Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

12v trigger från projektor till multibracket duk?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 September 2011 - 21:33

Unregisteredb9278567
  • Unregisteredb9278567
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Benq w1060 och en Multibracket motorduk på 108".

Min fråga är nu, har multibracket dukarna trigger input eller kan man fixa det ändå? Projjen har 12v trigger.
När jag söker på 12v trigger och multibracket så får jag bara träffar på nått "trigger kit" med IR! Vad ska jag med det till? Duken har ju redan RF fjärr.

Lite förvånad är jag att detta inte diskuterats redan i detta forum med tanke på hur många som verkar ha multibracket dukar, för mig känns det som en självklarhet att duken ska ner automatiskt när man slår på projjen, borde tajma bra med uppvärmningstiden på lampan.

Tacksam för alla ideer B)

Redigerat av Unregisteredb9278567, 13 September 2011 - 21:44.

Postad 14 September 2011 - 17:34

T-PWR
  • T-PWR
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hej, har tyvärr inget svar på din fråga men jag är lite nyfiken på vad du tycker om projektorn? Jag har själv beställt en och väntar på leverans.
Mvh. Mathias

Postad 14 September 2011 - 20:56

Unregisteredb9278567
  • Unregisteredb9278567
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag försöker stoppa beställningen på multibracketduken för att byta till en Kingpin duk istället. Den har trigger ingång.
Jag fick projjen idag och packar upp den, tyvärr hittar jag ingen 12v trigger utgång! Så nu är jag lite irriterad.

Får helt enkelt vänta tills jag har kingpinduken och kan kolla vilken kontrolldosa som medföljer. Hoppas det är kp300 som går att styra med IR via min harmony. Annars blir jag nog ytterligare irriterad :lol:

Tycker det är lite konstigt att projjen saknar triggerutgång, kan inte vara någon större kostnad att tillverka!
Dessutom har jag googlat massor på w1060 och trigger, då har det stått 12v. Korkat att lita på google.
Hade nog lutat mot w1000+ annars, om den nu har trigger ;)

Jag lär dela med mig av resultatet av projjen när jag fått upp alla saker, ingen ide projicera på vägg och ge något utlåtande.

Postad 16 September 2011 - 06:28

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag försöker stoppa beställningen på multibracketduken för att byta till en Kingpin duk istället. Den har trigger ingång.
Jag fick projjen idag och packar upp den, tyvärr hittar jag ingen 12v trigger utgång! Så nu är jag lite irriterad.

Får helt enkelt vänta tills jag har kingpinduken och kan kolla vilken kontrolldosa som medföljer. Hoppas det är kp300 som går att styra med IR via min harmony. Annars blir jag nog ytterligare irriterad :(

Tycker det är lite konstigt att projjen saknar triggerutgång, kan inte vara någon större kostnad att tillverka!
Dessutom har jag googlat massor på w1060 och trigger, då har det stått 12v. Korkat att lita på google.
Hade nog lutat mot w1000+ annars, om den nu har trigger :)

Jag lär dela med mig av resultatet av projjen när jag fått upp alla saker, ingen ide projicera på vägg och ge något utlåtande.

KP300 är den som iallafall följde med min motordrivna duk från Kingpin. Den har ir och det följer även med en rf fjärr. Jag har själv bytt till en proj utan 12v trigger och skall börja leta efter lösningar. Det skall finnas en dosa som man kopplar mellan eluttag och proj som ger 12v trigger när projen börjar dra ström. Jag är dock lite fundersam hur bra det fungerar. Jag vill tex helst att duken går upp direkt när jag sätter projen i standby och inte behöva vänta på att kylfläkten stannat. Sen kan jag tänka mig att strömförbrukningen varierar under uppstart. Då vore det ju inte kul om duken åkte upp och ner.

Postad 16 September 2011 - 09:06

macman
  • macman
  • Beroende

• 1078 inlägg
  • 0
Jag har euroscreens autolink, funkar kanon. Kolla om nån annan har en liknande lösning, annars kanske autolinken funkar med andra eldukar.

En sändare kopplas in mellan strömsladd o proj, och en mottagare kopplas till dukens sladd. När projens lampa tänds skickas en ir-signal från sändare till mottagare och duken rullas ner, när projen slås av så skickas signal igen o duken rullas upp.
Funkar klockrent med min euroscreen diplomat react.

Postad 16 September 2011 - 17:21

Unregisteredeee306cc
  • Unregisteredeee306cc
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Jag har euroscreens autolink, funkar kanon. Kolla om nån annan har en liknande lösning, annars kanske autolinken funkar med andra eldukar.

En sändare kopplas in mellan strömsladd o proj, och en mottagare kopplas till dukens sladd. När projens lampa tänds skickas en ir-signal från sändare till mottagare och duken rullas ner, när projen slås av så skickas signal igen o duken rullas upp.
Funkar klockrent med min euroscreen diplomat react.

Det finns en sådan till Kingpin (KP500) som talar om för duken via RF om den skall upp eller ner. Jag vill dock ha 12v trigger eftersom jag även matar signalen till min RFX9600 för statusindikering till styrsystemet.

Postad 18 September 2011 - 20:03

direktorn
  • direktorn
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Det finns en sådan till Kingpin (KP500) som talar om för duken via RF om den skall upp eller ner. Jag vill dock ha 12v trigger eftersom jag även matar signalen till min RFX9600 för statusindikering till styrsystemet.

Köp en sånhär då http://www.netonnet....00/125069.3127/

Postad 21 September 2011 - 11:41

Unregisteredb9278567
  • Unregisteredb9278567
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min kingpin duk CES240. Den har KP200 (styrbox) och KP100 (fjärr) medföljande.
Enligt instruktion så ska man kunna använda ir för att styra KP200 så jag använder min harmony 700, förhoppningsvis :)
Så om detta fungerar så är mina problem lösta! Allt ska monteras i helgen, kan tillägga att jag köpt en Arvani Ergosound II också.
Blev så imponerad i butiken så jag kunde inte låtabli, låter fantastiskt för att vara så kompakt och "billig" 3499kr på expert.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.