Den är inte fas-vänd då?? Har du kopplat till rätt utgång på recivern då? Så du verkligen kör LFE-out?
Delningsfrekvensen är inställd på 80 Hz...
Är den kopplad med LFE eller med en y-kontakt till subben?
Hur delar du subben i recivern eller i subben?? Spelar den "över" frekvenser? Kan ju vara det du hör. De låter ganska konstigt då man spelar dessa frekvenser på en sub nämligen... Låter riktigt konstigt kan jag lova...
Du har inte sprängt den då när du spelade förrut?
Kan du koppla in en annan sub för att utesluta att det inte är recivern som är problemet...
MVH
Fredrik
PS.
Är den ny kan det vara värt att gå tillbaka med den och kolla om den låter lika i butiken.
Hur vet jag om den är fasvänd? Borde väl höras kanske men jag vet inte riktigt vad jag ska lyssna efter. Bör tillägga att jag provat att byta från "0" till "180" utan att höra någon skillnad.
Det går bara att koppla från ett ställa på förstärkaren, "PRE-OUT Subwoofer". Ställer man in sina högtalara på "small" så ska inställningarna "LFE", eller "LFE+main" inte spela någon roll... klippt från avsforum.com:
"
Mains - LargeSub - LFEIn this setup, the mains run full-range, no bass is redirected to the sub from the L/R channels. The sub only gets the LFE channel. The crossover setting in this setup is ignored.Mains - Large
Sub - LFE+MainsIn this setup, the mains run full-range as before, the sub gets the LFE channel. However, in this arrangement the frequencies below the mains crossover setting are sent the mains AND the sub. This is the so-called "double bass."Mains - Small
Sub - LFE or LFE+Mains doesn't matterHere, the mains only play frequencies above whatever their crossover is set to. Anything below the crossover is redirected to the sub. The sub plays the LFE channel and the redirected bass from the mains regardless of what you set it to.Delningsfrekvensen är inställd på 80 Hz...
Måste subwoofer delas mer en att man ställer in en delningsfrekvens i stärkaren?
Basen är köpt på Dustin men jag kan ju kanske se om någon lokal Hifi-affär är på gott humör så kanske man kan ta ned den dit...