Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung UE46ES8005 och Sony Bravia KDL-46HX855

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 juli 2012 - 19:28

Ruberts
  • Ruberts
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte för drygt en vecka sen en ES8005 då Elgiganten chocksänkte den med 5500kr och tyckte då jag gjort ett rejält kap.
Men nu till problematiken, denna tv hade såklart problem med en del clouding och lite bleed från hörnen så jag returnera den och fick ta hem en ny av samma modell.
Men också denna hade samma problem men dock lite mindre.

Var förberedd på denna typ av problem men såhär i efterhand kan jag inte riktigt nöja mig med dessa problem även fast jag fick tag i TV:n så pass mycket billigare.

Nu har jag därför börjat snegla på Sony's motsvarighet och undrar om det är ett bättre köp eller om jag borde behålla Samsungen.
Har läst en del recensioner och de verkar överlag vara positiva och de problem jag upplever med Samsungen verkar inte Sony ha lika stora problem med.

Vänder mig därför till er för lite råd hur jag ska göra!

Tack på förhand!

Postad 10 juli 2012 - 21:22

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Alla kantbelysta lcd verkar lida av clouding i större eller mindre omfattning. Bakbelysta lcd typ sony hx 923 är då ett bättre val av teknologi om man stör sig på just detta. Bäst bildmässigt för miljöer som inte kräver hög ljusstyrka är annars plasma imho. Klarar själv inte plama pga regnbågar annars hade jag hållit panasonic vt50 som en av de främsta kandidaterna. Nästa bakbelysta sony hx 95X kan annars vara värd att vänta på.

Har följt en tråd i ett tyskt forum (hifi-forum.de) ang hx85 och där finns vittnesmål om clouding och flashlights men överlag verkar många annars tycka att fenomenet är ganska ringa jämfört med andra modeller/mäken.

Postad 10 juli 2012 - 23:15

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Jag har klarat mig otroligt bra gällande clouding på min samsung UE46D7005, man kan se ytterst lite om bilden är helt svart men annars så är tvn kanon. :)

Det är lite som ett lotteri med samsung, antingen får man en bra tv eller en sämre, jag tror varannan tv är ok hos samsung.

Postad 11 juli 2012 - 16:32

Unregistered57f393f8
  • Unregistered57f393f8
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte för drygt en vecka sen en ES8005 då Elgiganten chocksänkte den med 5500kr och tyckte då jag gjort ett rejält kap.
Men nu till problematiken, denna tv hade såklart problem med en del clouding och lite bleed från hörnen så jag returnera den och fick ta hem en ny av samma modell.
Men också denna hade samma problem men dock lite mindre.

Var förberedd på denna typ av problem men såhär i efterhand kan jag inte riktigt nöja mig med dessa problem även fast jag fick tag i TV:n så pass mycket billigare.

Nu har jag därför börjat snegla på Sony's motsvarighet och undrar om det är ett bättre köp eller om jag borde behålla Samsungen.
Har läst en del recensioner och de verkar överlag vara positiva och de problem jag upplever med Samsungen verkar inte Sony ha lika stora problem med.

Vänder mig därför till er för lite råd hur jag ska göra!

Tack på förhand!

jag gjorde precis samma sak!

även på min tv kan jag se ett kryss i vardera övre hörn samt ett "\" i undre vänster hörn och "/" i undre höger hörn. har inte hunnit testa tvn allt för mycket men jag upptäckte detta när jag kollade på en 1080p 3d film. bilden var helt makalöst bra, men det störde mig ändå lite att det var ljusa partier i hörnorna.

går det att ändra inställningar? läste att man kan dra ner ljusstyrkan. ska prova det. samtidigt har jag knappt lust att packa ner skiten igen och köra med den till elgiganten för att få en ny som har antingen mer eller mindre clouding.

någon annan som upplever samma problem?

Postad 11 juli 2012 - 20:10

Ruberts
  • Ruberts
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har exakt samma problem på min alle_ball, har även \ / c.a 1 dm upp från nedre mitt av tv:n om du förstår vad jag menar =P.
Antar att detta är någon form av clouding.

Inte lätt att välja TV nu för tiden.
Ska försöka kolla närmare på Sony HX855 då de flesta recensioner ser riktigt bra ut.

Någon här som har lite mer kött på benen om HX855?

Postad 11 juli 2012 - 22:00

Unregistered323ab974
  • Unregistered323ab974
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem på min alle_ball, har även \ / c.a 1 dm upp från nedre mitt av tv:n om du förstår vad jag menar =P.
Antar att detta är någon form av clouding.

Inte lätt att välja TV nu för tiden.
Ska försöka kolla närmare på Sony HX855 då de flesta recensioner ser riktigt bra ut.

Någon här som har lite mer kött på benen om HX855?

Se den separata tråden om HX855: https://www.minhembi...howtopic=297708

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.