Läs mer här
Husdjurssökaren hittar bortsprungna fyrbenta vänner
Postad 22 August 2011 - 06:27
Läs mer här
Postad 22 August 2011 - 12:14
Redigerat av Unregistered2141, 22 August 2011 - 12:17.
Postad 22 August 2011 - 14:42
Bra grej men inte något för min hund
Dom få gånger som min hund har smitit när vi har varit ute på promenad så har den alltid sprungit hem och satt sig på trappan och väntat på mig, dessutom går den aldrig utanför tomten, annat var det på farfars tid
Hans jakt-hund gick inte att lita på alls och det var nästan endast på jakten som den smet. Ibland fick han ett samtal om att dom hade en hund som satt och åt kakor ute på bonnvischan och då var det hans hund
Det hade passat med en sådan här mojäng men på den tiden fanns ju inte ens internet hehe
Haha! Har också två roliga historier att berätta som är kopplat till detta.
1. Jag var hos mina föräldrar och skulle hälsa på. Morsan går ut med min hund men efter ca 20min ringer hon och säger att hunden är borta! Nej då, säger jag. Hon är säkert bara en bit bort/ut i skogen. Men nej då. Då tittar jag ut genom fönstret och där kommer hunden springandes ner för backen, sätter sig sedan på trappan och tittar förväntansfullt efter mig. Ja, hon är hussekär.
2. Min kompis föräldar hade tax ( dock ej jakthund ), den gjorde lite som den ville. Den kunde gå sina egna promenader utan dom, dom hade nämligen ytterdörren på vid gavel ganska ofta på sommaren. Så då drog den iväg, ibland kunde man till och med stöta på den nere vid affären. Haha! Men han kom alltid tillbaka och råkade aldrig ut för nån olycka.
Postad 24 August 2011 - 02:13
Haha! Har också två roliga historier att berätta som är kopplat till detta.
1. Jag var hos mina föräldrar och skulle hälsa på. Morsan går ut med min hund men efter ca 20min ringer hon och säger att hunden är borta! Nej då, säger jag. Hon är säkert bara en bit bort/ut i skogen. Men nej då. Då tittar jag ut genom fönstret och där kommer hunden springandes ner för backen, sätter sig sedan på trappan och tittar förväntansfullt efter mig. Ja, hon är hussekär.
2. Min kompis föräldar hade tax ( dock ej jakthund ), den gjorde lite som den ville. Den kunde gå sina egna promenader utan dom, dom hade nämligen ytterdörren på vid gavel ganska ofta på sommaren. Så då drog den iväg, ibland kunde man till och med stöta på den nere vid affären. Haha! Men han kom alltid tillbaka och råkade aldrig ut för nån olycka.
Redigerat av Unregistered2141, 26 August 2011 - 16:21.
Postad 28 August 2011 - 11:08
Visst till en hund som man kanske bara använder grejen när man släpper hunden lös men en katt som alltid har sitt halsband på sig kommer man antagligen missa att ladda den efter första månaden.
Postad 29 August 2011 - 07:28
"Batteriet klarar upp till 30 dagar"
Visst till en hund som man kanske bara använder grejen när man släpper hunden lös men en katt som alltid har sitt halsband på sig kommer man antagligen missa att ladda den efter första månaden.
Jag skulle i o f s tro att man får en varning för låg batterinivå också.
Redigerat av BrittBastard, 29 August 2011 - 07:28.
Postad 29 August 2011 - 08:20
Postad 30 August 2011 - 02:59
Jag skulle i o f s tro att man får en varning för låg batterinivå också.
Redigerat av Unregistered2141, 30 August 2011 - 03:04.
Postad 30 August 2011 - 03:09
Postad 30 August 2011 - 07:51
Vem är det som byter batteriet? Katten kanske?
? Jag förutsätter att man får en varning ( till mobilen ) i god tid INNAN batteriet tar slut så att man själv kan byta det.
Självklart funkar det inte om katten är ute och borta längra än 30 dagar. Men det var är själva grejen med den här, att man vet var djuret håller hus.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?