Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS59D555 59" Plasma 1080p 3D - intryck?

111 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 May 2011 - 21:25

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Hej! Jag är eventuellt på väg att uppgradera min 50" Samsung. Denna plasmaskärm från 2011 har ett förhållandevis riktigt bra pris. Finns det någon här som kan delge oss andra sina synpunkter?

Redigerat av Kung67, 29 May 2011 - 21:49.

Postad 30 May 2011 - 18:20

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Jag har samma undring som Kung67. Denna TV har jag inte sett på varken Mediamarkt, Elgiganten, Expert eller Siba i Göteborg. Tänkte att jag skulle kolla på Onoff imorgon. Det är inte så att någon här äger denna TV och kan ge oss lite info?? den är ju intressant på papperet så att säga :-)

Postad 30 May 2011 - 18:54

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Jag hittade nyss en review på Amazon UK. Den avser förvisso PS59D550:

Excellent 3d TV. I read a lot of reviews on different TV's and not being a person that lives and breaths techo information on formats ect... I went for this one because of the price and it's size. Wow.. is all I can say got it up on the wall in no time... I run it through a sony amplifier which has the 3d built in (had to buy this new also because my Denon one is a few years old and wouldnt' support the 3D through it). Of course you can run it direct from you DVD and not bother with the Amplifier. Make sure you have an HDMI cable that supports 3D as again this is something that I had to upgrade also. Took me a few minutes to to go through the settings, read the manual which is stored in the TV about how to work the 3D option again this really is idiot proof!!! We bought the Samsung glasses not the cheapest one on the market but well worth is as they are rechargeable and once they have be paired with the TV switch on automatically and charge down once you take them off. The TV comes with a 2d to 3d option on it. I wasn't expecting this to be as good as it is. We have SKY HD and the using the 2D to 3D with the glasses is amazing on HD channels, you'd think they were actually shot in 3D... so this was a really nice supprise as I though we would only be using the 3d for DVD/Blu ray... So it looks like we're going to be sitting infront the of the TV everynight with our glasses on!!!! As I said I'm not a techo and there is probably lots of information about formats, sound ect that I havent' covered but for us we wanted 3d and we've got it on a huge screen and it's FANTASTIC!

Redigerat av Kung67, 30 May 2011 - 19:02.

Postad 30 May 2011 - 22:16

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0

Make sure you have an HDMI cable that supports 3D as again this is something that I had to upgrade also

Det där visste jag inte och undrar om det stämmer. Funkar alltså inte en vanlig HDMI kabel utan man måste ha en som är 3D kompatibel?? Det akn knappast stämma eller?? :)

Postad 31 May 2011 - 00:33

Hardware guy
  • Hardware guy
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Det där visste jag inte och undrar om det stämmer. Funkar alltså inte en vanlig HDMI kabel utan man måste ha en som är 3D kompatibel?? Det akn knappast stämma eller?? :)

Tror inte heller att det är avsaknad av 3D-kombpatibilitet som gjorde att den inte fungerade. Snarare gammal billig kabel, slitna kontakter, kraftigt bockad flertalet gånger eller liknande

Postad 01 June 2011 - 08:26

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Kung67: Den här plasman tycks vara helt okänd för alla här och den finns inte i en enda butik i Göteborg. Mycket märkligt när man kollar specen och priset :D

edit: Var i en Expertbutik på Eriksberg på Hisingen idag och försäljaren hade inte en susning om att denna TV ens existerade. Han gick in på datan och kollade och hittade den och den gick att beställa. Tyvärr hade dom inga planer på att ta in TV:n eftersom det är dyrt att ha många olika modeller i butiken. Synd för som sagt med den specen och med det priset borde den ju vara högintressant att ta in.. :D

Redigerat av waconda, 01 June 2011 - 21:17.

Postad 01 June 2011 - 21:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Kung67: Den här plasman tycks vara helt okänd för alla här och den finns inte i en enda butik i Göteborg. Mycket märkligt när man kollar specen och priset :D

edit: Var i en Expertbutik på Eriksberg på Hisingen idag och försäljaren hade inte en susning om att denna TV ens existerade. Han gick in på datan och kollade och hittade den och den gick att beställa. Tyvärr hade dom inga planer på att ta in TV:n eftersom det är dyrt att ha många olika modeller i butiken. Synd för som sagt med den specen och med det priset borde den ju vara högintressant att ta in.. :D

Expert säljer bara modeller de kan tjäna massa pengar på. Billiga modeller har de mindre marginaler på.

Postad 01 June 2011 - 22:16

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Expert säljer både billiga TV-apparater som nya. Det är bara att gå in på deras hemsida. En 42" Panasonic för 3.990:- kan inte kallas dyr.

Postad 01 June 2011 - 22:32

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Någon som vill "offra sig" och klippa till? I så fall välkomnar vi andra en minirecension.

Trevlig helgdag!

/Stefano

Postad 02 June 2011 - 07:36

Unregistered178bc39f
  • Unregistered178bc39f
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Min bror beställde denna igår så jag kan göra ett snabbt utlåtande nästa vecka.

Postad 02 June 2011 - 12:02

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Sounds X-cellent! :-D

Postad 03 June 2011 - 15:06

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0
51D555 finns på MM i KK. Som en LG PZ550,dvs utan svärtefilter.Reflekterar som en sådan.Grådaskig svärta vid hög belysning.

Med tanke på att producenterna sprutar ut modeller och återförsäljarna knappast kan ha alla utställda så får man tänka smart om det bara är bildkvaliteten man är ute efter och inte förvänta sig att visst modellnr skulle avvika från andra i det väsentliga-nämligen bilden.D555=D7005 i design.

D555 är en D8005 minus design-features-lull lull -svärtefilter.Vips så har man en prisvärd D555 med T2-mottagare,om så när lite blank och grådaskig.Dessutom försedd med hörlursutgång.

Postad 03 June 2011 - 15:49

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
MM i KK?? :)

Jag antar att du menar Mediamarkt i Kungens kurva i Stockholm?

Jag ska kolla lite på Mediamarkt i Sisjön för det kan ju skilja på vad dom tar in på olika MM-butiker också. Jag tittar i stort sett aldrig på TV:n i dagsljus och dom gånger jag gör det har jag möjlighet att dra ner persienner mm. Jag har idag en gammal (4år) LG50PC51 och jag är säker på att denna Samsung och LG PZ550 är betydligt bättre än min TV. Fast jag måste säga att jag varit helnöjd med den dessa år. Jag tog en chansning när jag köpte LG för då på den tiden var inte dom rekommenderade av särskilt många, tvärtom :(. Att jag nu letar TV beror på att jag är sugen på 3D samt att min äldsta dotter behöver en TV och varför inte ge henne min gamla 50" plasma. Hörde jag pryltokig?? japp, så är det.

Nu är dom klart bättre även om jag tror att LG/Sammy mfl har en bit kvar till Panasnonic men dom ser jag inte riktigt som prisvärda faktiskt (nu hukar jag mig ..) :angry:

Postad 04 June 2011 - 20:48

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0
I Kungens Kurva finns PS51D555,PS64D8005,PS51D7005

Postad 05 June 2011 - 13:14

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1026 inlägg
  • 0
Nu är den hittad och tittad på på Mediamarkt i Bäckebol. Den stod brevid en LG PZ550 60" mittimot deras särskilda lyssningsrum. Jag vet att det är svårt att jämföra i butik men LG plasmans bild var klart bättre. Den hade bättre svärta bla fast det kan ju vara en inställningssak naturligtvis.

Däremot har jag fortfaande lite svårt för 3D med aktiva glasögon. Jag tycker att det blir lite väl mörkt och att det känns lite obehagligt med sådana glasögon på. LG hade en 55" med passiv 3D på i andra änden av lokalen och för mig känns den lösningen när det gäller 3D bättre men det kan ju vara en vanesak.

Postad 05 June 2011 - 17:02

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Jag har tittat på 64d8005 i flera butiker nu och trots nedsläckta visningsrum och celljus på max tycker jag att bilden är mörk, svärtan däremot helt ok. Om den är mörk i 2D hur är den då i 3d?

Postad 10 June 2011 - 07:19

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
mikster: vi ser fram emot dina kommentarer ang. 59"-aren.

Trevlig helg!

Postad 17 June 2011 - 07:43

mikster
  • mikster
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har nu hållit på med tv:n ett tag på plussidan hamnar givetvis storleken,
priset,enkla menyer och att fjärren funkar till ps3:an ,bilden är efter lite inställningar inget att klaga på funkar även till vanligt tv tittande. på minus sidan får väl bli reflektionerna hur snyggt det än är med glasruta så blir det en del reflektioner i dagsljus, svärtan och bilden i övrigt är sämre än på dyrare modeller tex Panasonic Vt men då är oxå priset ett annat.

Mvh Micke

Postad 24 July 2011 - 12:57

Slinger
  • Slinger
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
Flyter bilden på med blu ray eller juddrar den?

Postad 11 August 2011 - 19:22

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Som jag förstått speglar denna tv minst lika på mycket som pz serien hos lg, eller har jag fel?
Buzzar den mycket? Hur sitter kontakterna på baksidan, sitter de rakt in eller är de vinklade? Man vill ju gärna ha ett slimfäste?

/Mange

Postad 12 August 2011 - 07:29

jonttas
  • jonttas
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag köpte en PS59D555XXE + vägggfäste från Elgiganten igår 12990:-
Billigare än så kan det väl knappast bli på ett tag :)
Hoppas bara att jag tänkt rätt när det gäller ljuskällor som ev. kan speglas i skärmen, kom fram till att jag inte har några sånna om jag inte ser TV på morgonen.

Postad 12 August 2011 - 08:10

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Hoppas bara att jag tänkt rätt när det gäller ljuskällor som ev. kan speglas i skärmen, kom fram till att jag inte har några sånna om jag inte ser TV på morgonen.

Blev oxå lite sugen på detta paket. Men fästet passar upp till 55" enligt specen? Enligt spec på tv:n, vesa 600x400, fästet har 400x400? Hur går det ihop?

Skulle vilja se den live, men inga butiker verkar ha den inne?

/Mange

Postad 12 August 2011 - 11:51

jonttas
  • jonttas
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Blev oxå lite sugen på detta paket. Men fästet passar upp till 55" enligt specen? Enligt spec på tv:n, vesa 600x400, fästet har 400x400? Hur går det ihop?

/Mange

Men det är väl ett vire fäste så det borde inte spela så stor roll om det är vesa 600x400 el. 400x400, så länge viren i sig inte är för kort.. jaja Var ändå sugen på köpa ett flexiblare väggfäste typ Deltaco ARM-4042 Men det passar bara till VESA-fäste 75x75mm, 100x100mm, 200x100mm, 200x200mm Så jag får söka vidare. Någon som har ett förslag på ett fäste som är fram, bak, upp, ner och vridbart?

Postad 12 August 2011 - 15:04

OlliBoss
  • OlliBoss
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Då kanske du kan skriva en liten recension efter att du har provat den lite? :)
Har dom inte den i butik någonstans där man kan få se lite hur bilden är? Hos elgiganten så finns den väl inte i butik utan bara att beställa?

//Edit:
Är det någon som vet ifall man kan spela upp 3D på TVn via ett usb minne? Måste filerna vara i något speciellt format?
Jag har nämligen ett par 3D filer på datorn och hade inte tänkt köpa en 3d bluerayspelare än.

Redigerat av OlliBoss, 12 August 2011 - 15:21.

Postad 13 August 2011 - 20:16

Casual52
  • Casual52
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Expert säljer bara modeller de kan tjäna massa pengar på. Billiga modeller har de mindre marginaler på.

Det där stämmer verkligen inte alls. Folk skulle bli förvånade över hur högt täckningsbidrag (vinstmarginal) det är på tv-apparater idag :)

Postad 13 August 2011 - 20:24

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Det där stämmer verkligen inte alls. Folk skulle bli förvånade över hur högt täckningsbidrag (vinstmarginal) det är på tv-apparater idag :)

http://flatpanelshd....p;id=1312880496

http://www.flatpanel...p;id=1312448219

"According to Reuters, Sony will focus on selling fewer TV, but with higher margins. This could mean that cheap Sony TVs sold in warehouses will be discontinued, in order to support a higher-end TV strategy."

Lite matnyttig information om hur dåliga vinstmarginaler det är för tillverkarna, om ni läser länkarna!

Postad 18 August 2011 - 19:27

jonttas
  • jonttas
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

/Mange

Nu har jag fått TVn och döm av min förvåning då det ju faktiskt var som Mange skrev.
Väggfästet passar inte på TVn!! Vajern är för kort.
Jag får höra med Elgiganten hur dom tänkte.
I övrigt så är det mycket bra bild, jag satt tidigare med en 720p projektor med 6500h på lampan..
Ska göra lite kalibreringsförsök nu.

Postad 19 August 2011 - 06:57

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Nu har jag fått TVn och döm av min förvåning då det ju faktiskt var som Mange skrev.
Väggfästet passar inte på TVn!! Vajern är för kort.
Jag får höra med Elgiganten hur dom tänkte.
I övrigt så är det mycket bra bild, jag satt tidigare med en 720p projektor med 6500h på lampan..
Ska göra lite kalibreringsförsök nu.

Vilken otur. Bra paket EG bakat ihop. Priset var ju bra, men skicka med saker som inte passar. De borde provat själva först.

Jag är jättenyfiken på hur tv:n presterar i hemmiljö. Hur mkt speglar den, buzz, hur fungerar dlna, och hur bra fungerar 3d?

Kollade på tv:n på mm och fick låna ett par 3d glasögon. Nu stod ju tv:n i en rejält upplyst lokal, men jag tyckte att bilden blev ganska mörk med 3d. Inställningen var satt på dynamisk. Bredvid stod en lg (passiv 3d) och den var inte lika mörk.

Berätta allt, är nyfiken. Hoppas de sänker priset på en ny superhelg igen. Den kostar 14490 kr nu tyvärr.

/Mange

Postad 19 August 2011 - 08:39

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Näe det stämmer inte, det finns inga speciella "3D-kablar". Vad som behövs är en HDMI-kabel som kirrar den bandbredd 3D-signaler kräver.

Postad 19 August 2011 - 08:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Näe det stämmer inte, det finns inga speciella "3D-kablar". Vad som behövs är en HDMI-kabel som kirrar den bandbredd 3D-signaler kräver.

Vad är det du säger?!? :)

Postad 19 August 2011 - 08:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
huh?

Postad 19 August 2011 - 13:18

jonttas
  • jonttas
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu har Elgiganten ändrat på sin sida till ett annat slim väggfäste och höjt priset ytterligare (nu 14990). Blir intressant att se vad jag får :)

Postad 22 August 2011 - 20:00

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Har ni som har denna tv provkört så att ni kan berätta mer om den? Ris och ros?

/Mange

Postad 25 August 2011 - 19:18

phatboy
  • phatboy
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej
Fundera på att köpa TVn, var å såg på en 43 tums med samma panel (enligt säljaren) och då hade dem WallE som demo. Bilden hackade väldigt mkt. Såg man sedan på Rango så var det inga problem i action scen.
Färgen tyckte jag var OK.

Vidare så jämförde jag även med andra TVn där man ser att bilden inte hade den HD effekten som med LED. Ngt som jag har missat här?

Ni som har TVn har ni problem med att det hackar?
Jag kommer mestadels köra material från hd, MKV,MP4 problem där?

Sen undrar jag hur ni har fraktat TVn, jag vill gärna köpa hem den för å testa å se hur den och om den inte "duger" så vill jag lämna tillbaka den så jag vill inte så gärna betala 500kr i frakt. Jag har en kombi 520, fundera att vinkla ned eller sätta den uppe på taket (ska köra i 3min). andra tips?

Postad 27 August 2011 - 18:08

tjöflöjt
  • tjöflöjt
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Fick min Samsung PS-59D555C i tisdags från Hembiobutiken i Högsbo/Gbg. Kanonservice...öppet köp i 14 dagar i och med att de inte hade den hemma. 14700 SEK.

Kalasbild..lite stor men vänjer mig nog från att gå upp från min gamla 50 tums LG. MEN den hackar rejält med min Blurayspelar LG BD570 när man har snabba rörelser eller panoreringar...samma från min HD digitalbox (Boxer).
Man kan till slut inte se på film eller TV med "sidorörelser"...Blev nästan snurrig på Avatar i 720p och och Troja på Blueray. Kör HDMI in-ut genom min Onkyo. Vet inte om det är den..skall prova koppla förbi.

Någon som har idéer...? Inställningar..har dragit ned kontrast...osv...Kan inte ha kvar den om detta kvarstsår.

Hjälp...jag vill ha kvar den...

Postad 28 August 2011 - 15:39

phatboy
  • phatboy
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Köpte den och den hackade inte alls.
Jag har kört med extern hårddisk, usb minne, WDTV via HDMI och BD via datorn.
Bilden är grymt bra och som tur har man inte samma bildkänsla som LED.

Standard inställningar var redan ganska bra, men jag gjorde om lite efter tips på nätet.

Fraktade den hem liggades spelade inte alls ngt roll, gick väldigt bra. Att man inte får lägga ned plasma är bara BS. det är så man montera det foten.

Ångra inte köpet alls. Måste nu bara hitta billiga briller, några tips vart man kan finna briller till Samsungs 3D TVn 2011???

Postad 28 August 2011 - 16:21

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Fick min Samsung PS-59D555C i tisdags från Hembiobutiken i Högsbo/Gbg. Kanonservice...öppet köp i 14 dagar i och med att de inte hade den hemma. 14700 SEK.

Kalasbild..lite stor men vänjer mig nog från att gå upp från min gamla 50 tums LG. MEN den hackar rejält med min Blurayspelar LG BD570 när man har snabba rörelser eller panoreringar...samma från min HD digitalbox (Boxer).
Man kan till slut inte se på film eller TV med "sidorörelser"...Blev nästan snurrig på Avatar i 720p och och Troja på Blueray. Kör HDMI in-ut genom min Onkyo. Vet inte om det är den..skall prova koppla förbi.

Någon som har idéer...? Inställningar..har dragit ned kontrast...osv...Kan inte ha kvar den om detta kvarstsår.

Hjälp...jag vill ha kvar den...

Om bd spelaren skickar ut 1080p/24 hz och du märker hacken i panoreringar så är du känslig för 60hz judder som TV konventerar till vid bluray signal , samsung utan motion plus eller cinema smooth har den tendensen tyvärr. Helt otroligt egentligen när panna och sony löste det allra senast 2008 kanske 07 till och med.Testa en LG plasma typ pz250 i butik om den beter sig likadant gör den inte det så är den likvärd överlag... Själv baserade jag mitt förra köp till 80 % av korrekt bluray hantering :unsure: har själv en juddrig typ i sovrummet...

Postad 29 August 2011 - 08:57

phatboy
  • phatboy
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Om bd spelaren skickar ut 1080p/24 hz och du märker hacken i panoreringar så är du känslig för 60hz judder som TV konventerar till vid bluray signal , samsung utan motion plus eller cinema smooth har den tendensen tyvärr. Helt otroligt egentligen när panna och sony löste det allra senast 2008 kanske 07 till och med.Testa en LG plasma typ pz250 i butik om den beter sig likadant gör den inte det så är den likvärd överlag... Själv baserade jag mitt förra köp till 80 % av korrekt bluray hantering :unsure: har själv en juddrig typ i sovrummet...

Kör du material genom HDMI kan du välja Cinema Smooth, spelar du upp material via USB så går det inte.

Postad 29 August 2011 - 19:54

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Om ps59d555 har cinema smooth så är det lösningen för hack i bilden när bluray spelas upp!

Postad 29 August 2011 - 23:03

DanielEkstrom_
  • DanielEkstrom_
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hejsan!

Även jag har köpt denna TV och bilden är som sagt mycket bra.

Det enda jag har att klaga på är den inbyggda mediaspelaren, när jag streamar material i 1080p via kabel från min NAS(en Excito B3) får jag ganska mycket hack i bild och ljud, något som är extremt jobbigt. Spelar jag upp materialet via USB är det dock inga som helst problem med den saken, har dock stött på en del andra problem via USB.

Så min lösning får antagligen bli en HTPC, mediaspelare eller en PS3 inkopplad via HDMI. Har dock börjat utesluta PS3:an...

Fick för övrigt TV'n ifrån Elgiganten för 12 990:- tillsammans med ett väggfäste. Ruggigt nöjd med det priset!

Detta "Cinema Smooth" ni pratar om går alltså bara aktivera via HDMI och inte via USB eller Nätverk?
Var aktiverar man det?

Hojta till om ni har några frågor!

// Danne

Postad 30 August 2011 - 16:43

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Kul att du är nöjd. Speglar den mycket i hemmiljön? Upplever du att tv:n buzzar, sånt är jag lite allergisk emot? Lägg gärna ut bilder på tv:n.

/Mange

Redigerat av magnus76, 30 August 2011 - 16:43.

Postad 30 August 2011 - 17:26

DanielEkstrom_
  • DanielEkstrom_
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tjenare Mange!

Jo, visst speglar den hyfsat mycket. Men då har jag ett stort fönster bakom mig samt 2 takfönster. Det går fortfarande att kolla på TV'n dagstid utan större problem.

Jag tyckte den surrade lite när jag kopplade upp den första dagen. Men nu är det knappt märkbart. Stänger jag av allt ljud hör jag ett lågt surr, men man får anstränga sig för att höra det. Det är inget man hör i tysta partier av film osv. Inte på mitt exemplar iaf.

Så det enda negativa jag upplevt är uppspelning av film direkt från nätverket. Ingen annan som testat att streama filmer i 1080p via kabel över nätverket?

Postad 30 August 2011 - 18:41

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Jag har haft denna tv i ca 4 veckor och är överlag nöjd. Det enda som jag irriterar mig på är buzzningen som jag upplever som ganska störande.
Jag sitter ca 3 meter från TV:n och kan höra buzzningen även när volymen på TV:n är på.
Ringde Samsung supporten om detta efter att haft TV:n ett par dagar och fick till svar att buzz ljudet skulle minska till hälften efter ett par veckor. Detta har inte skett utan den buzzar på som vanligt. Detta är speciellt påtagligt vid ljusa bilder. Någon som vet om man kan reklamera TV:n p.g.a. detta? Annars gillar jag TV:n och tycker den har kanonbild.

Redigerat av Samplehead, 30 August 2011 - 20:03.

Postad 31 August 2011 - 12:13

jonttas
  • jonttas
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag upplever också att den buzzar mycket, men tänker inte alls på det om ljud spelas upp samtidigt.
Var kommer buzzandet i från? kan man göra något för att minska det hela? kablage isolering?
Övrigt så är jag nöjd, fin bild har inga problem med speglingarna.

En mindre rolig sak var att när jag går in på TVns source så kan jag se mina grannars datorer!! En del har delat ut saker som jag kan titta på, bild, musik film. Jag bor i en bostadsrättsförening och kör inte trådlöst. Antar att det är en inställningssak i routrarna som föreningen äger?? Har lärt mig lite om en del grannar :)

En fråga, om jag vill spela upp 3D material måste detta ske i från en burk som har HDMI 1.4a eller funkar det med vilken HDMI version som helst? Sugen på att köpa en ny billig HTPC, typ:
ASRock ION 3D 152B - 1,8GHz DC 2GB 320GB BD/DVD±RW
Andra förslag?

Postad 31 August 2011 - 20:39

chrer463
  • chrer463
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Standard inställningar var redan ganska bra, men jag gjorde om lite efter tips på nätet.

Vart hittade du inställningstipsen? Jag har haft tvn i drygt en månad och är supernöjd än så länge men är lite sugen på att mixtra med inställningarna för att se om bilden kan bli ännu bättre. Vet bara inte hur man ska ställa in:S

Postad 31 August 2011 - 23:54

tjöflöjt
  • tjöflöjt
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Cinema Smooth är utgråad och jag kan inte välja det när jag kör Bluray eller Boxer via HDMI ut från min Onkyo eller USB direkt i TV:n. Ngn som vet hur man kan göra?

Postad 05 September 2011 - 10:00

phatboy
  • phatboy
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hejsan!

Även jag har köpt denna TV och bilden är som sagt mycket bra.

Det enda jag har att klaga på är den inbyggda mediaspelaren, när jag streamar material i 1080p via kabel från min NAS(en Excito B3) får jag ganska mycket hack i bild och ljud, något som är extremt jobbigt. Spelar jag upp materialet via USB är det dock inga som helst problem med den saken, har dock stött på en del andra problem via USB.

Så min lösning får antagligen bli en HTPC, mediaspelare eller en PS3 inkopplad via HDMI. Har dock börjat utesluta PS3:an...

Fick för övrigt TV'n ifrån Elgiganten för 12 990:- tillsammans med ett väggfäste. Ruggigt nöjd med det priset!

Detta "Cinema Smooth" ni pratar om går alltså bara aktivera via HDMI och inte via USB eller Nätverk?
Var aktiverar man det?

Hojta till om ni har några frågor!

// Danne

[quote name='phatboy' post='3367577' date='Aug 29 2011, 09:57 ']Kör du material genom HDMI kan du välja Cinema Smooth, spelar du upp material via USB så går det inte.[/quote]

[quote name='DanielEkstrom_' date='Aug 30 2011, 00:03 ' post='3368291']

Postad 05 September 2011 - 10:05

phatboy
  • phatboy
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Cinema Smooth är utgråad och jag kan inte välja det när jag kör Bluray eller Boxer via HDMI ut från min Onkyo eller USB direkt i TV:n. Ngn som vet hur man kan göra?

Hej
Testa å ta direkt via Boxern och inte via Onkyo, via USB fungerar inte Cinema Smooth

Vart hittade du inställningstipsen? Jag har haft tvn i drygt en månad och är supernöjd än så länge men är lite sugen på att mixtra med inställningarna för att se om bilden kan bli ännu bättre. Vet bara inte hur man ska ställa in:S

Har inte inst. på kontoret. Återkommer med links senare. Kolla i avforum.com finns en del å plugga igenom på PS59D550

Inst. (kom ihåg att detta fungerar hos mig)
Picture Mode: Movie
Cell Light: 17
Contrast: 81
Brightness: 64
Sharpness: 0
Color: 52
Tint: G49/R51
Advanced Settings:
Black Tone: Off
Dynamic Contrast: Off
Gamma: +1
RGB Only Mode: Off
Color Space: Auto
White Balance: RO-25, GO-23, BO-24, RG-18, GG-24, BG-25
Flesh Tone: 0
EE: Off
Motion Lighting: Off
Picture Options:
Color Tone: Warm 2
DNR: Off
MPEG Noise Filter: Off

Redigerat av phatboy, 06 September 2011 - 09:31.

Postad 05 September 2011 - 19:21

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Jeg har hatt PS58D555 i en uke. Den gikk på 8995Kr i Norge noen dager. Bilden er kanon. Ingen hakking som noen skriver om ovenfor. Men hva f... hva den buzzzar. Et høgfrekvent buzz som er verst i sweet spot... Reiser jeg meg opp, eller legger meg ned på gulvet, er buzzingen nesten borte. Går jeg 1m til hver side er buzzingen nesten borte...
Midt i sweet spot buzzar det rejelt. Jeg kommer at levera den tilbaka.

Postad 06 September 2011 - 04:52

Samplehead
  • Samplehead
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Jeg har hatt PS58D555 i en uke. Den gikk på 8995Kr i Norge noen dager. Bilden er kanon. Ingen hakking som noen skriver om ovenfor. Men hva f... hva den buzzzar. Et høgfrekvent buzz som er verst i sweet spot... Reiser jeg meg opp, eller legger meg ned på gulvet, er buzzingen nesten borte. Går jeg 1m til hver side er buzzingen nesten borte...
Midt i sweet spot buzzar det rejelt. Jeg kommer at levera den tilbaka.

Det är exakt samma problem som jag har och det är endast när man sitter mitt emot TV:n som man upplever detta som störande. Tyvärr så trodde jag på Samsung supporten som sa att problemet skulle försvinna efter ett tag och nu är det för sent att lämna tillbaka den till butiken. Ska ringa supporten igen denna vecka. Hoppas de kan fixa problemet eller i annat fall erbjuda en annan modell. Någon som har erfarenhet från Samsung supporten tidigare?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.