Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDMI laggar, inte VGA. Philips 47" LCD

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 April 2011 - 14:34

Unregistereded9c875d
  • Unregistereded9c875d
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag köpte en Philips 47PFL8404H i somras. Den funkar jättebra och jag är nöjd överlag, men när jag kör över datorn till TVn funkar det inte som jag hade hoppats. När jag kopplar in TVn mot datorns (jag använder Ubuntu) VGA-anslutning funkar det finfint, så pass bra som man kan kräva av VGA-anslutningen. Men när jag använder samma upplösning och inställningar mot HDMI-ingången så laggar bilden en aning. Muspekaren blir lite släpande och när man kollar på film är det inte heller riktigt bra. Det gör att jag mycket hellre använder VGA än HDMI, men det känns ju lite surt att inte kunna använda fulla kapaciteten på TVn.
Är det någon som vet vad detta kan bero på? När jag kör samma upplösning via HDMI mot min Samsung-skärm så är det inte några problem.

Tack på förhand!

Postad 02 April 2011 - 06:37

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Har du slagit av ALLA bildförbättringar när du använder HDMI?

Postad 02 April 2011 - 14:27

Unregistereded9c875d
  • Unregistereded9c875d
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har testat att stänga av alla funktioner i TVn för bildförbättring, och det hjälpte faktiskt. Jag visste inte att det skulle spela sådan roll, trodde mer att det hängde på grafikkortet...Tack för hjälpen!

Det laggar ibland fortfarande en aning, som det inte gör på min vanliga Samsung 24"-skärm, men det är sådant man får leva med antar jag? Eller kan det finnas fler inställningar att leka med?

Postad 02 April 2011 - 15:07

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Ställ in den på "game mode", borde förhoppningsvis hjälpa mer.

Postad 03 April 2011 - 10:35

Unregistereded9c875d
  • Unregistereded9c875d
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Ställ in den på "game mode", borde förhoppningsvis hjälpa mer.

Okej, jag har inte det, men jag testar mig fram. Tack igen!

Postad 03 April 2011 - 15:04

Salmonboy
  • Salmonboy
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
VGA-ingången har väl egentligen alltid varit att föredra för lägsta input-lag, med tanke på att den är helt ofiltrerad i bilden, och ingenting går att ändra. Dessvärre tror jag inte du får video-svärta, vilket förstör hela färgsättningen i bilden. Alltså inget vidare för varken film eller spel.

Postad 03 April 2011 - 15:19

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

VGA-ingången har väl egentligen alltid varit att föredra för lägsta input-lag, med tanke på att den är helt ofiltrerad i bilden, och ingenting går att ändra. Dessvärre tror jag inte du får video-svärta, vilket förstör hela färgsättningen i bilden. Alltså inget vidare för varken film eller spel.

Såvida man inte ha en PC som man kan ändra svärtan på. ;)

Postad 04 April 2011 - 08:51

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Nu ska vi inte ta och hitta på saker, VGA-ingången uppför sig på precis samma sätt som övriga ingångar på 8404:an (och alla andra Philips-TV), alla inställningar går att göra oavsett vilken ingång man använder, inklusive att ha på eller av bildförbättringar och ändra ljusstyrka.

En grej man kan ha missat är att alla bildinställningar man gör sparas på respektive ingång så väljer man spel-läget på HDMI1 är det fortfarande standardinställningarna på övriga ingångar så som de resterande HDMI-ingångarna men även VGA och komponent så man måste ställa in alla ingångar separat.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.