Spotify + Facebook = Sant
Postad 22 September 2011 - 23:07
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Ser inte att nyheten kommit upp - Spotify + Facebook = Sant - Presenterades för ett par timmar sedan med Daniel Ek på Scenen vid Facebooks stora sammankomst F8 -
F8.png 451.46K
4 Antal nerladdningar
- http://www.youtube.com/watch?v=FjAr5nGzjV8
Redigerat av MalcomX, 22 September 2011 - 23:47.
Postad 22 September 2011 - 23:21
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
INTERVJU - http://livestre.am/131rL -
intervju.png 313.49K
0 Antal nerladdningar
- http://livestre.am/131rL
Redigerat av MalcomX, 22 September 2011 - 23:41.
Postad 22 September 2011 - 23:51
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Spotify introduces music to your social life September 21, 2011, 18:12 Today, September the 22nd, is a big day for everyone who loves music. Music is one of the most social things there is. That’s why for the past couple of years, we’ve been obsessed with what the next generation music service should look like. We knew that the service had to be free to draw people away from piracy. Helping them to listen to even more music. To do that, we also knew that the service would have to be inherently social. There couldn’t be a better place to do this than Facebook. We’re very excited to have been asked by Mark Zuckerberg to showcase this new experience at the f8 conference in San Francisco today. Take a look at these amazing new features in our video. http://www.youtube.com/watch?v=FjAr5nGzjV8 You’ll now start seeing new music posts and play buttons all over your newsfeeds. Hit a play button and the music starts. Right there. Spotify fires up to give you a new soundtrack to your social life. Check out your new Music Dashboard and your real-time ticker to discover the music that’s trending with your friends. This integration with Facebook will help everyone to discover more free music than ever before. Thanks to our unrivalled, truly free service, users can just hit play to enjoy the music, no hassle, no gimmicks; month after month after month. We hope many more people can enjoy the musical journeys that this integration will bring. Like the thrill of looking through a friend’s music collection and finding a track that blows your mind. Or sending birthday playlists across the planet. Having free access to music on Facebook also gives us an opportunity to express ourselves in a new way. We’re proud to share pictures of our lives. Now we can say something about ourselves through music. “Hi I’m Daniel – here’s some Daft Punk.” We know that Spotify’s users who connect to Facebook listen to more music on a weekly basis. They listen to a wider variety of music – in fact we have more than 400 million playlists created in Spotify now. Because these users are more social, they’re more engaged. Because they’re more engaged, they’re more than twice as likely to pay for music. Social discovery on Facebook means that we’re bringing people back to paying for music again. And that‘s how the brilliant artists who create this music can continue creating it for us to enjoy. Enjoy the soundtrack to your social life!
Redigerat av MalcomX, 22 September 2011 - 23:53.
Postad 23 September 2011 - 07:05
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Vad är det som är "grejen" och nytt med det här?!? Fattar inte riktigt...nu har jag i ärlighetens namn inte grottat ner mig i det heller.
Men posta spotifylåtar på facebook har man ju kunna gjort länge.
Fejsbockar gör jag på fejsbock och lyssnar på musik gör jag på Spotify, Facebook är bäst på sin grej och Spotify på sin.
Upplys mig!
Postad 23 September 2011 - 07:11
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Vad är det som är "grejen" och nytt med det här?!? Fattar inte riktigt...nu har jag i ärlighetens namn inte grottat ner mig i det heller. Men posta spotifylåtar på facebook har man ju kunna gjort länge. Fejsbockar gör jag på fejsbock och lyssnar på musik gör jag på Spotify, Facebook är bäst på sin grej och Spotify på sin. Upplys mig!
Stora skillnaden vad jag kan se är väl direktuppspelning (istället för att trycka på en länk spelas musiken upp direkt i fönstret du befinner dig) sen såg det väl också ut som att du ska kunna se vad folk lyssnar på i realtid. Det hela är väl egentligen bara en tajtare integrering av spotify i själva communityn.
Postad 23 September 2011 - 07:41
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Ser att det redan är uppe på Facebook som funktion nu. Kan inte se vad andra lyssnar på vad jag kan se men det funkar nu att spela upp låtarna direkt. Spotify verkar själva göra rätt mkt reklam för sig själva med dessa länkar. Gissar att de får en sjukt massa reklam i USA mm på detta viset nu, till de som än inte känner till dom.
Postad 23 September 2011 - 07:53
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Jo, dessutom kör Spotify nu obegränsad streaming, istället för 10 timmar, i 6 månader i USA ( för Spotify Free alltså ).
Snacka om att dom satsar, men så finns det ju en hel del pengar att hämta där också. Go Sweden!
Redigerat av BrittBastard, 23 September 2011 - 07:54.
Postad 23 September 2011 - 13:09
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jo, dessutom kör Spotify nu obegränsad streaming, istället för 10 timmar, i 6 månader i USA ( för Spotify Free alltså ). Snacka om att dom satsar, men så finns det ju en hel del pengar att hämta där också. Go Sweden!
Tror det är megasatsning som gäller nu när det börjar dyka upp rätt många konkurrenter. Facebook är (även om man får tycka vad man vill om FB) ett galet stort forum. Lyckas man bli en del av Facebook har man nog vunnit grymt mkt på det. Jag både tror och hoppas också att det går bra för spotify.
Postad 23 September 2011 - 13:19
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
ännu mera spam på facebook alltså, det behöver vi
håller med britt,, vill jag lyssna på musik så öppnar jag spotify,, vill ja "gilla" och skriva meningslösa uppdateringar så går jag in på facebook.
Postad 24 September 2011 - 00:26
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
ännu mera spam på facebook alltså, det behöver vi  håller med britt,, vill jag lyssna på musik så öppnar jag spotify,, vill ja "gilla" och skriva meningslösa uppdateringar så går jag in på facebook.
Jo du är cool Men nu tror jag att vad du gör eller inte gör är ganska ointressant i den stora världen Detta handlar om människor som lyckats och det är framför allt roligt att det är ett svenska företag
Redigerat av MalcomX, 24 September 2011 - 00:26.
Postad 24 September 2011 - 07:50
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jo du är cool  Men nu tror jag att vad du gör eller inte gör är ganska ointressant i den stora världen Detta handlar om människor som lyckats och det är framför allt roligt att det är ett svenska företag
det verkar som jag trampade dig på tårna. jag skrev inte för att vara cool. detta är bara min åsikt och det måste jag väl få ha, en åsikt? är din årikt viktigare och intressantare för världen än min tror du? detta är ett forum där vi diskuterar och har åsikter om olika saker. alla kan inte tycka samma, dels vore det väldigt tråkigt och dels hade detta forumet varit helt värdelöst. så om det vi alla skriver här inne är intressant för världen eller inte betyder ingenting, det är inte därför vi skriver här, för att påverka världen.
Postad 24 September 2011 - 21:28
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Det är frustrerande att se hela tiden dumma uppdateringar längs den högra sidan.
Ett sätt at undvika detta skämt är att:
Som ni säkert har sett, kan man se allt nu vad sina vänner skriver, vad man går med i för grupp, t.o.m vad någon skriver i gruppen, fast den är stängd. Vet inte vad FB håller på med egentligen, men allt ska tydligen vara öppet nu. Det är skrämmande. Till er som jag har som FB-vän:
Jag vill be dej om en tjänst - håll musklickaren ovanpå mitt namn här, vänta tills boxen dyker upp och håll sen musen ovanpå prenumereralänken. Klicka sen bort kommentarer & gilla-länken.
Jag föredrar att mina kommentarer på vänners statusrader inte blir officiella.
Tack! ♥
Lägg in det här på din statusrad om du inte vill ha ALLT DU GÖR PÅ FB att skrivas till höger så att alla kan se det! 
Jag gör det samma åt dej om du vill det, klicka bara på "gilla". Tack
Postad 24 September 2011 - 21:40
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
det verkar som jag trampade dig på tårna. jag skrev inte för att vara cool. detta är bara min åsikt och det måste jag väl få ha, en åsikt? är din årikt viktigare och intressantare för världen än min tror du? detta är ett forum där vi diskuterar och har åsikter om olika saker. alla kan inte tycka samma, dels vore det väldigt tråkigt och dels hade detta forumet varit helt värdelöst. så om det vi alla skriver här inne är intressant för världen eller inte betyder ingenting, det är inte därför vi skriver här, för att påverka världen.
Håller med dig Detta är ett forum, där man kan diskutera och var och en har rätt till sin egen åsikt. Just precis därför svarade jag dig med precis vad jag tyckte om ditt svar Min åsikt Hoppas det är okey
Redigerat av MalcomX, 24 September 2011 - 21:48.
Postad 24 September 2011 - 21:47
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Som ni säkert har sett, kan man se allt nu vad sina vänner skriver, vad man går med i för grupp, t.o.m vad någon skriver i gruppen, fast den är stängd. Vet inte vad FB håller på med egentligen, men allt ska tydligen vara öppet nu. Det är skrämmande.
Jo, det är skrämmande Överallt är det facebook inloggning och snart har de koll på allt man gör på nätet Men så är vi också så dumma att vi vill vara med överallt och nätet är nätet Det dummaste man gjorde, var att gå med i Facebook med sitt riktiga namn istället för att använda ett Nick Rätta mig om jag har fel, men man kan väl inte ändra ett befintligt konto vad gäller användarnamn ?
Postad 24 September 2011 - 21:54
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
snart registreras väl vilka porrsiter man är inne på också
Postad 24 September 2011 - 21:55
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Byta namn @ fejjan, tror det inte är möjligt, bara att skapa en ny användare.
Detsamma gäller spotify, där går det inte att byta, där måste man skaffa sig en ny helt och hållet men som tur är tänkte hag i månader innan jag fixade mitt @ spotify he he
ooops, första glada smileysen i det här nya forumet för min del, inte bra
Postad 24 September 2011 - 21:59
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
snart registreras väl vilka porrsiter man är inne på också 
Vilken katastrof det skulle bli Byta namn @ fejjan, tror det inte är möjligt, bara att skapa en ny användare.
Vilket jobb det skulle va Nej, man får bita i det sura äpplet och stå för allt dumt man skrivit och som nu finns loggat i minst 1000 år i Facebooks datahallsbunker
Postad 24 September 2011 - 22:06
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
jag skäms dock inte var jag skriver om däremot skäms jag om det som jag inte skriver om och det inkluderar detta forum
Postad 25 September 2011 - 00:38
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Det dummaste man gjorde, var att gå med i Facebook med sitt riktiga namn istället för att använda ett Nick Rätta mig om jag har fel, men man kan väl inte ändra ett befintligt konto vad gäller användarnamn ?
Skulle vara meningslöst med en site som facebook om folk inte använde sina riktiga namn (just därför är det en del av användaravtalet att man måste det). Hela grejen med facebook är att ha koll på folk och se vad andra gör. Vad man tycker om det är upp till var och en men så är det. Det är därför det skapades. Man måste ju inte ha ett konto om man inte känner för det.
Postad 25 September 2011 - 10:31
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Håller med dig Detta är ett forum, där man kan diskutera och var och en har rätt till sin egen åsikt. Just precis därför svarade jag dig med precis vad jag tyckte om ditt svar Min åsikt Hoppas det är okey 
det är okej
Postad 25 September 2011 - 11:29
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Audio Code
Det här läste jag precis angående vad du skrev innan
http://socialasussi....er-pa-facebook/
Postad 25 September 2011 - 12:21
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Om ni nu inte gillar facebook så sluta använda det. Jag har inga som helst problem med det. Men sen lägger jag iofs inte upp bilder på hela mitt liv heller.
Postad 25 September 2011 - 19:12
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Audio Code Det här läste jag precis angående vad du skrev innan http://socialasussi....er-pa-facebook/
Bra, det är uppskattat.
Postad 26 September 2011 - 22:01
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Mmh, nu kräver tydligen Spotify eller Facebook-konto för att man ska kunna nyregistera sig http://getsatisfacti...ithout_facebook Vad tror vi här? Att Spotify gjort ett smart drag eller att de börjat gräva sin egen grav nu? Hey Guys thanks for your question, Unfortunately you will need a Facebook account to access Spotify from now on, unless you already have an account set up.
This does not stop you creating the Facebook account adding nothing to it and making it totally private as the Facebook account does not have to be actively used.
Postad 27 September 2011 - 07:31
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Stängde av det jävla spotifyspammet i facebook igår. Totalt ointressant att bli spammad från alla håll med vilka låtar folk lyssnar på.
Postad 27 September 2011 - 12:39
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Mmh, nu kräver tydligen Spotify eller Facebook-konto för att man ska kunna nyregistera sig http://getsatisfacti...ithout_facebook Vad tror vi här? Att Spotify gjort ett smart drag eller att de börjat gräva sin egen grav nu?
Allvarligt talat, hur tänkte de här? Detta gäller även Premium konton. Nu har jag iofs redan Spotify så för mig spelar det ingen roll. Men de kunder som vill BETALA för Spotify tvingas nu även att skaffa ett Facebook konto. Ungefär lika irriterande som att Google toolbar är default ikryssad vid installation av program. Deras logik går ut på att Facebook användare lyssnar mer på musik än icke Facebook användare, jag kan köpa deras argument för gratistjänsten, men att även lägga detta krav på Premium tjänsten är bara löjligt. EK
Postad 27 September 2011 - 14:04
Centimeter
-
Centimeter
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Min gissning är att de snart släpper på Facebookkravet för att bli ny kund hos Spotify.
Nu skriver media massor av artiklar om kravet, varpå alla informeras om facebookmöjligheterna med Spotify.
Sedan skriver media artiklar om att kravet tagits bort "efter en användarstorm", varpå de som hoppat av kommer tillbaka glada över att ha vunnit sitt lilla krig.
Fler och fler företag får upp ögonen för möjligheten till gratis annonsering med hjälp av manipulerbara journalister.
Postad 27 September 2011 - 14:19
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Urrgh, Facedyngan i Spotify? F*n va idiotiskt!
Hoppas Centimeter har rätt...
Postad 27 September 2011 - 14:20
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Bytte till Wimp precis, så får jag dessutom en iPad-klient.
Postad 27 September 2011 - 14:20
Bulldozer
-
Bulldozer
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Tur att man redan har ett konto hos Spotify. Skulle aldrig bli kund i dag när Facebook krävs. Aldrig. Hatar skiten (Facebook).
Spotify vänder näsan dit pengarna finns. Pengar styr... tyvärr.
Postad 28 September 2011 - 11:33
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Tyvärr? Hela poängen med ett företag är att gå med vinst. Smart drag att gå ihop med facebook. De har hundratals miljoner användare som kan bli potentiella kunder.
Postad 28 September 2011 - 12:52
Bulldozer
-
Bulldozer
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Tyvärr? Hela poängen med ett företag är att gå med vinst. Smart drag att gå ihop med facebook. De har hundratals miljoner användare som kan bli potentiella kunder.
Ja, men till vilket pris? Att tvinga potentiella kunder till skiten Facebook som kontrollerar allt man gör, har tillgång till alla uppgifter och gör vad man vill med dessa? Hur många miljarder till behöver man innan man anser att det räcker?
Postad 28 September 2011 - 15:53
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Ja, men till vilket pris? Att tvinga potentiella kunder till skiten Facebook som kontrollerar allt man gör, har tillgång till alla uppgifter och gör vad man vill med dessa? Hur många miljarder till behöver man innan man anser att det räcker?
Att gå med vinst är ju en bra början till exempel. Spotify har inte direkt haft direkt übersiffror. Det är faktiskt inte så farligt som alla tror. Man kan skaffa sig ett FBkonto och sen bara göra sig av med det efteråt om man tycker att det är ett stort problem. Man kan också regga sig, inte ha en vän och ha begränsad insyn på sin profil och aldrig logga in på sitt konto mer. Dvs man måste inte vara beroende av FB för att skaffa spotify. De som redan har spotify behöver inte bry sig alls då de inte berörs. Jag tror dock de kommer ändra termerna i efterhand i PRsyfte. Bad Guy - Good Guy.
Även taggad med Spotify, facebook, premium, usa, yahoo, europa, sweden, daniel ek, Zuckerberg, timeline
|
Ljud →
Högtalare →
Startad av
cliffhanger
, 29 Jun 2022
google, spotify, aktiv högtalare och 1 fler...
|
|
|
|
|
Ljud →
Förstärkare →
Startad av
sa73
, 12 Mar 2022
Sony STR-DN1080, Zon 2, Spotify och 1 fler...
|
|
|
|
|
Ljud →
Förstärkare →
Startad av
jepped91
, 13 Mar 2021
multiroom, förstärkare och 3 fler...
|
|
|
|
|
Media & Mediauppspelning →
HTPC →
Mediaspelare →
Startad av
Blåtand
, 01 Apr 2020
streama, musikspelare och 6 fler...
|
|
|
|
|
Köp & Sälj →
Butikserbjudanden & Evenemang →
Startad av
MYC AUDIO
, 14 Nov 2017
nuprime, streaming, multizon och 2 fler...
|
|
|
|
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|