Antingen 92 eller 100. Ska kolla vilken storlek som behagar mig när blivande projj e på plats.
Ny projj för typ 12000:- som är bättre än Sony VPL-HW20
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 26 februari 2013 - 19:42
Antingen 92 eller 100. Ska kolla vilken storlek som behagar mig när blivande projj e på plats.
Postad 26 februari 2013 - 21:47
Postad 26 februari 2013 - 22:04
Men efter att ha köpt en vanlig motordriven duk utan tab-tension system så vet jag att dessa vågar sig, därför kan jag aldrig rekommendera en sådan till någon. Kingpin har nyligen lanserat billigare dukar med tab-tension, dessa är dock vita i materialet. Jag utgår från att det är samma dukmaterial som i deras ramspända dukar och det är helt OK enligt, ingen märkvärdig skillnad mot grandview (har haft båda).
Finns en billigare 90" men stort ska det vara.
Postad 27 februari 2013 - 08:43
Postad 27 februari 2013 - 13:24
Bättre på vad?Ja som topic säger. Finns det ny proj för max 12000:- som är bättre än sonyn?
Det finns maskiner för mindre pengar som ger skarpare bild, har bättre svärta, har högre ljusflöde, är mindre, är större, har 3D, etc etc. (om än inte allt samtidigt)

HW20 är dock en mycket bra projektor och sammantaget så har den väldigt fin prestanda. Om den är rätt för dig och ditt rum är svårt att avgöra utan att veta vad du har för krav och resultatet beror, som sagts, även på duken du väljer.
Det går otvivlat inte att hitta någon maskin under eller omkring den summan som är tystare eller har mer korrekta färger, för där är Sony riktigt duktiga.
Men allt är inte svart eller vitt. Tänk dig att ställa frågan om det finns någon bil som är bättre än tex. en Volvo V40?
Bättre på vad, tänker du kanske då?
MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Redigerat av Marcus_TheRock, 27 februari 2013 - 13:25.
Postad 27 februari 2013 - 21:30

Bättre på vad?
Det finns maskiner för mindre pengar som ger skarpare bild, har bättre svärta, har högre ljusflöde, är mindre, är större, har 3D, etc etc. (om än inte allt samtidigt)
Vilken projektor har bättre svärta än Sonyn? HC4000?
Postad 27 februari 2013 - 22:44
Nej, HC4000 kan inte mäta sig med HW20. Däremot finns det tex ett helt gäng maskiner från JVC, hela vägen tillbaka till den gamla HD1. Sen fanns det uppenbart VW85 också för de pengarna, och den är förstås också bättre i svärtan. Nya maskiner i den prisklassen med samma nivå på svärtan är förstås svårare att hitta, men man får ju anta att det var ok med begagnat med tanke på att HW20(och VW85) inte är några purfärska modeller. /Marcus, The Rock Hemmabio i LundVilken projektor har bättre svärta än Sonyn? HC4000?
Postad 27 februari 2013 - 23:58
Nu är det så att jag fick en Sony VPL - VW85 istället! För 12000 :- Jag är ju liiiiiiite glad över det =)
Bara att gratulera till ditt fina inköp, är själv ägare till en VW85 och älskar den!

Postad 28 februari 2013 - 09:59
Nej, HC4000 kan inte mäta sig med HW20.
Tänkte väll det... för frågeställningen var ju "vilken NY proj" det fanns för samma pengar, men då förstår jag hur du tänkte!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar