Undrar över kvalite och användarvänlighet, mm ?

Postad 08 oktober 2013 - 21:43 Undrar över kvalite och användarvänlighet, mm ? ![]() Postad 09 oktober 2013 - 20:01 Ok tack skall kolla in där. Nån mer som har boxen får gärna lämna omdömen om den här också. ![]() Postad 11 oktober 2013 - 21:18 Postad 17 oktober 2013 - 08:39 http://www.metro.se/...!Yaoxaik3K6xbE/ Tivo suger, säger IDG http://www.idg.se/2....ivo--tivo-suger Redigerat av frollic, 17 oktober 2013 - 14:08. Postad 17 oktober 2013 - 20:45 Får vänta och se om comhem släpper nyare uppdateringar och hoppas på att bilden blir mindre grynig då. Annars åker den tillbaka till comhem igen. ![]() Redigerat av Unregistered4bb67943, 17 oktober 2013 - 20:49. Postad 18 oktober 2013 - 06:47 Postad 18 oktober 2013 - 08:04 Gissningsvis om du signar upp dig som ny kund, inte för befintliga kunder, men de kanske spammar dig via telefon för att få dig att byta ... http://www.youtube.c...h?v=8AyVh1_vWYQ Postad 30 oktober 2013 - 17:07
Jag håller med dig om bildkvaliteten. Jag har precis fått Tivo och när jag jämför med Canal Digital (parabol) som jag också har så är det stor skillnad. Jag tycker också att bilden på min andra TV där jag kör comhems utbud fast med en kortmodul direkt i TVn är mycket bättre än den via Tivo. Jag skall testa detta mer, det vore ju konstigt om en "ny" box levererar dålig bildkvalitet. Postad 30 oktober 2013 - 22:01 Jag upplever bättre bildkvalite nu på tivoboxen, kanske har den har uppdaterats eller så var det dålig sändning när jag precis fick den ? ![]() Postad 03 november 2013 - 16:09 Blir snart påtvingad ITUX-fiber och en dålig Motorolabox. ![]() Det räcker med en router och TV-modul. Stor risk för att annan leverantör kommer innanför mina väggar. Jag tycker ITUX gör som kräftan. Går baklänges. ComHemabonnent Redigerat av Landala31, 03 november 2013 - 16:12. Postad 04 november 2013 - 16:44 Vad har iTux med saken att göra? Dom bestämmer inte vilken box du kan använda, dom bygger ju bara nätet så vilken box du kan använda är ju upp till leverantören. Att en TV-modul inte fungerar beror naturligtvis på varken på iTux eller på leverantören utan på TV-tillverkaren. Postad 12 november 2013 - 08:58 Själv fick jag min TiVo att fungera igår. Hygglig bild jämfört med mina dm800hd. Då sambon jobbar åt ComHem har jag så sjukt bra pris att det är lätt värt att prenumerera på TiVo, även om jag har satelitabonnemang... Postad 05 december 2013 - 11:20 Rapportera gärna om det kommer några uppdateringar som löser några av de konstaterade felen/bristerna. Eller om Netflix dyker upp. Själv är jag sugen på att skaffa en, men inte med de brister som finns idag. Dock är den största bristen för mig inte burkens fel, utan att det inte finns ett abonnemang av typen 8 favoriter. Postad 15 januari 2014 - 20:03 Den låter inte bra eftersom den spelar in hela tiden, undrar om man kan stänga av det? Postad 05 februari 2014 - 16:27 Postad 05 februari 2014 - 19:33 Polarn hävdar att han i sitt hyres hus fått valet Tivo eller ingen tv! För oss som i dagsläget inte betalar för tv. Alltså vanliga utbudet typ kanal 1-9 då det ingår i hyran/avgiften för lägenheten. Men har comhem uttag hemma, kan det stämma att vi blir av med all tv om vi inte skaffar tivo? Postad 05 februari 2014 - 20:56 De kan däremot inte kräva att du ska välja TiVo för att ta emot "must carry"-utbudet (SVT). Där måste de antingen distribuera det analogt alternativt göra det tillgängligt för vilken DVB-C-mottagare som helst, undantaget HD-kanalerna. De får inte heller kräva att du ska abonnera på något extra kanalpaket för att ta emot SVT:s HD-kanaler, bara att ta ut en skälig distributionsavgift och kryptera. Utöver distribution via fibernät tror jag inte att de kan kräva att man ska hyra en TiVo för mottagning av de kanalerna. En CI-modul och programkort ska räcka. När det gäller det övriga utbudet kan de tyvärr, som de bevisar, göra precis vad f-n de vill. Men om de trilskas, tjata tills de ger sig. De vet väl om att de har satt tummen i chokladgrottan med TiVo. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |