Om du syftar på ett externt mediacenter för uppspelning av mkv-filer och liknande så har jag redan ett sådant (men vid en annan tv). Det är media från den HTPCn som skulle vara trevligt att komma åt via inbyggd support i tvn (utan att bygga/hantera ytterligare burkar).
Även med avseende på parabolmottagning skulle det vara smidigt att slippa en extra box. Särskild när den alternativa boxen är Sagem HD PVR 101-ST som jag inte tycker är så imponerande (grymt seg och låter ännu mer). För mig är alternativet att bygga ett externt mediacenter som dessutom klarar parabolmottagning för mycket jobb och jag anar att underhåll av en sådan burk inte heller är helt smärtfritt.
När du säger att bildkvalitén är sämre än den från ett externt mediacenter, är det en generell åsikt eller något du erfarit från någon av dessa tv-modeller (utveckla gärna i så fall)?
När du säger att byggkvalitén är sämre förstår jag inte riktigt, jämför du byggkvalitén på en tv och ett externt mediacenter (för mig är det som att jämföra äpplen med päron)? Anser du byggkvalitén är dålig på dessa tv-modeller?
Jag har inte erfarenheter av den inbyggda mediauppspelningen i Samsungs modeller, Däremot har jag det i andra märken och mitt påstående kvarstår att de är fullkomlingt meningslösa. Men om du skiter i funktion och endast vill ha en ren bänk så kan du väl köpa en Slamsung på EG och testa, är du inte nöjd så är det bara att lämna tillbaka. Om du redan har en HTPC så kan du väl köpa en WD TV HD, kostar inte speciellt mycket och är liten och smidig.
Samma sak gäller inbyggda boxar, du får ok bild men en extern box är bättre.
Vad gäller Byggkvalité så pratar jag om Slamsung generellt, det du främst betalar för är design och inget annat. Köper du en "led" så får du en tv som är snygg på väggen när den är avstängd men inte lika rolig att titta på när den är påslagen.
Hur som helst så lär inte bildkvalité komma i förstahand för dig om ditt enda mål är att ha allt integrerat i tvn, så köp en testa och är du inte nöjd så kan du testa en annan.
Lycka till!