Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson EH-TW3200 - Lampan gett upp?

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 January 2013 - 01:41

vidako
  • vidako
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har haft min Epson EH-TW3200 i 1 år och 4 månader och varit helnöjd.
Ikväll "small det till"... (vagt ospecat. knäpp/mini-krasch-ljud typ) och sen började röda "lamp" knappen lysa.

Sist jag kollade lamp-timmarna i "menu" var den inte ens uppe i 1000 på blandad körning (eco/normal).

Min väns epson-projektors lampa gav inte upp lika abrupt utan föranledes av 2 månaders "change lamp" när han startade upp den, varför jag undrar om mitt fall kanske kan gå på garantin? 2 år står det på kvittot.

Eller är det vanligt att de bara -pang - lägger av en vacker dag som min verkar ha gjort?

Tacksam för svar.

mvh.B

Postad 21 January 2013 - 07:41

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 1
Filtret?

Postad 21 January 2013 - 11:02

vidako
  • vidako
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Filtret eyyy? är det vanligt att de ger upp och kan man byta ut det själv?

Redigerat av vidako, 21 January 2013 - 11:05.

Postad 21 January 2013 - 11:48

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 1
Tror nog att Biomax syftar på rengöring av filtret. Så det inte täpper till luftflödet och höjer tempen. Man bör rengöra filtret vid de intervaller som tillverkaren rekomenderar.

Postad 21 January 2013 - 12:58

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 1
Om det small till, och lampknappen började lysa, känns det kanske lite långsökt att börja felsöka filtret?
Personligen tycker jag det är rätt uppenbart att lampan pajat. Sen skadar det ju aldrig att ta en titt på filtret och rengöra det om det aldrig har skett, då kanske nästa lampa lever lite längre.

Hur som helst, kontakta Epson. Du borde har lampgaranti på den där och få en ny lampa helt gratis :)

Postad 21 January 2013 - 14:37

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 1
Felsöka filtret ??? hm, naturligtvis menade jag att filtret kan vara en orsak om lampan får kort livslängd då den inte får tillräcklig kylning av fläkten, sen kan iofs lampan gå isönder när som helst en lampa är en lampa oavsett vilken livslängd man utlovar.

Postad 21 January 2013 - 14:51

vidako
  • vidako
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hmm, min sitter i taket, om man tar sig upp med dammsugaren på svag styrka och drar längs utblåset i fronten, räcker det, eller ska man köra hardcore, ta ned den och plocka isär och köra trycklufts-spray?

Överhettning tror jag inte är något större problem i min kyliga lgh just nu dock, vi har frostskador när vi vaknar ;)

Men stort tack för alla svar så länge, jag ska kontakta återförsäljaren och Epson.

Postad 21 January 2013 - 15:23

Biomax
  • Biomax
  • Veteran

• 1870 inlägg
  • 1
hur vamt du har i lägenheten har liksom ingen betydelse och om det skulle ha så baseras den värme som lampan utsatts för under en längre tid och inte just denna veckan, den slits fortare om den inte får kylning och OBS !!! slå aldrig ifrån nätspänningen innan fläkten stannat !!

Filtret sitter under en lucka oftast, kolla din manual, man kan rengöra några gånger med damsugare( ta ut filtret ) men efter ett tag måste filtret bytas ut

Postad 21 January 2013 - 19:28

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 2
Filtret sitter bak på projektorn. Har du den takmonterad och kan komma åt baksidan borde du kunna ta loss det utan att montera ner projektorn. Strunta förresten i återförsäljaren, kontakta Epson direkt så skickar dom dig en ny lampa.

Postad 21 January 2013 - 20:02

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 1
Förresten, börja INTE blåsa i projektorn med tryckluft eller försöka köra med dammsugare i den! Finns rätt stor risk att du får damm på panelerna av det. Ta loss filtret försiktigt, dammsug själva filtret och sätt sen tillbaka det försiktigt. Mer ska du inte göra om du inte redan har problem med damm på panelerna som du vill försöka åtgärda.

Postad 22 January 2013 - 21:11

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 1

Men stort tack för alla svar så länge, jag ska kontakta återförsäljaren och Epson.

Kontakta Epson direkt via deras support/mailformulär istället, ha ditt serie# framme bara.
http://www.epson.se/...atesite/support

Jag fick svar inom en timme.
Och ny lampa var på väg med DHL på mindre än tre timmar.

Service! :)

Postad 23 January 2013 - 00:49

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2602 inlägg
  • 1
Ännu snabbare service :) Ring Epson support på tel nr: 0771-40-01-34

Ha som Falcy skrev serie nr framme. Står på kartongen o även på projektorn.

Lycka till nu :)

Postad 03 February 2013 - 01:43

vidako
  • vidako
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Fick lampan nu på garantin och den går som en klocka, rengjorde försiktigt filtret också. tack för era tips!

Postad 29 January 2014 - 20:04

greatsnyggo
  • greatsnyggo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tjenare min lampa dog med så fick en ny skickad på garantin , beställde i fre och fick den idag bra service.

Men nu till grejen efter ja bytt lampa så tycker ja bilden är grynigare och så har ja ett streck tvärs över bilden som ja inte haft för :( fel på lampa eller fått in damm nånstans ?

Redigerat av greatsnyggo, 29 January 2014 - 20:04.

Postad 05 February 2014 - 21:55

Robban36
  • Robban36
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Tjenare min lampa dog med så fick en ny skickad på garantin , beställde i fre och fick den idag bra service.

Men nu till grejen efter ja bytt lampa så tycker ja bilden är grynigare och så har ja ett streck tvärs över bilden som ja inte haft för :( fel på lampa eller fått in damm nånstans ?

Vad menar du med streck över bilden? Av damm får du nog inte ett streck men... du får beskriva strecket mer? eller ta en bild!;)

Postad 20 February 2014 - 21:10

Johan111
  • Johan111
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Har du hittat någon lösning på problemet med strecket på bilden? Har precis installerat en ny lampa i min tw3200 och har också ett streck mitt på bilden. Är som en liten nyansförändring som ligger spikrakt rakt över bilden och jag upplever att den syns mer vid ljusa sekvenser.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.