte erkänna eller så vet man inte om det ens.

Redigerat av Unregistered6df60672, 22 januari 2011 - 12:03.

Postad 22 januari 2011 - 21:21

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0

Låter lovande, vilken tv-modell/ca-modul/card-splitter har du?

C6715
Smartwii
CA har ingen aning, 3-4 år gammal orkar inte plocka ut och kolla...

Postad 23 januari 2011 - 07:29

samax901
  • samax901
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

C6715
Smartwii
CA har ingen aning, 3-4 år gammal orkar inte plocka ut och kolla...

Tack!

Postad 17 november 2011 - 17:31

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Är det någon som kan dela med sig av erfarenheter från Samsungs LED-TV-modeller som har (inbyggt) stöd för DVB-S2 och är godkända av Canal Digital (via parabol)?....

Jag lyfter en gammal tråd då denna passar bäst till problemet.

Problemet är alltså att jag har sett några Samsung TV'n där bilden pixlar, om man kör Canal digitals HD-kanaler med den inbyggda satellitmottagaren. Jag har testat Strong CA-modulen i en VU+ och då funkar det om man ställer om till high-bitrate. Detta går ju inte att ställa om (jag hittar i alla fall inte) i Samsung TV apparater. Frågan är om den inbyggda satellitmottagaren överhuvudtaget klarar high-bitrate?

Redigerat av AC3, 17 november 2011 - 17:32.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.