Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skillnader på NX700 och NX710

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 februari 2011 - 20:59

elkman85
  • elkman85
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Har varit helt klar med att skaffa en Sony 46NX710 efter att ha efterforskat rejält.

Men efter att ha varit runt och letat lite så har jag kommit fram till att dessa är lite svåra att få tag i.

Därför skulle jag vilja veta hur stor skillnaden är på NX700 och NX710 modellerna.
Det jag vet är att NX710 är smalare och har stöd för 3D (båda saknar betydelse för mig)
Men vilka andra skillnader har panelerna??

Redigerat av elkman85, 25 februari 2011 - 22:05.

Postad 25 februari 2011 - 21:47

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Om jag inte missminner mig så har NX700 Sharp-panel och NX710 Samsung-panel...

Mvh
/Gelmax

Postad 25 februari 2011 - 21:54

elkman85
  • elkman85
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Om jag inte missminner mig så har NX700 Sharp-panel och NX710 Samsung-panel...

Mvh
/Gelmax

Med det blir det stor skillnad?
Fortfarande samma styrning?
Hur står de sig i svärtan mot varandra?

Postad 25 februari 2011 - 22:52

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0
Praktiskt taget ingen skillnad.På den rörliga bildsidan.
Alla dessa differentierade modellbeteckningar har för avsikt att förvirra och skapa ett otroligt sug efter en utveckling som inte finns.Främst är det en designfråga.En smärre om kontakter och

Däremot är din föreslagna modell "gammalmodig" för den redan närvarande DVB-T2 standarden.
Se dig om efter en slutsiffra på bla 3 i Sony -modellen.
Alternativet är att vänta några månader så är rubbet av utbudet T2-klart.Alla tillverkare kommer mao.
Utförsäljning sker ju just nu av framtida obsoleta modeller med gammal T1-standard.
Utvecklingen i övergångsskedet är rekordsnabb!

PS Var på Mediamarkt idag och noterade att de har oförskämdheten att prissätta gamla Sony DVB-T1 till och med högre än nyare DVB-T2 ,fö exakt densamma i modellbeteckningen.Exv ex-500 mot ex503, De blandar hej och vilt nyare med gammalt.

Rådet är om du tänker närma dig MM:
Prisförhandla på musselmanskt bazar-vis med detta obskyra företag som inte har en värdig och kompetent säljpersonal.
Men framförallt inte har öppet köp eller distansförsäljning.
Vad som gäller är att i förväg veta vad som ska has för din del.

Lycka till med den enorma valfriheten! Du bilr bara förvirrad.

Företagens marknadsavdelningar kan sitt jobb att omrikta intresset.Och cynismen lyser i marknadschefschefernas trynen.

Drop in/Drop Off!

Ett mastodontvist utbud av pseudovalfrihet som säkerligen tillfredställer en "massa olika brands" och förvirrade själartill ett säkerfullt köp för några månader till.Och skapar dessa förvirrade forum. Där spekulationerna om olikheter,snarare om likheter modeller emellen.

Vi är alla lurade!

Postad 26 februari 2011 - 11:59

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Jag har pratat med Sony och enligt dom har NX710 en annan panel som ger bättre svärta.
Finns en tråd med test där NX710 nästan är helt svart och dom andra modellerna visar mycket clouding.

Postad 26 februari 2011 - 15:12

elkman85
  • elkman85
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
För att klargöra så känner jag inte för att skaffa T2 när funktionen oftast är 1500-3000 dyrare för en sak som jag inte behöver.

NX710 har bättre svärta är bra info. Mycket pga local dimming skulle jag tro. Om NX700 lider av clouding går den fetbort har dock inte hört något om det däremot EX serien lider mycket av det.

Postad 28 februari 2011 - 14:41

elkman85
  • elkman85
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Kanske ska förklara att jag inte sitter i en sits där jag behöver använda marknätet och har därför inget behov av T2.
Även uttalandet från Teracom visar på att det kommer ta tid.

"Enligt Teracoms förslag ska det svenska marknätet från 2010 omfatta sju sändarnät med nationell täckning. Två nya nationella sändarnät med T2 och fem nationella sändarnät som baseras på T1. Dessa sju sändarnät får kapacitet att sända åtta hdtv-kanaler och 35 kanaler med dagens teknik."
och
"Den tittare som inte är intresserad av hdtv kan fortsätta använda sin gamla digitalbox och se sina tv-kanaler precis som vanligt."
Känner också att det finns bättre utbud än boxers i det fall jag skulle skaffa HDTV. :)

Länk till citaten:http://www.rod.se/medier/tittaren-behöver-ny-box-för-hdtv

Redigerat av elkman85, 28 februari 2011 - 14:44.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.