Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ordna ett vettigt blindtest för oss intresserade, vilka vill hjälpa till?

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 February 2012 - 20:57

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Jag saknar totalt erfarenhet av detta, men logiskt bör man behöva ett inte allt för dåligt rum, några personer, möjlighet att skifta hårdvara blint samt gärna 2-3 par högtalare samt ett gäng stärkare och källor.

Jag är intresserad av att testa blindtest eftersom jag inte är övertygad om vare sig bu eller bä, jag vet vad jag anser mig höra med accepterar möjligheten att jag "hör" fel.

Vilka tycker det låter intressant och skulle kunna tänka sig ställa upp med det som krävs?

I denna tråd pratar vi endast om detta test och hur vi ska arrangera det.

Postad 23 February 2012 - 00:43

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Oj, vad folk valde att "vika av" (en del kommer givetvis skylla på att dom gjorde annat etc)

Vad JAG tror så....:

*Vill man verkligen träffa vem som helst ifrån forumet, vad kan hända IRL som inte kan hända på forumet? allt blir väldigt mkt mer påtagligt, detta gäller alla. (tex både mig själv och BitterGurkan)

*Jag personligen (och även många andra) är perfektionist och är ytterst noggran med mina produkter, dvs att koppla in och ur en RCA kabel tex på min förstärkare är inget som bara görs hur som helst, att frakta sin förstärkare, sina högtalare till en massa olika platser och olika positioner kräver även det lugn och ro, noggranhet och TID. (och alla andra saker som man får och behöver utsätta sina produkter för i ett sådant här test)

*Det gäller även att ha ett bra rum, alltså ett riktigt bra rum, och den som har detta rummet måste ju vara sugen på att ta hem en massa okända människor till sitt hem, till sin familj osv.

*Familjen och Barnen... vi som har familj, har ju andra individer att tänka på, tex skulle min "bättre hälft" verkligen inte vilja att en massa psykotiska HiFi-nördar skulle komma till hennes hem (det räcker med vad hon redan fått utstå genom mig och mina nära vänner), utan att först helst själv fått godkänna dom. Tex Karlsson hade inte fått ngt kaffe & fikabröd hemma hos mig B)
(kan ju tillägga att jag iofs bestämmer i slutändan, men ändå :) )

Det finns enligt mig fler faktorer än ovan nämnda som spelar in, men i det stora hela så vill jag bara säga att det faktiskt krävs ganska mkt för att få till ett helt seriöst test med låt säga, ca 8 personer och 8 st anläggningar.

När jag och en av mina vänner har en "Hifi-test-kväll" så är det lixom så mkt enklare... än att ordna ngt som ovanstående.

Så ser jag på det.

Redigerat av dallan1981, 23 February 2012 - 00:51.

Postad 23 February 2012 - 07:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Då var det löftet brutet efter hot om misshandel i den tidigare tråden...

Det man behöver... Jag skulle själv tycka att det vore lite onödigt med högtalare, alla är väl överens om att högtalare låter olika? Det som skulle vara roligt är test av kablar, daccar och förstärkare/slutsteg. dessa är lättare att ta med än högtalare av golvmodell också :D

en omkopplare hade nog varit det absolut bästa att ha med då man skulle kunna kolla om snabbt och smärtfritt mellan signalvägar. jag och mina umeåvänner (här bjuds det på både kaffe och fikabröd när det vankas sammankomst. synd att jag missade ölkvällen :D) har ju planer att dra ett test hos mig när jag får ordning på min rigg.

I min värld så kommer vi kunna testa iaf ett par billiga analoga kablar mot ett par mindre billiga (dock ej dyra). vi borde även kunna testa daccar, sonos dac mot min arcam och även den som finns i yamaha 3067 som är mitt weapon of choise i systemets hjärta. någon har erbjudit sig att ta med kablar också vill jag minnas, vilket skulle vara intressant. kablar är ju ett hett disskutionsämne.

Vi kommer inte att kunna göra ett riktigt dubbelblindtest, eller kanske ens ett fullt blindtest (kan försöka) men vi kan ju koppla om och sitta och lyssna för att se om vi hör någon påtaglig skillnad. personligen så tror jag örligt att det är skillnad mellan sonos billiga dac och daccen i arcam, då arcam kostar mer än hela sonosen och används i en rätt dyr cd-spelare bland annat.

Vi kan även testa flac vs spotify. Jag tror ärligt att det är mindre skillnad på flac och spotify än man tror, det viktigaste är ju produktionen. totos i will remember är ju en sån där superbra demolåt som alltid spelas (senast när jag var på klubben ex) och den finns på spotify samt att jag kan tanka den flac, i rent undersökningssyfte ;)

Mycket svammel om vårt test, vilket är kanske lite lite ot, men jag disskuterar iaf hur det är tänkt att vi ska kunna göra ett kul och helt ovetenskapligt test vänner emellan. sen så blur det väl att jag får svälja mina ord då det visar sig att det inte är någon skillnad på daccar, men det får jag ställa mig upp och erkänna då :) sen ska jag hitta på något att skylla på. troligtvis att placeboeffekten var så mycket bättre när jag såg vad jag lyssnade på, lite som mcgurk-effekten :D

och för att svara på frågan om man vågar träffa alla på forumet irl så ja, det skulle jag utan tvekan. jag vet att jag är lugn och sansad. Då skulle en mer eldig individ inte brusa upp lika mycket oavsett disskution. jag menar, man träffas för att testa sin teori. Ingen är dummare att den erkänner sitt fel om den misslyckas i ett blindtest. Missar man så är det för liten skillnad att detektera med sina öron. då är det väl bara att erkänna det? Lite ödmjuket kanske krävs men det är ju inte direkt som att jag tror att det bara sitter idioter som har nära till nävar här inte. Det är ett hifi-forum, inte en sluten avdelning på hall. Det sistnämda stället tenderar att dra till sig individerna som har svårt att hålla sig inom ramarna för disskutioner mig veterliten ;)

Redigerat av Zartok, 23 February 2012 - 07:59.

Postad 23 February 2012 - 07:59

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av att vara med om det är i närheten av stockholm. Mest kanske för att hitta en bra kombination mellan förstärkare och högtalare, samt att höra lite olika kommentarer om diverse setuper. Ett förslag kan ju vara att man bokar in sig på en hifi butik som har ett hyfsat utval av förstärkare och högtalare. Så slipper alla ta med sig sin egen utrustning.
Vi kan ha förtryckta lappar där alla får skriva ner sitt "resultat" och sen kan vi gå igenom lapparna över en middag med lite öl.
Jag tycker även att de som vill kan lämna in sin lapp anonymt. Det som är intresant är om vi upplever en skilnad på ljudet eller inte och inte vem som hade rätt eller fel. För då kommer det att spåra ut.
/Niklas

Postad 23 February 2012 - 15:01

Anders R
  • Anders R
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Men jag förstår honom i den aspekten... Hatar att se andra koppla in/ur saker i mina prylar när de t ex inte håller emot i förstärkaren, drar i kabeln istället för i kontakten etc :)

Postad 23 February 2012 - 15:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ja, själv så kopplar jag gärna om rca-kablar i mitt system, men det kanske kan ta skada på något sätt jag inte känt till tidigare? Eller inte.

det skulle vara kul att träffa ett gäng längre nerifrån också men det är ju tyvärr rätt långt att åka, speciellt när man är uppbunden åt höger och vänster. men i stockholmstrakten borde väl det finnas flera intresserade som kan gå till ett ställe vart dom har mycket hifi och jämföra lite olika delar. det är väl det lättaste att göra egentligen? Tror tom det blivit föreslaget tidigare faktiskt :)

Postad 23 February 2012 - 15:38

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0
Tror nog att dallan helt enkelt är rädd om sina prylar, vilket man knappast kan lasta honom för.
Sen får man väl försöka krypa ut ur sitt skal och ha lite förtroende för sina medmänniskor, vilket kan vara nog så svårt ibland... :)

nicke69's idé är faktiskt inte så dum annars.

Postad 23 February 2012 - 15:49

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Tror nog att dallan helt enkelt är rädd om sina prylar, vilket man knappast kan lasta honom för.
Sen får man väl försöka krypa ut ur sitt skal och ha lite förtroende för sina medmänniskor, vilket kan vara nog så svårt ibland... :)

nicke69's idé är faktiskt inte så dum annars.

Tack :) (positivt överraskad)

Det enda jag menade var ju detta, att man är rädd om sina prylar, och att dra ut/växla och byta en massa kablar i in och utgångarna ser en perfektionist som en mindre rolig sak att utföra många gånger under en och samma dag.

Postad 23 February 2012 - 16:02

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Nej denna person bor granne med mig, och kommer ursprungligen ifrån Trollhättan (men född i Borås), och det han har på sig är en sk "HiFi-Jacka", HiFi-Jackan gör så att små små nyanser av välljud uppenbarar sig mkt tydligare än vad det gör om man har en vanlig T-shirt på sig.

HiFi-Jackor i olika kulörer och storlekar finns att köpa för den intresserade på www.HiFi-Jackan-gör-skillnad.com

Postad 23 February 2012 - 16:54

Unregistered22236fa5
  • Unregistered22236fa5
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Visst var det säkert vad Dallan avsåg, meningen vart lite komisk, då jag fick en bild av vita bummulshanskar på händerna ..

Redigerat av Unregistered22236fa5, 23 February 2012 - 17:21.

Postad 23 February 2012 - 17:47

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Visst var det säkert vad Dallan avsåg, meningen vart lite komisk, då jag fick en bild av vita bummulshanskar på händerna ..

Ah den bilden stämmer...typ :o ;)

Postad 23 February 2012 - 22:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
ang testet så tänker jag mig att det nog hade blivit bäst att göra som nicke berättat, det låter som en väldigt smidig lösning på det hela. man hade ju kunnat köra två betygssystem, ett där man skriver anonymt och ett när man identifierar vem som skrivit vad. detta då det skulle vara lättare att föra vidare ev disskutionsmaterial om man får fram intressanta resultat =)
ska ni vara riktigt duktiga så kan ni skriva ner det ni hörde först och sist, detta pga att det kanske finns en tendens att ranka det första eller det sista testet som bättre än motståndartestet.

det skulle som så många andra skriver vara intressant att se det här testet bli av. jag är personligen fast övertygad om att man kan höra skillnad på daccar, men inte kablar. jag är tveksam till om man hör skillnad på förstärkare, även om det är d-klass mot ab-klass exempelvis. distar på d-klass, men å andra sidan så beror det väl också lite på kvaliteten på slutsteget samt hur högt man spelar ^^

Redigerat av Nahaz, 24 February 2012 - 08:17.
onödig kommentar borttagen.

Postad 24 February 2012 - 08:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Postad 24 February 2012 - 08:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Tack. Nu blev tråden kortare och trevligare.

Till topic. Jag är gärna med och lyssnar hos dig zartok, men jag har tyvärr inga guldöron så jag lär inte höra skillnad på mycket. :P

Postad 24 February 2012 - 08:29

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

men jag har tyvärr inga guldöron så jag lär inte höra skillnad på mycket. :P

Lol, och det ska komma från killen som har ett av de mest genomtänkta och akustiskt åtgärdade biorummet här på forumet dessutom detta med hjälp av en av de största "experterna" inom området. :P

Enda som poppade upp i mitt huvud nu när jag läste det var det gamla ordspråket "kasta pärlor åt svin" om du förstår utan att ta illa upp. :rolleyes:

Postad 24 February 2012 - 08:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Nu är jag moderator och ska föregå med gott exempel men vi kan också få nog ibland.
Så här tycker jag om jefvla blindtester och tjafs hit och dit:

Postad bild

Mer tjafs och vi låser tråden på obestämd tid.

Postad 24 February 2012 - 08:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Lol, och det ska komma från killen som har ett av de mest genomtänkta och akustiskt åtgärdade biorummet här på forumet dessutom detta med hjälp av en av de största "experterna" inom området. :P

Enda som poppade upp i mitt huvud nu när jag läste det var det gamla ordspråket "kasta pärlor åt svin" om du förstår utan att ta illa upp. :rolleyes:

He, he. Kanske det, men även jag uppskattar bra ljud där man kan försvinna in i filmen utan att störas av brölande bas eller ettriga surrar. ;) Därför tog jag hjälp av någon som kan mer än jag.

Postad 24 February 2012 - 09:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Tack. Nu blev tråden kortare och trevligare.

Till topic. Jag är gärna med och lyssnar hos dig zartok, men jag har tyvärr inga guldöron så jag lär inte höra skillnad på mycket. :P

självklart ska du vara med! Ingen av oss som lyssnar märker väl skillnad tillslut, så då går hela umeågänget ut och säger att det ej existerar skillnad på daccar och kablar :D målet är att köra om två helger då jag är ledig igen, men riggen ska nog vara klar till söndagen :)

Självklart måste vi ju testa lite brittbastard. jag menar, det kan ju lugna ner disskutionen en smula. tehh tehhst!

Postad 24 February 2012 - 09:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Nånting säger mig att dessa testkvällar kommer sluta som på Brittans bild ovan :D

Postad 24 February 2012 - 09:11

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

He, he. Kanske det, men även jag uppskattar bra ljud där man kan försvinna in i filmen utan att störas av brölande bas eller ettriga surrar. ;) Därför tog jag hjälp av någon som kan mer än jag.

Det är sådär det ska vara! Skön inställning och bra att du gjorde något åt det, imponerande!

Postad 24 February 2012 - 09:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Inte våran i umeå. det hår redan blivit en jämförelse mellan projektorer och en mellan projektorer och dukar :)
Sen så har det även testats ensamma (mycket imponerande) system, ex hasses thai-massage bio och nights påsblåsarbio :D

Postad 24 February 2012 - 09:43

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Haha, en bild säger mer än tusen ord, BrittBastard! :D

Postad 24 February 2012 - 09:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
"thai-masagebio"?? Det låter som nåt med happy ending...

Dacar tror jag inte jag kan höra skillnad på. Högtalare däremot borde gå.

Postad 24 February 2012 - 10:41

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Haha, en bild säger mer än tusen ord, BrittBastard! :D

Ja, det säger rätt mycket om vad som får skrivas om på MHB och vad som man helst inte får skriva om. Speciellt konstigt är det när själva tråden handlar precis om detta.

Postad 24 February 2012 - 10:49

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Håller med. Lite oväntat från Britt. Åtminstone formuleringen. Kanske bara en feltolkning från min sida, men om bilden bara gällt "tjafs hit och tjafs dit" så hade den varit klockren. Lite märkligt att inkludera trådens ämne i gallutstötningen...

Postad 24 February 2012 - 10:51

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Nog får man skriva vad som helst här. Tycker det är högt i tak. Men jag mår lika illa som
på bilden av personangrepp, snack om knytnävar mm...

Så tolkade jag bilden och texten.

Redigerat av Bongo_Mongo, 24 February 2012 - 10:51.

Postad 24 February 2012 - 10:52

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Ja jag hoppas det är så den ska tolkas. Håller med fullständigt. Personangrepp är uselt bara det, men när snacket om knytnävar började komma med i bilden, då hade minhembio plötsligt nått en ny alltime lägstanivå. Tyvärr. :(

Postad 24 February 2012 - 10:59

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Hela syftet med tråden är blindtest, så man kan ju inte komma med något påstående att "vissa förstör med sitt blindtest snack". Så det man bör göra är att varna/stänga av om det kommer hot eller dyl via inläggen.

Postad 24 February 2012 - 11:55

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Min förhoppning var att slippa behandla andra ämnen än just blindtest och hur vi går tillväga.

Jag har aldrig gjort det och vill testa för att se vad det ger mig, det handlar inte om att bedriva en mission för att alla ska blindtesta allt för att sen köpa en reciever för 4000 kr och en dvd för 500 kr till deras B&W 801.

Jag ansåg mig få ett lyft av mina hyffsat tungdrivna Infinity Cascade 3V när jag bytte från Onkyo 607 till Marantz AV8003/MM8003, men kan ett blindtest bevisa mig fel så är det så för mig.

Jag gör detta för att jag är nyfiken, inte för att bevisa något för alla andra.

Postad 24 February 2012 - 12:22

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Ställer gärna upp med ett par öron om det blir nåt av i Sthlm/Mälardalen. Jag har dock ingen
apparat att bidra med, förutom cdspelaren om det skulle finnas intresse.

Postad 24 February 2012 - 12:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

"thai-masagebio"?? Det låter som nåt med happy ending...

Dacar tror jag inte jag kan höra skillnad på. Högtalare däremot borde gå.

med tanke på skakandet var det inte långt ifrån *asg*
Ja, det blir ju kul att testa daccarna faktiskt. Sonos dac lär suga och arcamen ska vara riktigt bra. hör man ingen skillnad dom två emellan så lär det vara svårt att höra skillnad på dyrare daccar också :) jag tror mig dock höra skillnad på daccar men ett test får mig kanske att stoppa huvudet i sanden.

Postad 24 February 2012 - 15:19

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0
Blindtest, kritiskt lyssnande, guldöron, objektiva mätningar, subjektiva upplevelser osv. diskuteras i denna pod cast för den som är intresserad! http://twit.tv/show/...heater-geeks/98 Kanske hjälper er i att fixa ert blindtest.

Postad 24 February 2012 - 15:49

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Håller med. Lite oväntat från Britt. Åtminstone formuleringen. Kanske bara en feltolkning från min sida, men om bilden bara gällt "tjafs hit och tjafs dit" så hade den varit klockren. Lite märkligt att inkludera trådens ämne i gallutstötningen...

+1 Det är ytterst sällan diskussionsämnet det är fel på, det är att vissa inte klarar att diskutera vettigt utan personliga påhopp. Ta tag i det istället!

Postad 24 February 2012 - 16:55

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Jag tror mer på detta scenariot:

(Dallan till vänster, Mkarlsson till höger i bild)
Bifogad fil  blindtestet.jpg   66.65K   9 Antal nerladdningar

Postad 24 February 2012 - 16:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Men var är de utlovade knytnävarna?

Postad 24 February 2012 - 17:57

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Svårt att slåss när man inte ser! :lol: :lol: :lol:

Postad 24 February 2012 - 18:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Nu blev ju det testet inte av pga att dallan inte kan hålla sinnet civiliserat. karlsson skulle däremot vara mer än hjärtligt välkommen upp till umeå, där vi alla är osäkra på vad som kommer att höras :)

Vad tror ni om den här setupen:
Först kör man en låt i sonos stream, sonos direkt till förstärkaren analogt.
Sen kör man samma låt bara det att man matar den förbi dac med en coax och sen ett par analoga kablar in i förstärkaren. det borde väl kunna påvisa skillnader i dac om det existerar?

Nu kommer annorlunda kablar användas också men dessa är väl rätt många överens om spelar ytterst liten roll? :)

Postad 24 February 2012 - 18:28

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
:lol: Blindtest av knytnävar. Låter som en stunt från bängbältet, där man är
uppväxt. Eller vad säger du, Karlsson?

(Bängbältet= uttryck myntat av artister som turnerade i folkparkerna på 80-talet. Sträcker sig från
värmland till Gävle)

Umeå, tyvärr för långt. :mellow:

Postad 24 February 2012 - 19:02

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0
Umeå är....öhhh, lite väl långt. Det finns ju ett gäng medlemmar i Umeå, ni kan säkert få ihop något :)

Postad 24 February 2012 - 20:03

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
jag ser viss problematik med blindtest....att man blir osäker för att det är just ett blintest när man väl sitter där.
placebo kan uppstå typ tvärt om tycker man.......

men finns det vilja till blintest kan jag ställa upp med ett hyffsat rum samt bra och sämre elektronik och högupplösta talare.
jag känner min rigg/rum rätt bra och med mina ref skivor vill jag tro att jag hör skillnad på det mesta.

bor i marks kommun...inte allt för långt ifrån götet.

Redigerat av robert293, 24 February 2012 - 20:37.

Postad 24 February 2012 - 20:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ett äkta blind eller dubbelblindtest lär aldrig bli av, så vi får försöka vara så fördomsfria som möjligt helt enkelt :) jag ska då försöka vara öppen för alla möjliga utfall. tror fö att jag kanske inte skulle höra skillnad på flac och 320 mp3 :)

Postad 24 February 2012 - 22:11

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0

Svårt att slåss när man inte ser! :lol: :lol: :lol:

inga problem om man lirat wing tsun :rolleyes:

Postad 25 February 2012 - 15:12

philipbtz
  • philipbtz
  • Veteran

• 2190 inlägg
  • 0
Detta påminner om denna...
http://www.youtube.c...h?v=gEDaCIDvj6I

Inte gött när verkligheten(fysikens lagar) kommer ikapp en :P

Redigerat av philipbtz, 25 February 2012 - 15:17.

Postad 25 February 2012 - 16:34

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Haha... :D

Postad 25 February 2012 - 17:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
En butik här i umeå ska ställa upp med utrustning och lokaler :) nu är test garanterat, och oj så vi kommer att skämmas när det visar sig att karlsson alltid haft rätt :D

Postad 25 February 2012 - 18:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Detta påminner om denna...
Inte gött när verkligheten(fysikens lagar) kommer ikapp en :P

Lol, frågan är väl vem som motsvarar vem här på forumet? :)

Postad 25 February 2012 - 18:15

Unregistered5bb908bc
  • Unregistered5bb908bc
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar att rådfråga någon mer erfaren blindtestare om lämplig testmetod, t.ex. Någon på faktiskt, för att göra det så korrekt som möjligt och minska möjligheterna till att fel slutsatser dras. Nivåmatchning m.m. Detta test kan man ju läsa lite om https://www.minhembi...dpost&p=3404335

Lycka till

/eric

Postad 25 February 2012 - 18:27

sgt_e
  • sgt_e
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej, har det tagits ngt beslut om var testet ska hållas? Om i Sthlm, skulle jag gärna vara med. Kan bidra med cd, försteg, kablar och slutsteg. Känns lite jobbigt att behöva ta med högtalare... Däremot känns det vettigt att OM test som detta ska hållas ska det vara med riktigt seriösa högtalare som avslöjar ALLT!

Postad 25 February 2012 - 19:09

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

En butik här i umeå ska ställa upp med utrustning och lokaler :) nu är test garanterat, och oj så vi kommer att skämmas när det visar sig att karlsson alltid haft rätt :D

Det finns inga "rätt" och "fel" på det sättet. Bara djupare kunskap :)

Postad 25 February 2012 - 21:35

mbquart
  • mbquart
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Jag är är gärna med om det går för sig, jag bor i Söderköping och har kanske möjlighet att sy ihop ett bra koncept i frågan. Ett krav som jag har dock, det är att Karlsson/Dallan och Hasselo är med.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.