Kommentarer till Senaste konstellationen av BlackCola
Startad av
Ahla77
, Jan 07 2013 10:52
18 svar till detta ämne
Postad 08 January 2013 - 20:29
Tack ni ha! AnthonyC, tapeten är det 5år sedan jag köpte nu, men det var hos en lokal handlare här i Västervik, färg och tapet heter dom tror jag, har samma fast vid i sovrummet, vet dock inte vad den heter tyvärr
Postad 09 January 2013 - 14:55
BlackCola. Tack. Det ser riktigt snygg ut! Ska se om jag kan hitta något liknade. Bänken du har, den är IKEA Bestå eller? Vill slänga ut min och skaffa vita som är lika breda som min duk. Bara för enkelhetskull.
Postad 09 January 2013 - 15:41
Högtalarna är riktigt bra. Går de att köra aktivt? Jag hade 99.36 förrut och kopplade bort de inbyggda delningsfiltrena(delade istället med miniDSP) och det vart en hel del mycket bättre.
Däremot så ser placeringen av subbarna inte så bra ut. Du skulle tjäna en hel del på att ställa dem närmre hörnen.
Ingvar Öhman skrev en artikel här http://www.sonicdesi...e/subplace.html om hur de ska stå.
Rumsresonansen vid 45(?) Hz är svår att göra något åt utan en equalizer. Om du inte vill bygga en helmholtz-absorbent på minst 1000 liter då. :/
Däremot så ser placeringen av subbarna inte så bra ut. Du skulle tjäna en hel del på att ställa dem närmre hörnen.
Ingvar Öhman skrev en artikel här http://www.sonicdesi...e/subplace.html om hur de ska stå.
Rumsresonansen vid 45(?) Hz är svår att göra något åt utan en equalizer. Om du inte vill bygga en helmholtz-absorbent på minst 1000 liter då. :/
Postad 09 January 2013 - 16:37
Elfsberg, Basen i dom går att köra aktivt, finns en speciell ingång för slutsteg där.
Postad 13 January 2013 - 13:02
härlig setup. är nyfiken på hur pass rappa sina w12.18ice är till musik.
kör själv w12.10 och funderar på att uppgradera. måste lira riktigt bra med rotelsteget!
kör själv w12.10 och funderar på att uppgradera. måste lira riktigt bra med rotelsteget!
Postad 23 January 2013 - 17:09
Tjusigt! Fina prylar och stilrent.
Tror du kan få bättre mätkurvor om du provar att köra utan basarna i frontarna.
Det är enklare att få subbarna att spela bra ihop med frontarna om inte frontarna är så basstarka.
Tror du kan få bättre mätkurvor om du provar att köra utan basarna i frontarna.
Det är enklare att få subbarna att spela bra ihop med frontarna om inte frontarna är så basstarka.
Postad 03 February 2013 - 18:54
Riktigt grymt! Är liiite avundsjuk på dina subbar
Önskar jag hade större rum så jag fick plats med två st 12.18 ice hehe Får bli i nästa boende...
Postad 21 July 2013 - 15:43
Trevlig anläggning i schyst rum. Bra elektronik som borde göra högtalarna rättvisa.
tummenupp
Postad 21 July 2013 - 20:09
Så ska en TV se ut... Nästan lika stor som projduken ;o) Men man kan ju alltid köra en ny fetproj och din fetTV blir lagom att köpa in till höstmörkret...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
107 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?