Har ännu inte hört något runt 3-500 som låter bättre men lite nyfiken på om Akg K420 låter bättre än de Akg som jag hört... Den sägs ju låta bra.
Då jag sedan en tid fått tillgång till hyllade Akg K420 och AKG K514 ll passade jag snabbt på att göra en jämförelse mellan dessa och art:one Portable Pro. Att art:one skulle stå sig väl (minst sagt) mot K514 var klart innan jämförelse men överraskande nog så fick även den hyllade AKG K420 stryka på foten. art:one har imo ett mycket mer naturligt och öppet ljud, mycket mer likt den klart dyrare referensen i jämförelsen - ATH M50. AKG K420 är mer nasala och trumslagen låter skumt i jämförelse med art:one om man skall nämna ett par upplevda skillnader. AKG K514 ll är i sammanhanget ett skämt anser jag... Ingen bas alls och snacka om konstiga trumslag.
Subjektivt men maken till prisvärd lur denna art:one Portable Pro (tidigare Kossart iPro). Tillverkas inte mer antar jag men dyker upp här och var emellanåt (t.ex. på 24.se för ett tag sedan). Inte världens sexigaste men vilket ljud till mp3an eller datorn för små pengar!
Billigaste pris just nu?
http://www.gitarren....urar-p-965.htmlNu finns de även på Prisjakt.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 31 december 2012 - 11:42.