Kommentarer till Källarprojekt med biorum av eriic
Startad av
eriic
, Sep 06 2013 13:20
30 svar till detta ämne
Postad 06 September 2013 - 13:48
Fy f... Vilket jobb. Altan och trädgården ser ut att bli fin resten tror jag följer samma spår.
Postad 06 September 2013 - 14:07
Kul med denna typen av projekt! Härligt att det finns folk som orkar lägga tid och energi på sina hus
Kämpa på!
Postad 06 September 2013 - 15:45
hmm regnvattentank inomhus hur tänkte dem där en gång i tiden... snyggt bygge kommer följa detta
Postad 06 September 2013 - 23:12
Roligt att få se lite bilder, grymt jobbat, jobba på så är ni nog snart i mål
Postad 07 September 2013 - 19:55
Tack för kommentarerna, ger extra motivation! Faktiskt märkligt förr med regnvattentank inomhus, inget skulle gå till spillo.
Postad 08 September 2013 - 06:44
3l1t!! Så skall det renoveras! Extra kul att din bättre hälft inte verkar helt blyg i att jobba! En förutsättning för att orka ta ett sådant här projekt i mål och ändå fortfarande vara 2 (eller fler)! Lite fuskigt att du har en direkt utgång, vi fick bära i hink, men uppför är uppför så du har inte kommit undan helt enkelt ändå. Jag antar att du med dina förhållanden borde bygga med några av de varianter jag fått ta till (våtskydd, ventilation, dränering mm mm mm), kolla in mitt album för detaljer och fråga gärna.
I vilket fall! Kör inte hårdare än ni mäktar med, det hinns(!) och utrymmet är bonus! Nu skall jag bokmärka ditt album så jag kan följa dig bättre! Stort lycka till!!!!
I vilket fall! Kör inte hårdare än ni mäktar med, det hinns(!) och utrymmet är bonus! Nu skall jag bokmärka ditt album så jag kan följa dig bättre! Stort lycka till!!!!
Postad 08 September 2013 - 17:12
Tack så mycket Michael! Jag har faktiskt följt ditt projekt länge redan, kul när man kan inspirera och motivera varandra! Min sambo är verkligen en arbetsmyra och hon tycker det är lika roligt som jag att jobba med vårat projekt.
Vi har kommit så långt nu att vi håller på planerar ventilation och el, men vi kommer nog inte börja regla väggar innan det blir kallare väder utomhus. Finns så mycket annat på gården som vi kan göra innan det blir vinter.
Vi grävde fram avloppet som gick genom biorummet och bar ut det med hinkar, det blev inte lika mycket fyllning som dig men det räckte gott och väl för att tröttna.
Vi har kommit så långt nu att vi håller på planerar ventilation och el, men vi kommer nog inte börja regla väggar innan det blir kallare väder utomhus. Finns så mycket annat på gården som vi kan göra innan det blir vinter.
Vi grävde fram avloppet som gick genom biorummet och bar ut det med hinkar, det blev inte lika mycket fyllning som dig men det räckte gott och väl för att tröttna.
Postad 02 December 2013 - 01:19
Grymt jobbat av Er! Ser att det är på tiden att jag kommer över och kollar hur ni har det. Allt för länge sen. Keep up the good work
Postad 24 January 2014 - 18:22
Wow Nu var det ett tag sen jag var in här.. Men jäklar vad bra det här kommer bli. Nu blir det en bokmärkning så man kan hålla bättre koll. Men riktigt bra jobbat och väldigt kul att din käresta hugger i och hjälper till så det blir rätt ;o)
Imponerande jobb och stort lycka till... Det är en väldigt skön kännsla när man en dag har en egen bio!
Imponerande jobb och stort lycka till... Det är en väldigt skön kännsla när man en dag har en egen bio!
Postad 24 January 2014 - 18:42
Säger som biobygget. Wow det kommer att bli super bra när det är klart. Jag kommer att följander här bygget med spänning.
Postad 29 January 2014 - 21:28
Tack för kommentarerna, det håller motivationen uppe!
Det börjar dock kännas som att vårat "biorum" glider mer och mer över på ett vanligt tv-rum. Det är kanske inte optimalt att välja att inte bygga hel vägg mellan rummen. För min del kanske det inte gör så mycket i slutändan, jag tror det kommer bli mer värdefullt för oss. Vi kommer ju att kunna använda rummen till olika sociala tillfällen.
Vi har en Bmw 335d touring, den är snabb, rolig, snygg och ganska snål om man vill!
Kanske det kan komma upp någon bild på den i framtiden också!
Jävlar vilket jobb
, ser ut som du har en najs beemer med
Vi har en Bmw 335d touring, den är snabb, rolig, snygg och ganska snål om man vill!
Postad 31 January 2014 - 07:59
Grymt!
Kommer bli skitbra oavsett om det blir sällskapsrum eller biorum!
Kommer bli skitbra oavsett om det blir sällskapsrum eller biorum!
Postad 31 January 2014 - 10:12
Här står det inte stilla:-), känns som ni tänkt till hur ni vill ha det. Kul att titta in och se hur ni skapar er önskan
Postad 04 February 2014 - 09:20
Riktigt härligt att kolla på alla bilderna! Snyggt jobbat och gillar när man ser möjligheterna istället för problemen.. För många hade nog dragit sig för att gräva ut så som ni gjort! Ska bli kul att se slutresultatet!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
180 bilder
76 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?