Samsung UC46C6005RWXXE
8 svar till detta ämne
Postad 06 juli 2011 - 16:20
Hengan
-
Hengan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Hej.
Är sugen på denna Samsung LED , men nojar lite över div diskussion ang clouding...
Gäller det endast denna modell eller generellt för LED ???
Den säljer ju som smör i solen så många bör ju va nöjda med den , brukar ju va de som är negativa som höjer rösten på olika forum..
Feedback tack för jag e sugen på att beställa den NU.... :-)
Samsung UE46C6005RWXXE heter den förståss ;-)
Postad 06 juli 2011 - 18:31
Autodidakt
-
Autodidakt
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Många edge-led apparater har problem med clouding, skiljer dock mycket mellan modeller. Den du hänvisar till har enligt många många kraftig clouding. Mitt råd till dig är att undvika den och istället satsa på en
istället. Mycket omtyckt lcd tv som knappt har någon clouding alls. Den är lite tjockare, men i ärlighetens namn, vem bryr sig om det?
Redigerat av Autodidakt, 06 juli 2011 - 18:35.
Postad 07 juli 2011 - 10:38
rigm0r
-
rigm0r
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Skulle det vara så att du har ytterligare en liten sedel kan du få en le46c750/755. Också en väldigt bra tv (om inte bättre).
Jag kommer själv strunta i alla led-tv tills oled finns på marknaden till lagom peng.
Postad 07 juli 2011 - 11:09
TomasThoren
-
TomasThoren
-
Forumräv
-
-
816 inlägg
Ja C750 är mig veterligen den första och sista 3D CCFL med kryssfot från Samsung.
Rigmor,har du fått in SVT HD i marknätet?.Är osäker på om den är bestyckad med dvb-t2 avsedd för UK.
Redigerat av TomasThoren, 07 juli 2011 - 11:10.
Postad 07 juli 2011 - 13:09
Hengan
-
Hengan
-
Användare
-
-
101 inlägg
Har ju en gammal plasma idag och är mkt fundersam över vad jag ska satsa på nu .... LED,Plasma,Lcd ???
Tv:n är ju en "familje"tv dvs mkt barnprog och dvdfilmtittande. Är ju själv ingen filmnörd så det blir lite allmänt tittande och fotboll förståss...
Funderar på det här med clouding , alltså märker en "svensson"tittare mkt av det eller det är mest experter som upplever det störande ???
Vad rekommenderas annars i prisklassen runt 8000:- ?????
Vill ju ha en så bra tv som möjligt för pengarna men förstår ju givetvis att man får vad man betalar för ;-)
Postad 07 juli 2011 - 14:25
rigm0r
-
rigm0r
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Ja C750 är mig veterligen den första och sista 3D CCFL med kryssfot från Samsung.
Rigmor,har du fått in SVT HD i marknätet?.Är osäker på om den är bestyckad med dvb-t2 avsedd för UK.
Jag vet inte om den har stöd för dvb-t2. På samsungs hemsida står det inget. Däremot står det i utländska recensioner att det funkar... Har själv bredbands-tv i huset, och inga andra alternativ, så jag kan inte svara på det. Har ju en gammal plasma idag och är mkt fundersam över vad jag ska satsa på nu .... LED,Plasma,Lcd ??? Tv:n är ju en "familje"tv dvs mkt barnprog och dvdfilmtittande. Är ju själv ingen filmnörd så det blir lite allmänt tittande och fotboll förståss...
Funderar på det här med clouding , alltså märker en "svensson"tittare mkt av det eller det är mest experter som upplever det störande ???
Vad rekommenderas annars i prisklassen runt 8000:- ????? Vill ju ha en så bra tv som möjligt för pengarna men förstår ju givetvis att man får vad man betalar för ;-)
Haha läste "barnporr" istället för "barnprog" och skrattade för mig själv Men jo, den tvn jag rekommenderade duger bra för dina behov. Den är förmodligen den sista samsung-tvn vi kommer se i bättre modellserier utan att vara LED-upplyst (med 3d dessutom). Jag skulle aldrig i nuläget skaffat en LED-upplyst tv om jag inte har extremt behov att få en supertunn tv, så satsa du på en CCFL (klassisk) LCD eller möjligtvis en plasma. Clouding stöter du ju (i princip) bara på om du köper tv med LED-backlight...
Postad 07 juli 2011 - 19:12
Unregistered96d31ba3
-
Unregistered96d31ba3
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Lånar den här tråden lite om det är ok, har snarlika funderingar om LED som ts.
Jag har tänkt köpa en LCD att använda i huvudsak som en datorskärm, för närvarande har jag en gammal fet datorskärm, denna tänkte jag ersätta med en typ 40" LCD som jag sätter på väggen, framför denna LCD så kommer jag ha en projektorduk som går ner när jag kollar på film, spelar spel osv.
Den duken hamnar ungefär 7cm från väggen, så den skärm jag tänkt köpa får inte vara djupare än 7cm inkl väggupphängningsgrejen, då finns det väl ändå inget alternativ än en LED? Eller har jag fel?
Under dom omständigheterna, finns det någon vettig LED?
Har försökt läsa på lite angående LED, och om jag förstått det rätt så ska samsungs 2011 års modeller göra bättre ifrån sig på bleeding biten, någon som kan bekräfta dementera detta?
En liten sidofråga, försökte sortera på dimensioner på prisjakts sökfunktion, men det finns två st djup alternativ, förstår inte riktigt skillnaden på dom?
edit: Kan väl tillägga att jag från början hade ögonen på samsungs D -modeller, först var det 7005, men så tänkte jag att om det ändå är en massa bleeding på den så har jag ingen lust att betala det priset, så jag började fundera på 5005 istället, men kan inte hitta någon recension eller omdömen på den.
Redigerat av Unregistered96d31ba3, 07 juli 2011 - 19:17.
Postad 08 juli 2011 - 08:08
rigm0r
-
rigm0r
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Lånar den här tråden lite om det är ok, har snarlika funderingar om LED som ts.
Jag har tänkt köpa en LCD att använda i huvudsak som en datorskärm, för närvarande har jag en gammal fet datorskärm, denna tänkte jag ersätta med en typ 40" LCD som jag sätter på väggen, framför denna LCD så kommer jag ha en projektorduk som går ner när jag kollar på film, spelar spel osv. Den duken hamnar ungefär 7cm från väggen, så den skärm jag tänkt köpa får inte vara djupare än 7cm inkl väggupphängningsgrejen, då finns det väl ändå inget alternativ än en LED? Eller har jag fel?
Under dom omständigheterna, finns det någon vettig LED? Har försökt läsa på lite angående LED, och om jag förstått det rätt så ska samsungs 2011 års modeller göra bättre ifrån sig på bleeding biten, någon som kan bekräfta dementera detta?
En liten sidofråga, försökte sortera på dimensioner på prisjakts sökfunktion, men det finns två st djup alternativ, förstår inte riktigt skillnaden på dom?
edit: Kan väl tillägga att jag från början hade ögonen på samsungs D -modeller, först var det 7005, men så tänkte jag att om det ändå är en massa bleeding på den så har jag ingen lust att betala det priset, så jag började fundera på 5005 istället, men kan inte hitta någon recension eller omdömen på den.
Det låter som att du behöver en LED-upplyst, ja. De flesta CCFL-upplysta ligger väl runt 8cm. Ett annat alternativ som många andra här skulle föreslå är en plasma. De går ner rätt mkt i tjocklek också.
Postad 08 juli 2011 - 09:02
Torstenson
-
Torstenson
-
Rookie
-
7 inlägg
Har ju en gammal plasma idag och är mkt fundersam över vad jag ska satsa på nu .... LED,Plasma,Lcd ??? Tv:n är ju en "familje"tv dvs mkt barnprog och dvdfilmtittande. Är ju själv ingen filmnörd så det blir lite allmänt tittande och fotboll förståss...
Vad rekommenderas annars i prisklassen runt 8000:- ????? Vill ju ha en så bra tv som möjligt för pengarna men förstår ju givetvis att man får vad man betalar för ;-)
Var i samma sits som dig alldeles nyss och var alldeles villrådig angående vilket man skulle satsa på! Efter flera timmars efterforskningar här och självgranskande, vad kommer gå mest på tv:n och vilka krav har jag, så kom jag fram till att satsa på en CCFL-LCD. För mig föll valet på Sony KDL-46EX503, då jag har läst och hört mycket gott om den och föregångaren EX500, som är samma apparat men utan T2-mottagare. Framför allt så är jag imponerad av vilken kontrast den levererar, de svarta sorgekanterna runt en 2:35.1 film syns verkligen inte utan smälter ihop med ramen runt TV:n, om det är mörkt i rummet dvs! Och att se på Big Four på SVT HD i söndags med den inbyggda hd-mottagaren, gratis, var ju rätt trevligt det också. De här apparaterna med HD-material, framför allt blu-ray, är en ren dröm att se på. Men vanlig digital-tv och DVD blev inte alls så dåligt som jag hade trott. Har även kollat en del tennis nu med Swedish Open och damernas fotbolls-VM, med klart godkänd upplevelse! Så här i efterhand så är jag jättenöjd med mitt val med LCD. Framför allt känns det skönt att inte behöva bry sig alls om vad som sker på TV:n. Står samma bild, PVR-biblioteket t ex, på i ett längre tag utan att man vet om det så gör det ingenting alls! TIdigare hade man ju lite halv ångest, med ghosting och inbränningar som hägrade. Hoppas du hittar det du söker och lycka till!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|