Har ett par Dynaudio Stand 3 med ett par dm 2/6 på.
Funderar på om det kommer ge någon märkbar skillnad med att sandfylla dom?
Sandfyller ni er stativ?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
8 relaterade trådar
Postad 02 January 2012 - 15:00
Hej.
Har ett par Dynaudio Stand 3 med ett par dm 2/6 på. Funderar på om det kommer ge någon märkbar skillnad med att sandfylla dom? Sandfyller ni er stativ? Postad 02 January 2012 - 20:24
Det gör ju ingen skillnad om det nu inte är så att de står ostadigt idag eller att de flyttar på sig. Ett stativ är så pass böjstyvt att någon egenfrekvenssvängning inte är att tala om.
Postad 03 January 2012 - 22:48
Kan inte detta vara läge att testa och se själv vad som händer, det handlar ju inte om ett tweak för åtskilliga tusenlappar precis.
Bara vetskapen om att högtalarna står tungt och stabilt bör vara värt det priset... Postad 06 January 2012 - 11:54 nej precis.Ska ta och testa. Duger den med den här sanden eller annan att föredra? http://www.jula.se/f...lastring-018297 Drar även en liten silikon sträng i botten på högtalaren för att va på den säkra sidan. Postad 17 January 2012 - 22:07
Inbillar jag mig eller blev dom mer likt ett par golvare efter jag sandfyllde och satte på kuddar?
Postad 17 January 2012 - 22:16
Vad menas,ser dem ut som golvare eller låter dem som golvare??? Postad 18 January 2012 - 19:33 Låter. Stativen byter väl inte utseende för att man sandfyller =) Postad 18 January 2012 - 22:25
Kan bero på att det blir mindre vibrationer i golvet och då upplever man att basen blir lite fastare,djupare och mer definierad så det behöver inte vara inbillning. Postad 19 January 2012 - 22:39 Då stämmer nog min uppfattning då. Väl värt sina kronor. Fast fick ju min sand, men köpte även valhalla fötter och satte mellan högtalare och stativ. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |