Enda nackdelen jag kan se med Optoma HD25 är väl avsaknad av Lens Shift.
Är ju ny på projektorer så är inte så insatt i hur Optoma anses vara jämfört med Benq och andra märken. Så vore kul att höra vad andra har att säga om denna.

3 relaterade trådar
Postad 25 februari 2013 - 10:48 Enda nackdelen jag kan se med Optoma HD25 är väl avsaknad av Lens Shift. Är ju ny på projektorer så är inte så insatt i hur Optoma anses vara jämfört med Benq och andra märken. Så vore kul att höra vad andra har att säga om denna. ![]() Postad 26 februari 2013 - 10:52 Sitter i samma sits som du. Har varit inne på Epson 5910/6100, Optoma HD33 samt Benq W1070. När jag läser i andra trådar så blir jag lite avigt inställd till Epson-projektorerna, verkar ju något tillverkningsfel så att bilden blir dålig. Gällande Optoma HD33 så känns den lite "gammal", lanserades ju redan 2011 och med dagens teknikframfart så vill man gärna ha något som lanserats 2012 eller 2013. Är det någon som har några intryck av HD25 vs HD33? Postad 28 februari 2013 - 09:57
Ja det verkar vara svårt. Epson har jag redan avfärdat. De två mest intressanta egentligen är Benq W1070 och Acer H6510BD. Men båda har lika kort kastavstånd, vilket ger lite småknepig placering för mig. Optoma HD25 verkar riktigt bra på pappret. Men enligt dessa recensioner nedan verkar kanske Benq vara ett bättre val ändå?
Postad 01 mars 2013 - 08:43 Jag har aldrig sett en LCD visa bild men sett ett gäng DLPer och kan säga att jag är grymt nöjd med hur bilden blir TROTS att jag inte har någon duk än. Uppdaterar i denna tråd när jag fått min duk ![]() Postad 01 mars 2013 - 08:47 Postad 13 mars 2013 - 12:38 Fläktljudet då, jag kör den i eco mode och visst blir det tysta partier i filmer så hör man den. Men det är ingenting man tänker på om man är inne i filmen. Jag kan även höra "pling" ljud i tysta sener. Har inte en aning om vad det kan vara men när det är tyst i högtalarna så kan man höra ca var 10:e sekund ett svagt plingande. Någon som vet vad det kan vara? Postad 13 mars 2013 - 15:08 Den är bra på det mesta förutom att släcka sitt eget ljus (svärta). Det jag var mest imponerad över va hur tyst den var, absolut den tystaste av alla budgetprojektorer jag testat. Den har en väldigt bra ANSI-kontrast vilket gör att den har mycket bra tryck i bilden och svärta i ljusare kontrastrika scener. Men i riktigt mörka scener så klarar den inte av att släcka sitt eget ljus, där blir mörka scener gråa. Så för er som inte jagar bottensvärta eller kanske kommer att köra på högkontrastduk så kan jag rekommendera Optoma HD33 / HD300X. + Ljusstark (bra tryck i bilden) Bra (hög) ANSI-kontrast (8000:1). D.v.s. bra upplevd svärta i scener med blandat ljust och svart. Mycket bra 3D Mycket bra bild Ljudnivån - Bottensvärtan räckte inte till för mig, valde tillslut en JVC X30 istället. Redigerat av supra, 14 mars 2013 - 09:07. Postad 14 mars 2013 - 01:24 Skiter i om den är lite gammal. Bilden är bra och priset lagom. HD25 är ju trots allt bara en budgetvariant av en lyckad föregångare.... Postad 14 mars 2013 - 09:09
Hoppas du blir nöjd. Du får testa och ge en liten "review" senare så får vi se om du håller med mig ![]() Postad 24 mars 2013 - 23:21 Tack på förhand. Postad 25 mars 2013 - 10:47
Jag använder min dagligen till spel och jag har inte märkt av det minsta input lag. Funkar förvånansvärt bra faktiskt! Postad 25 mars 2013 - 11:30
Det låter ju väldigt lovande. Då ska det bara mätas i källaren och se om det går att få till det =) Postad 13 maj 2013 - 20:16 Postad 22 maj 2013 - 15:56
http://www.avsforum....the-optoma-hd25
Samma projje? Fast billigare på: http://www.blocket.s...htm?ca=23_3&w=3 Postad 30 maj 2013 - 11:26 Någon annan som vart med om detta förut? Postad 03 juni 2013 - 19:35
Hej Jimpstyle, Jag har precis samma problem och även att i windows miljö, så går det inte att få bilden skarp uppe i högra samt nere i vänstra hörnet. Men att den är lite böjd i mitten förmedlar Hifiklubben som jag köpte den av att det är min duk som är fel på... Såg att en kund har skrivit ett inlägg på optomas hemsida att han har samma problem med skärpan i windows miljö på skrivbordet, så kanske är någon defekt med projektorn. Det är dock inte så farligt för man märker inte det under film eller spel, dock är det störande med att den blir lite böjd i mitten. Min tanke är att försöka få ner duken en bit ifrån taket. Kör en Kingpin 90 tums duk atm. Postad 04 juni 2013 - 20:06 Ska testa nästa gång att böja i duken på sidorna för att se om det försvinner. Det är inget stort problem egentligen men lite små störande när man råkar kolla ner på det och får se det igen haha! Det där med oskärpan är inget jag har tänkt på. Själv kör jag med en Kingpin Crown 104". Postad 06 juni 2013 - 11:10
Jag tänkte som sagt innan jag återkommer till hifiklubben försöka få ner duken lite, tror det kan vara att den inte är helt rakt gentemo duken. Skrev fel förut, det är vänster upp och höger ner oskärpan är. Varför jag såg det är för att jag har min "Den datorn" samt klockan nere i vänstra hörnet, som gjorde att jag såg det. Men måste hitta en lösning att placera den på väggen, såg en person som köpt några fästen och gjort en egen variant. Fast min 90 duk som är en crown electric är bara temporär tills jag flyttar, tänkte köra 120+ sen om det går ist. 90 är bra atm, men vill ha större ![]() Men meddela gärna om du löser det Postad 25 juli 2013 - 19:49 Priset för den tidigare ligger just nu på ca 6.500, medan den senare kan fås för strax över 7.000 om man beställer från utlandet. Båda projektorerna verkar ha fått bra betyg i media men om det bara skiljer 500-1000 kronor... är det då HD25:an som gäller??? Eller varför inte BenQ W1070? Kan nämna att vi har ett mörkt, och relativt stort, biorum. Redigerat av Unregistered35319, 25 juli 2013 - 20:04. Postad 26 juli 2013 - 13:29 Postad 12 augusti 2013 - 07:09 Postad 26 november 2013 - 23:03
Har en liten fråga här om någon kan svara på, någon som vet om dessa brillor fungerar till hd25an?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |