Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya modeller från Pioneer - SC-LX85, SC-LX75, VSX-LX55 och VSX-2021

195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 June 2011 - 15:42

Irish Coffee
  • Irish Coffee
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Nya intressanta modeller från Pioneer släpps i Juli och September.

Nya high end receivers från Pioneer

:)

Postad 15 June 2011 - 09:45

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Intressant. Lite märkligt att de väljer att hoppa från 73/83 till 75/85.

Trevligt att de har lagt in DLNA i 7-serien igen, det var i mitt tycke en miss att ta bort det i 73an.
Mycket fokus på stöd för apple-produkter verkar det som och det ser ut som att vi får vänta minst ett år till innan android också stöds.

Förutom det var det inte så mycket spännande nyheter tycker jag.

Redigerat av Sigma78, 15 June 2011 - 09:50.

Postad 22 June 2011 - 08:30

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Någon som kan avkoda om RF-fjärren är kvar till 85:an, eller den har fallit bort?

Redigerat av Nattlorden, 22 June 2011 - 08:31.

Postad 23 June 2011 - 09:16

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Någon som kan avkoda om RF-fjärren är kvar till 85:an, eller den har fallit bort?

http://www.hifix.co....eer/sclx85.html

Ser ut att vara kvar.

Jag har 83án...ser ut som Airplay och Icontrol2 är de enda sakerna som skulle tala för en uppgradering.
Vad "IR DirectFET Digital Amplification" innebär för ljudet har jag ingen aning om?

Har de ditchat B&O´s ICE eller är det en vidare utveckling?

Postad 23 June 2011 - 09:25

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Har de ditchat B&O´s ICE eller är det en vidare utveckling?

Jag har tolkat det som att Direct Energy är Ice Power, eller eventuellt en vidareutveckling. Även på den nuvarande generationen står det Direct Energy istället för Ice Power.

Postad 23 June 2011 - 10:24

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Jag har tolkat det som att Direct Energy är Ice Power, eller eventuellt en vidareutveckling. Även på den nuvarande generationen står det Direct Energy istället för Ice Power.

Hmmm, de kanske har gjort en "copy-paste" å spar in royalty pengarna till B&O....

Postad 30 June 2011 - 13:27

Irish Coffee
  • Irish Coffee
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag hittade den här tråden där det framgår att Pioneer med dessa modeller verkar frångå ICE Power-tekniken (från B&O) till förmån för IR Direct FET (från International Rectifier).

Varför Pioneer nu överger ICE kan ha flera förklaringar. Dels så har de kanske fått sparkrav från räknenissarna på Sharp, och dels kanske ICE inte kan leverera 9 kanaler. Eller så kanske IR helt enkelt är bättre.

Nån som vet mer?

Postad 30 June 2011 - 15:24

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Kan man leverera 2 kanaler och 7 kanaler så är det väl bara att kombinera... Tror tyvärr mindre, billigare, lättare implementera är troligare svar än 9 kanaler eller att det skulle vara bättre.

Gör väl tyvärr att man inte kan dra några slutsatser om hur 75/85 låter efter att ha provat en 73:a. *suck*

Postad 30 June 2011 - 15:43

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Tyvätt nya modellen är inte specielt snygga, hade förväntat mig mer en mini susano typ.

Postad 09 August 2011 - 23:01

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Okey lire snygga är den nya modellerna i verkligheten, men fattar inte att man kan ha bättre o RCA kontakter på Cd ingången. För det är ju rätt så vanligt att man kör seriös 2 kanal med dessa maskiner, exempel en bra dac.
I stället ska man ha en jäkla massa komposit kontakter som dessutom ser mer kvalitiva ut?? Visst dessa maskiner är ju digitala skapelser men jag hade önskat riktigt kvalite på den analoga ingången fr ex CD.

Postad 09 August 2011 - 23:06

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Okey lire snygga är den nya modellerna i verkligheten, men fattar inte att man kan ha bättre o RCA kontakter på Cd ingången. För det är ju rätt så vanligt att man kör seriös 2 kanal med dessa maskiner, exempel en bra dac.
I stället ska man ha en jäkla massa komposit kontakter som dessutom ser mer kvalitiva ut?? Visst dessa maskiner är ju digitala skapelser men jag hade önskat riktigt kvalite på den analoga ingången fr ex CD.

Men stort plus till dubbla sub utgångar.

Postad 12 August 2011 - 09:41

Hildingson
  • Hildingson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Det är dags att byta ut sin gamla Denon AVR-3806. Efter att tittat runt lite så motsvarar Pioneer LX75 eller LX85 mina behov. Är det någon som hört något datum när de släpps? Enligt Pioneers hemsida så står det fortfarande september men man vet ju hur det är med releasedatum.

Det är väl inget unikt med Pioneer. Alla förstärkare har ju fortfarande kvar en massa kompositingår. Man undrar varför????

Postad 12 August 2011 - 16:54

elf
  • elf
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Mycket fokus på stöd för apple-produkter verkar det som och det ser ut som att vi får vänta minst ett år till innan android också stöds.

Även om Pioneer bara presenterar iOS stöd för sina produkter så funkar det i de flesta fall även med Android. Via webbgränssnittet går det alldeles utmärkt att styra förstärkaren från både dator, surfplatta och telefon även om det sistnämnda där är lagom pillrigt.

Vad det gäller ljudöverföring så går det lika bra att streama musik via bluetooth från valfri telefon/surfplatta bara dessa i sin tur har stöd för att koppla upp mot Bluetooth "headset". Jag har testat från iPhone4 och Samsung Galaxy S2 och det låter helt okey dessutom.

Officiella iOS-appen iControlAV som Pioneer gjort och som används för att styra förstärkaren har även den en motsvarighet på Androidsidan, se iControlaAVA.

Redigerat av elf, 13 August 2011 - 13:44.

Postad 12 August 2011 - 17:49

ironsten
  • ironsten
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Setans Apple tjänare

Postad 19 August 2011 - 13:08

Hildingson
  • Hildingson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Då var det en Pioneer LX75 beställd. Leveransdatum 110914.

Postad 21 August 2011 - 11:06

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Men stort plus till dubbla sub utgångar.

Vilken eller vilka har två sub ut?

/Niklas

Edit. På bild så har 2021 2sub ut. Men i texten på deras hemsida nämner dom inget om det.
Någon som har 2021 och kan bekräfta.

Redigerat av evil_nike, 21 August 2011 - 11:14.

Postad 22 August 2011 - 12:21

Unregistered29812
  • Unregistered29812
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Vad kommer LX 75 / LX 85 kosta? £1999 för LX85 - vad brukar det innebära för de svenske priserna. 25000 som för Lx83?
EDIT såg pricerna efter en snabb sökning på nätet, dvs ca samma som för föregångarna

Redigerat av Unregistered29812, 22 August 2011 - 13:11.

Postad 22 August 2011 - 13:10

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Vad kommer LX 75 / LX 85 kosta? £1999 för LX85 - vad brukar det innebära för de svenske priserna. 25000 som för Lx83?

Den finns redan uppe på prisjakt och i olika nätbutiker, så bara att kolla :D

Postad 27 August 2011 - 06:22

Unregistereddbfec8fd
  • Unregistereddbfec8fd
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Vilken eller vilka har två sub ut?

/Niklas

Edit. På bild så har 2021 2sub ut. Men i texten på deras hemsida nämner dom inget om det.
Någon som har 2021 och kan bekräfta.

Jag har en Pioneer 2021 och den har 2 subb ut.. det är ett monster enligt mig.

Postad 31 August 2011 - 10:40

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Jag har en Pioneer 2021 och den har 2 subb ut.. det är ett monster enligt mig.

Ok, det är super. Kan du ställa in dom helt oberoende av varandra? Tex. ha 120Hz delningsfrekvens på sub 1 och 80Hz på sub 2?
Vore väldigt tacksam för hjälp. Det stog inget om det i bruksanvisningen.

Hur är den annars? är det klart och fint ljud i den? Vad har du för högtalare? Jag har läst att den inte visar volymen på tvn. Men den måste väl endå visa högtalarvolymerna på tvn. Typ jag vill gå in och höjja centern när jag kollar på film. Det syns väl på tvn, eller måste man bläddra sig fram på displayen för att få till det?

Är det fastslaget att det ända som skiljer Elite 55:an , är alufrontluckan?

Tack på förhand.

/Niklas

Postad 31 August 2011 - 12:56

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Ok, det är super. Kan du ställa in dom helt oberoende av varandra? Tex. ha 120Hz delningsfrekvens på sub 1 och 80Hz på sub 2?

På sidan 12 och 14 i engelska manualen framgår det att de inte är induviduella utgångar. Det är en intern Y-koppling endast. Eller för att citera manualen "SW2 har samma signal som SW1" fritt översatt.

Postad 31 August 2011 - 15:23

Unregistereddbfec8fd
  • Unregistereddbfec8fd
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hur är den annars? är det klart och fint ljud i den? Vad har du för högtalare? Jag har läst att den inte visar volymen på tvn. Men den måste väl endå visa högtalarvolymerna på tvn. Typ jag vill gå in och höjja centern när jag kollar på film. Det syns väl på tvn, eller måste man bläddra sig fram på displayen för att få till det?

Är det fastslaget att det ända som skiljer Elite 55:an , är alufrontluckan?

Tack på förhand.

/Niklas

Det har jag ingen koll på tyvärr.
Ja, när du ändrar volymen så syns det på tv om du gör det med tv kontrollen.
Det jag kan berätta är att jag kör den med Monitor Audio RX8:orna + centern.
Ska även bi-ampa frontarna nästa vecka.
Precis, vad jag vet så är det det enda som skiljer dem åt. och priset.
Vill man ha alufrontluckan för 2000:- extra så..

Btw, ni som har testat áirplay på pioneer erkänn att det låter fantastisk.
Med pqls på såklart.

Postad 31 August 2011 - 17:44

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

På sidan 12 och 14 i engelska manualen framgår det att de inte är induviduella utgångar. Det är en intern Y-koppling endast. Eller för att citera manualen "SW2 har samma signal som SW1" fritt översatt.

Ajdå. Det var ju väldigt trisst. Då kanske man får kolla på Onkyo, där verkar det iaf vara olika steg på sub.utgångarna.
Det var sk*it jag var ju sugen på en pio.

/Niklas

Postad 31 August 2011 - 18:35

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Ajdå. Det var ju väldigt trisst. Då kanske man får kolla på Onkyo, där verkar det iaf vara olika steg på sub.utgångarna.
Det var sk*it jag var ju sugen på en pio.

/Niklas

Jag har haft en onkyo 3007 och den gick inte att ha olika delningsfrekvenser på heller, dock olika inställningar i övrigt, speciellt tidskomp villket var bra faktiskt. Just sub. Hanteringen tycker jag är den svagaste delen i min lx83. Som i övrigt är kanon ljudmässigt.

Vill passsa på att fråga hur du tänkt runt olika delningsfrevenser vad det gäller övriga högtalare. Alltså högpassfiltret?
Om du delar ena subben vid 80hz och den andra vid 120hz...så delar du resten vid?

Postad 31 August 2011 - 21:17

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Tänkte också som i tidigare inlägg byta ut min Denon AVR 3806 till en LX 85 eller eventuellt passa på och köpa en av de sista LX 83. Tycker dock att det skiljer för lite i pris för att inte välja den senaste modellen.

Har nyligen uppgraderat till B&W CM7 samt tillhörande center CMC. För närvarande bi-ampar jag frontarna, men inte centern.

Någon som vet om man kan bi-ampa även centern med LX 85?

Någon som kör med B&W tillsammans med någon LX? Passar den till B&W högtalare?

Postad 01 September 2011 - 20:04

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Jag har haft en onkyo 3007 och den gick inte att ha olika delningsfrekvenser på heller, dock olika inställningar i övrigt, speciellt tidskomp villket var bra faktiskt. Just sub. Hanteringen tycker jag är den svagaste delen i min lx83. Som i övrigt är kanon ljudmässigt.

Vill passsa på att fråga hur du tänkt runt olika delningsfrevenser vad det gäller övriga högtalare. Alltså högpassfiltret?
Om du delar ena subben vid 80hz och den andra vid 120hz...så delar du resten vid?

Ok,det kanske inte är en finess som finns. Jag har bara en sub, men jag har en buttkicker som jag vill att det bara kommer signaler under 80 hz till. Det har fungerat bra med mina gammla högtalare, dom delade jag vid 80 hz. Men nu ska jag skaffa ett satelit system (kef 3005 se) och då måste jag dela vid 120 hz.
Då kan det bli så att buttkickern jobbar vd musik och liknande och inte bara vid explotioner och dyl.

Jag blev så glad när jag såg att det fanns 7.2 förstärkare. Jag kan inte leva utan min bk så det är trisst att det inte fungerade som jag trodde.
Finns det kanske någon dosa man kan koppla mellan bk och stärk? Hm, det måste jag kolla.

Tack för infon iaf.

/Niklas

Postad 05 September 2011 - 15:48

Hildingson
  • Hildingson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tänkte också som i tidigare inlägg byta ut min Denon AVR 3806 till en LX 85 eller eventuellt passa på och köpa en av de sista LX 83. Tycker dock att det skiljer för lite i pris för att inte välja den senaste modellen.

Har nyligen uppgraderat till B&W CM7 samt tillhörande center CMC. För närvarande bi-ampar jag frontarna, men inte centern.

Någon som vet om man kan bi-ampa även centern med LX 85?

Någon som kör med B&W tillsammans med någon LX? Passar den till B&W högtalare?

Vad jag kan se av manualen så kan du inte bi-ampa centern. Du kan alltid bi-wira om du tycker det gör någon skillnad. Man kan även bi-ampa bakhögtalarna om man kör 5.1 (eller 2).

Jag kan inte se varför du ska köpa en LX85. Det är inte stor skillnad mellan LX75 och LX85. Den största skillnaden är att du får en dyrare fjärrkontroll til LX85 (kostar ca 3000 kr separat). Det är definitivt inte värt 5 000 kr som skillnaden ligger på nu.

Jag har också B&W men 683:or och jag är säker på att de kommar passa utmärkt med LX75/85.

Manual för SC-LX75/85 (Engelska)

Postad 05 September 2011 - 20:18

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Vad jag kan se av manualen så kan du inte bi-ampa centern. Du kan alltid bi-wira om du tycker det gör någon skillnad. Man kan även bi-ampa bakhögtalarna om man kör 5.1 (eller 2).

Jag kan inte se varför du ska köpa en LX85. Det är inte stor skillnad mellan LX75 och LX85. Den största skillnaden är att du får en dyrare fjärrkontroll til LX85 (kostar ca 3000 kr separat). Det är definitivt inte värt 5 000 kr som skillnaden ligger på nu.

Jag har också B&W men 683:or och jag är säker på att de kommar passa utmärkt med LX75/85.

Manual för SC-LX75/85 (Engelska)

THX Ultra certifieringen (kraften/kvaliteten) och dom finare daccarna i LX 83/85, är det som talar för att man väljer ngn utav dessa och inte LX 73/75.

Postad 05 September 2011 - 21:19

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

THX Ultra certifieringen (kraften/kvaliteten) och dom finare daccarna i LX 83/85, är det som talar för att man väljer ngn utav dessa och inte LX 73/75.

Hittade själv manualen tidigare idag och fann då att det enligt sidan 17 konfiguration J går att bi ampa både center och front och det verkar bara vara LX85 som detta går på. Alltså ett skäl för mig att välja den.

Postad 05 September 2011 - 21:45

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
bi-ampa en lx85 eller 73 83 etc är rätt meningslöst då jag är väldigt övertygad om att du inte kommer märka mer skillnad än att du ser dubbla kablar mellan högtalarna/förstärkaren.

Postad 06 September 2011 - 00:26

6948
  • 6948
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

LX-75 har 32-bits DAC, och kraften i den räcker gott och väl till ett normalstort vardagsrum. ;)

Postad 06 September 2011 - 06:37

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

bi-ampa en lx85 eller 73 83 etc är rätt meningslöst då jag är väldigt övertygad om att du inte kommer märka mer skillnad än att du ser dubbla kablar mellan högtalarna/förstärkaren.

Beror väl lite på högtalarna samt att det känns bättre att ha möjlighet till det ;)

Postad 06 September 2011 - 15:36

Hildingson
  • Hildingson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Beror väl lite på högtalarna samt att det känns bättre att ha möjlighet till det B)

Visst, det är ju fritt att kasta ut 5 000 extra för knappt ingenting. Jag skulle absolut titta på någon annan modell än att köpa en LX85 före en LX75. Inte ens Pioneer själva kan ju tala om vad det är för skillnad mellan modellerna. En annan THX-klassificering säger ju inte speciellt mycket.

Jag kommer att bli fullt nöjd med min LX75

Håller med. Rena placebon...

Redigerat av Hildingson, 06 September 2011 - 15:34.

Postad 06 September 2011 - 20:25

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Gäller bara att övertalal sig själv B)

Själv är jag övertygad om att jag har råd med en LX85 ;)

Även en förstärkare för 3000 låter bra och sedan finns det ju inga övre gränser. Jag ser det som en hobby och funderar även på separata prylar, men då är det dubbla summan jämfört med 85:an.

Postad 08 September 2011 - 15:26

Hildingson
  • Hildingson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Skillnaden mellan SC-LX75 och LX85

Pioneer SC-LX 85 har följande
* RF-Fjärrkontroll
* THX-Ultra 2 Plus
* Guldplätterade kontakter
* Bättre och mer exklusiva skruvterminaler
* Video för Zon 2
* Stabilare transformatorkonstruktion
* Bättre HiBit/Hi-sampling processor.

Inte värt 5000 kr enligt mig men det finns de som tycker det. :)

Postad 21 September 2011 - 06:30

Unregistered1a8130eb
  • Unregistered1a8130eb
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har en gammal Pioneer 859 som börjar ge upp. Vad skulle den motsvara idag? Funderar på en LX75 men antar att det samtidigt är ett (trevligt) steg upp.
HåF

Postad 21 September 2011 - 07:29

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Jag ser det som en hobby och funderar även på separata prylar, men då är det dubbla summan jämfört med 85:an.

Inte automatiskt. Ta en titt på Emotiva t.ex.
De har ett nytt försteg på gång som kommer att bli något i hästväg, även om deras nuvarande inte går av för hackor heller. Slutstegen är riktigt, riktigt bra.

Postad 23 September 2011 - 21:12

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Inte automatiskt. Ta en titt på Emotiva t.ex.
De har ett nytt försteg på gång som kommer att bli något i hästväg, även om deras nuvarande inte går av för hackor heller. Slutstegen är riktigt, riktigt bra.

Har tittat lite på XPA 5.1 tidigare, men inte hittat något test där man jämför med andra slutsteg. Känns lite osäkert att köpa utan att lyssnat eller läst något test där det jämförts mot något mera känt slutsteg. Något tips?

Postad 28 September 2011 - 20:54

handlarn
  • handlarn
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
LX-85 är beställd i och levererad !

Postad 29 September 2011 - 14:26

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

LX-75 har 32-bits DAC, och kraften i den räcker gott och väl till ett normalstort vardagsrum. :)

Har den? så var inte fallet på LX-73 iaf... men bra om dom uppgraderat LX-75 med det.

Vart kan man läsa om detta?

Redigerat av dallan1981, 29 September 2011 - 14:26.

Postad 29 September 2011 - 21:09

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Har tittat lite på XPA 5.1 tidigare, men inte hittat något test där man jämför med andra slutsteg. Känns lite osäkert att köpa utan att lyssnat eller läst något test där det jämförts mot något mera känt slutsteg. Något tips?

Ta en titt in på emotivas egna forum, där finns en del personer som har jämfört med andra märken.

Det finns några här som har gjort det också. Bakerman22 hade ett (eller var det två?) rejält Rotel-slutsteg hemma som han testade mot XPA-1. Det slutade med att roteln fick åka vidare till ny ägare.

De jämförelser jag har sett har samtliga kontrakterat att ljudet från emotiva håller mycket god klass och kan mäta sig med de bästa.

Postad 30 September 2011 - 06:40

Hildingson
  • Hildingson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Så har man en LX75 och har redan stött på problem.

Jag har kopplat TV-boxen via HDMI, en Samsung HD-box, men TV tappar bilden eller så blir bilden förvrängs i rött eller grönt med jämna mellanrum. Det verkar som den tappar bild speciellt när det blir reklamavbrott.

Jag har provat med att stänga av uppskalningen både i boxen och på förstärkaren. Ingenting tycks hjälpa. Jag har inte hunnit prova om det är samma problem med andra källor (xbox360 och BD) Datorn får jag inen bild till alls men har inte fördjupat mig i det problemet ännu. Jag har aldrig haft det här problemet med den gamla förstärkaren eller om boxen kopplas direkt till TV:n.

Någon som har några förslag?

Postad 01 October 2011 - 13:51

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Har precis kopplat in min LX75 och gjorde en riktigt jobbig upptäckt. Den j**la förstärkaren har inte analoga multikanal-ingångar. Skulle köpt LX85 istället. Hur f*n kan en förstärkare för 17k sakna detta???? Det riktigt jobbiga är att jag uppgraderade min Oppo 93:a med Nuforce NX häromdagen, mycket nytta man har av den nu. F*aaaaannnnn!!!! :angry: :angry: :angry:

Det enda positiva är att den låter mycket bättre än min Yamaha RX-V3800:a.

En "heads-up" till dem som funderar på LX75.

Behöver du multikanal-ingångar köp LX85 istället.

Redigerat av Karl-Johan, 01 October 2011 - 13:56.

Postad 02 October 2011 - 11:14

Hildingson
  • Hildingson
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Då var min nya LX75 nedpackad igen och väntar på retur.

Det fungerade inte alls att koppla bild via HDMI genom den. TV:n tappade signalen eller så blev bilden grön eller röd. Jag har kopplat TVHD-box, Blueray och XBOX360 genom den. Samma resultat på allting. TV:n är en 2 år gammal Samsung PS-58B850. Jag provade allting. Stängde av uppskalningen i förstärkaren m.m. Inget hjälpte. :(

Jag är osäker om jag vill ha en ny. Var det här ett "måndagsexemplar" eller är det ett känt problem med Pioneer? :wacko:

Postad 02 October 2011 - 13:20

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Då var min nya LX75 nedpackad igen och väntar på retur.

Det fungerade inte alls att koppla bild via HDMI genom den. TV:n tappade signalen eller så blev bilden grön eller röd. Jag har kopplat TVHD-box, Blueray och XBOX360 genom den. Samma resultat på allting. TV:n är en 2 år gammal Samsung PS-58B850. Jag provade allting. Stängde av uppskalningen i förstärkaren m.m. Inget hjälpte. :(

Jag är osäker om jag vill ha en ny. Var det här ett "måndagsexemplar" eller är det ett känt problem med Pioneer? :wacko:

Kan nog vara ett firmwareproblem hos antigen pioneer eller din samsung TV. Hela kedjan måste komma överens vid inkoppling via HDMI, vilket inte alltid sker. Jag tycker du gjorde rätt att skicka tillbaka förstärkaren. Tror inte på ett måndagsex utan löses först efter firmware update som ibland kan dröja väl länge.

Postad 02 October 2011 - 20:50

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Onkyo 5009 gubbar, bara ett tips...(ett väldigt fint sådant)

Mvh

/M

Postad 03 October 2011 - 11:09

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1195 inlägg
  • 0
Känns som Pioneer gör små missar hela tiden, förra året var det att de plockade bort DLNA på LX-73 av någon oförklarlig anledning med tanke på att LX-72:an hade det. Känns som strategin är att skala bort "lite" på LX-7x modellerna för varje ny modell för att duett skall bli större skillnad till LX-8x. DLNA på LX-74 och nu multikanal-in på LX-75.

Lite OT men intressant är att "alla" deras förstärkare har DLNA i år, en funktion som var "onödigt" på LX-73:an.

EK

Postad 04 October 2011 - 08:16

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
Har nu labbat ett par kvällar med min LX75...., är grymt nöjd!
Blir faktiskt mest imponerad av ljudet i 2-kanal till musik, riktigt bra.
Dock i "direct" läge..., Eq gör sig bäst för film, mest för att lyfta dialogen lite. Autokalibreringen gör ett mycket bra jobb. Subben är totalt integrerad.

Postad 04 October 2011 - 12:23

Kejv
  • Kejv
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Kan passa på att informera de som är intresserade av en Pioneer LX55 att jag nu säljer min, annonsen finns här på minhembio och den säljs i obruten förpackning med kvitto och garanti :)

Postad 12 October 2011 - 10:44

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Hej alla glada Pioneer folk.

Inatt blev det en beställning på en lx-55:a. Hade igentligen tänkt överväga lite till och framförallt provlyssnat först. Plus att jag hade siktet inställt på en 2021:a.
Men Elgiganten hade ett paketerbjudande på nätet med 55:an och en Logitech Harmony 1100 för 12900:- Då slog jag till.

Tänkte driva ett KEF 3005se med stärkaren.
Det ska bli spännande att gämföra ljudet mot min gammla Denon 3808.
Efter det jag läst om Pioneer så verkar den spela en ljudtyp som passar mig.

Det som känns lite trisst är att 3808:an väger 18 pannor medans pion bara väger 10. Vikten kanske inte är allt, vi får se.

Är ni nöjda med autokalibreringen som Pioneer använder?

Hur som helst så ska det bli kul med en ny stärkare.

/Niklas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.