Satte igång TV:n, bilden dök upp (CMore Sport HD). Gick ifrån TV:n i några minuter, kom tillbaka senare till "Scrambled Signal" och sen dess har jag inte fått det att fungera igen.
Modulen är registrerad hos CD (enligt både support och "Mina Sidor") och är enligt denna sida klarar den CI+ även om inte själva modulen är märkt så. Modulen hittas också igen av TV:n och ger samma abonnemangsinformation som korten via digitalbox.
Registrerade är också fyra 250GB HD PVR boxar samt två kort (Familjepaket + CMore Max med ett tvilling). Båda korten fungerar i alla boxar via samma signalkabel som TV:n.
Vad kan vara fel? Supporten är inte till nån hjälp och jag vill inte ut med 600+ om det inte är modulen som har givit upp (vilket den inte verkar ha gjort). Kan det vara nått med just CI+ eller pairing som spökar? Finns det några kanaler som skulle tänkas fungera som utesluter problem med just dessa saker (BBC World är ju helt öppen och fungerar fortfarande)?
Tack på förhand till någon som har några förslag eller egna erfarenheter.
Kan tilläggas att TV:n ifråga befinner sig i min "sommarstuga" som inte har tillgång till internet och jag är bara där varannan helg så att felsöka är inte det lättaste.