Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vi stackars killar som inte får spela tvspel och andra grejer...

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 February 2014 - 18:30

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Var en annan tråd som höll på balla ur, därför tänkte jag en liten "vi som vill klaga på våra fruar" men ändå behålla lite glimpten i ögat.

Ibland får min fru för sig att hon bestämmer allt. Jag har nog aldrig förlorat en vardagssituation men som en kompis sa:

-Antingen tar du diskutionen och diskuterar och tjafsar om ALLT(!) eller så blir du toffel för en stund och får lugn och ro. Kopierar från andra tråden, sedan är det fritt fram att diskutera och klaga av sig lite ;)

Visst måste det vara självaste, äntligen skaffat ett headset. Första kvällen jag skulle spela med det jävlades det för mig. När jag fick till det, kändes det som kvällen var över och började peppa upp mig själv för helgen + öl + headset + alla andra!

Så kommer kvällen och vips fick min fru för sig att jag inte ska spela på kvällarna när hon är hemma. Aja det är inte altid lätt att vara familjefar. Ger det ett par dagar så kommer hon att ge sig, alla som är gift vet att det är vissa perioder. :P

// Sat

Postad 01 February 2014 - 19:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
hoppas frun inte läser det här för det lär ju knappast bli bättre då :P
bråkar gör väl alla.
Lever själv dock som singel och slipper det :) Mitt eget val och trivs med det.

Postad 01 February 2014 - 19:29

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Som sagt skönt trodde att det bara va jag som hade det så här ;)

Postad 01 February 2014 - 19:41

Unregistered1e1b5146
  • Unregistered1e1b5146
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
lever också med fru och barn+en på g och har inte alls detta problem. spelar när ja vill. är i garaget när ja vill.. men oftast så gör jag inte det då jag håller mig te barnen sover. och när dom sover så går frun upp på övervåningen å gör sitt å jag gör mitt..
man får tygla dom från början=)

Postad 01 February 2014 - 21:12

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
Varför inte locka in eran fru/flickvän i konsol spelandet?.
Har glömt bort vad han heter,men en av våra medlemmar här har en tjej som spelar fps spel.Vilken dröm!.

Postad 01 February 2014 - 21:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det är inte lätt att få till det men man måste stå upp för sig själv och hävda rätten till sina egna hobbys, oavsett hur värdelösa de ter sig i frun ögon. Jag har gjort klart för min fru att jag alltid kommer behöva tid för mig själv och mina intressen, och hon har efter mycket om om men fått en viss förståelse för det. Samtidigt måste man vara flexibel och se till att hon får som hon vill ha det så långt det är rimligt. Det är inte lätt, men det går. Inte utan viss kamp tyvärr.;)
Nu accepterar hon att jag vill spela några kvällar i veckan och det är skönt.

Postad 01 February 2014 - 21:45

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

• 1150 inlägg
  • 0
Min fru spelade ca med mig när man var aktiv. Nu har vi en son på 6 månader så tyvärr inte så.mycket spelande då det är läggdags när ungen somnat om man själv ska orka upp. Men när barnet blir äldre och får mer rutiner så är de nog lugnt o man kan få lite tid över:)

Postad 01 February 2014 - 21:46

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Här kommer ett intressant inlägg, när jag bestämde mig för att jag ville ha hemmabio och stor duk visste jag inte vad hon skulle svara, men när allting var på plats så ville hon definitivt inte gå ner på en liten 50 tummare.

Och vad gäller ljudet så var det likadant efter högtalarsystemet vi köpte.

Känns ganska bra nu får jag säga, man skall ha den andra hälften på sin sida då blir det lättare med eventuella byten.

Postad 01 February 2014 - 21:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Det låter som att ni är rädda för eran fru/flickvän. Att hon måste acceptera och godkänna allting ni gör. Förstår verkligen inte att man inte kan få göra som man vill. Skulle ni förbjuda dom vissa saker skulle det säkert bli ett jävla liv i huset :)

Postad 01 February 2014 - 21:51

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Eller så blir det aldrig så men man gör som man vill ändå :)

Känns ganska bra nu får jag säga, man skall ha den andra hälften på sin sida då blir det lättare med eventuella byten.

Postad 01 February 2014 - 21:56

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Jag är inte rädd för min fru.

men till saken hör att hon tjänar fasen så mycket mer än vad jag gör vilket underlättar min hobby.

Och sedan att hon tycker det är lite kul med det här också tycker jag är kul.

Postad 01 February 2014 - 23:24

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Måste säga att jag är inte rädd för min fru. För några år sedan när mitt hifiintresse startade hittade jag ett par "fula stora högtalare som aldrig kommer innanför dörren" som jag absolut ville ha. De står innanför dörren med elektroniken jag ville ha oxå ^_^ .

Jag har tid till mig själv, men vissa kvällar som säkert många fått höra "kan du inte stänga av xxx och ge lite tid till mig?". Lät själv bli att spela lite och ikväll sa jag helt enkelt. Imorgon tänkte jag spela och varför skulle jag inte få göra för det? Då sa hon helt enkelt, jag har väl aldrig förhindrat dig men om du frågar så kommer jag att säga nej.

För mig är det lite att krydda vardagslivet lite. Kravet är att det inte är äkta bråk utan lite glimten i ögat stuket. Tänkte fler ville dela tankarna om det hela därav trådskapningen

// Sat

Postad 01 February 2014 - 23:52

buffel
  • buffel
  • Användare

• 123 inlägg
  • 1
Nu har jag varken barn eller är gift, men har en sambo som inte delar mitt hembio/hifi-intresse. Självklart försöker man kompromissa och hitta en lösning som fungerar för både henne och mig. Däremot är "the bottom line" att min hobby är en del av den jag är, och det kan man inte frångå hur som helst. Ifall min flickvän skulle börja ställa ultimatum så skulle det inte gå som hon hade tänkt. Ifall jag fick välja mellan flickvännen och högtalarna hade jag valt högtalarna - och absolut inte för högtalarna i sig utan för principen. Gör din partner dig till en toffel som tvingas ge upp delar av din personlighet är det inte rätt partner.

Postad 02 February 2014 - 00:44

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Edit

Redigerat av laddie15, 02 February 2014 - 10:30.

Postad 02 February 2014 - 06:34

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Själv tycker jag om att umgås med både min fru och mitt barn, men att få egentid leder aldrig till en diskussion.

Det gäller bara att ha lite framförhållning, vill jag ut på fest är det en bra sak om jag nämner det några dagar innan så att frugan inte blir förvånad när jag försvinner på fredagskvällen.

Vad gäller inköp är det får man se till kostnaden. Vill jag köpa något för ett par tusen är det inget att snacka om, men börjar man bli sugen på en ny projektor är det bara bra att ha en fru som säger nej - den vi har är ju banne mig bra nog, och så slipper jag köpdjävulen efter mig hela tiden :)

Samtidigt känner jag att om jag verkligen hade velat ha en ny projektor hade det bara varit att köpa en, men det känns skönt att ha någon som håller efter en ibland så man inte gör saker man ångrar.

Redigerat av maximm, 02 February 2014 - 06:37.

Postad 02 February 2014 - 08:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag brukar fråga om jag får spela en kväll ibland. Jag har aldrig fått ett nej trots att jag vissa veckor för runt ett och ett halvår sen satt uppe fyra-fem kvällar i veckan.

Idag är jag nog aldrig uppe sent på nstten, spelar kvällspass en gång i veckan eller så, så det är inte så farligt sommdet varit en gång i tiden.

Jag får göra som jag vill, men jag har det i ryggraden att fråga. Ibland frågar hon om jag inte ska sitta uppe och spela, men oftast är jag för trött. Man börjar bli gammal.

Redigerat av Zartok, 02 February 2014 - 08:25.

Postad 02 February 2014 - 10:20

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Spelar i stort sett enbart när frun inte är hemma, så blir det inga sura miner.
Sån tur är delar mina båda pojkar intresset, så vi sitter ofta tillsammans och spisar. Storgrabbens fester i källaren finns det sån tur är tolerans för. I fredags 16 sång och musikglada ungdomar som sjöng och spelade så hela huset skaka. :)

Postad 02 February 2014 - 10:27

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Man skall inte skriva när man är på dåligt humör. Tog bort. :)

Postad 02 February 2014 - 10:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kansle tur att du inte har så mycket effekt i sugdenen då med andra ord laddie? :D

Postad 02 February 2014 - 10:33

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Kansle tur att du inte har så mycket effekt i sugdenen då med andra ord laddie? :D

Ser ut som lite effekt i teorin, men spelade Stevie Ray Vaughans "Tin Pan Alley" på dryga 90dB häromdagen på typ halv volym. Får nog snarare börja titta på såna där rörhäckarr med ett par Watt då. Kanske låter så vackert så tom min gumma smälter. :)

Redigerat av laddie15, 02 February 2014 - 11:51.

Postad 02 February 2014 - 14:58

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 1
Här hemma så är det aldrig ett problem att jag spelar eller så. Jag tror att jag har det precis som de flesta härinne att man får vara lite flexibel och kompromissa.
Jag menar, vissa dagar kan min sambo (förlovad, och vi har barn) titta på någon tv-såpa i flera avsnitt i sträck så stora tv:n är upptagen.
Men tack vare PS4 och PS Vita så kommer dessa problem ligga bakom oss, jag väntar på 2013 edition.
Så när gumman vill glo på Grey´s Anatomy och jag känner för att slåss på de stora haven/fälten på toaletten så kan jag det.

Jag är rädd för min sambo. Det erkänner jag på fläcken. Varför tror ni att jag tänker spela på en PS Vita på toaletten ;)

Postad 02 February 2014 - 16:06

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 1

Här hemma så är det aldrig ett problem att jag spelar eller så. Jag tror att jag har det precis som de flesta härinne att man får vara lite flexibel och kompromissa.
Jag menar, vissa dagar kan min sambo (förlovad, och vi har barn) titta på någon tv-såpa i flera avsnitt i sträck så stora tv:n är upptagen.
Men tack vare PS4 och PS Vita så kommer dessa problem ligga bakom oss, jag väntar på 2013 edition.
Så när gumman vill glo på Grey´s Anatomy och jag känner för att slåss på de stora haven/fälten på toaletten så kan jag det.

Jag är rädd för min sambo. Det erkänner jag på fläcken. Varför tror ni att jag tänker spela på en PS Vita på toaletten ;)

Skiträdd alltså. :)

Postad 02 February 2014 - 16:06

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 1

Skiträdd alltså. :)

Precis!

Postad 02 February 2014 - 17:45

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Kan inte annat än hålla med. Jag får utöva mina hobbys bäst jag vill och spela, men om jag börjar göra det varje kväll så får man en del sura miner och får kompromissa lite. Idén med ps vita var ju faktiskt inte så dum. Min fru brukar vara nöjd om jag sitter i soffan med henne så jag behöver inte ens gömma mig på toaletten ^_^

Tanken på vita har faktiskt funnits förrut, kanske behöver forska vidare i ämnet då.

// Sat

Postad 06 February 2014 - 08:41

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Har nuvarande vita, fungerar klockrent, alla kan titta på vad de vill, jag kan lira på soffan.. :P

Postad 17 February 2014 - 16:32

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 1
Jag spelar sällan på kvällarna eftersom min fru och jag i princip alltid kollar film/serier när barnen lagt sig.
Men på dagarna spelar jag.
Hon är intresserad av nageldesign och har runt 400 nagellack.
En design med förarbete tar 3-6 timmar att göra, då spelar jag ofta hela den tiden.

Just nu sitter frugan klistrad framför New Super Mario Wii och samlar alla Starcoin.

Redigerat av Unregistered7444adce, 17 February 2014 - 16:35.

Postad 18 February 2014 - 17:34

Poker9
  • Poker9
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ett enda gott råd om man vill spela med sin kvinna: Skaffa inte barn!

Postad 18 February 2014 - 18:12

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Slår jag på tv-spelet så är gumman där och skall spela "LEGO-what ever"... så man får försöka spela när hon inte är hemma, eller köpa en extra uppsättning TV + Xbox!

Postad 18 February 2014 - 18:40

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 3
Min tjej tycker min anläggning är (hennes ord) hur fräck som helst och hon åkte t.o.m och köade utanför elgiganten för att köpa zelda skyward sword som en överraskning till mig vid släppet

En keeper :)

Postad 20 February 2014 - 15:05

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
När GTA 5 släpptes gnällde tanten, med glimten i ögat. Annars, never.

Har det bra jag.

//Lorryquai

Postad 16 March 2014 - 13:29

vinballe
  • vinballe
  • Användare

• 122 inlägg
  • 1
Läste den här tråden ihop med min fru och vi skrattade så vi grät lite.
:D

Postad 16 March 2014 - 14:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Min tjej har pressat mig på att visa henne hur man spelar på ps3. Jag har varit emot detta eftersom jag har tänkt att tjejer inte spelar. hur j*vla dum får man vara? Nu när hon verkligen visat intresse. jag visade henne snabbt hur man startar spelen och nu har hon skapat en.helt egen karaktär i south park: the stick of truth.

nu vet jag hur föräldrar känner sig när ens avkommor kommer hem med sina första betyg :)

Postad 16 March 2014 - 16:45

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Haha min fru har både prövat Bf3 på ps3:an. Fast hon körde sp och gav upp ganska snabbt. Drog hem demot av Rayman Orginals till en av grabbarna som hon suttit och svurit över ett par gånger faksikt.

// Sat

Postad 17 March 2014 - 12:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
tanten satt uppe till kl 5 i morse och spelade! *asg*
hon tänkte sitta till kl 2, men det blev lite längre.

trådens titel är för mig att jag inte får spela eftersom tanten snor spelhörnan!

Postad 17 March 2014 - 13:01

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 1
Tror aldrig det är bra att "förbjuda" partnern att göra något, det kommer leda till missnöje och ett sämre förhållande. Sin egn tid skall man få spendera som man själv vill tycker jag. Med det sagt kan man inte sitta och spela dygnet runt, försumma sambon/frun/barnen, eller inte göra sin del av hushållsarbetet på grund av spelande. Men det gäller för alla intressen tycker jag?

Redigerat av genstruktur, 17 March 2014 - 13:02.

Postad 17 March 2014 - 13:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tanten frågade just mig om hon får spela... vad är det här? :o

Postad 17 March 2014 - 13:52

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0

Tror aldrig det är bra att "förbjuda" partnern att göra något, det kommer leda till missnöje och ett sämre förhållande. Sin egn tid skall man få spendera som man själv vill tycker jag. Med det sagt kan man inte sitta och spela dygnet runt, försumma sambon/frun/barnen, eller inte göra sin del av hushållsarbetet på grund av spelande. Men det gäller för alla intressen tycker jag?

+1

Postad 17 March 2014 - 13:54

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

Då ligger vi efter samma linje. :)

Tanten frågade just mig om hon får spela... vad är det här? :o

Nu har du ju chansen. Det är då du svarar, nej jag ska se tv just nu och fibbla med telefonen framför tvn eller ännu bättre, jag känner att du inte har tid för mig längre och spelandet går före mig. Då kan jag lova att du får lite fart i huset :lol:

// Sat

Postad 17 March 2014 - 14:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag ska göra den sista där... *asg*

Postad 19 March 2014 - 09:59

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 1
Din fru är säkert en redhead och du är en blond toffel :D

Postad 19 March 2014 - 10:45

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 970 inlägg
  • 0
Har kört en massa WoW, Diablo 3 och diverse PS3-spel som LEGO med min kära fru. Hon tog fram sitt Nintendo på en av våra första dejter, kände att hon var en keeper direkt. :wub:

Det enda hon inte gillar alls är shooters som Battlefield 4 så det kan vi tyvärr inte dela, de stunderna får jag kompromissa fram.

Fast nu har vi en son på 8 månader som sover väldigt lite på dagen och såklart behöver någon som håller koll på hans krypande tiden. Han somnar runt 21.45 och då börjar det ju bli dags för oss också att lägga oss. Så just nu blir det i princip inget gemensamt spelande med frugan alls. Hoppas att sonen kommer lära sig sova middag så vi får lite fler stunder över på helgerna iaf och sen om ett par år så kan ju jag och han spela. Ska visa honom allt jag kan. :lol:

Postad 19 March 2014 - 11:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Din fru är säkert en redhead och du är en blond toffel :D

Hahaha, tjejen färgar håret rött och jag, som vill kalla mig för brunett är tydligen mörkblond enligt somliga. Med röda nyanser i skägget :D

Du skulle passa bra på min utbildning, det hörs på en gång *asg*

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.