http://www.elgigante...ed-tv-50pft4509
Jag vill främst ha en större Tv som jag kan kolla på bra film med och kunna koppla till datorn/andra ljudenheter. Såg att den ej har antennuttag.. vad behövs då för att kolla på "vanlig" tv?
Tack på förhand!
Elgigantens annonsvara, 50" Philips, 4490:- (7000:-)
Startad av
andnel
, aug 04 2014 10:26
7 svar till detta ämne
Postad 04 augusti 2014 - 10:26 http://www.elgigante...ed-tv-50pft4509 Jag vill främst ha en större Tv som jag kan kolla på bra film med och kunna koppla till datorn/andra ljudenheter. Såg att den ej har antennuttag.. vad behövs då för att kolla på "vanlig" tv? Tack på förhand! Postad 04 augusti 2014 - 10:33 Postad 04 augusti 2014 - 11:19 Postad 04 augusti 2014 - 11:59 ![]() Hz-siffran i sig är helt ointressant. Den säger inget om hur tv:n hanterar rörelser (Hz-siffan syftar till att ge nån slags "värde" på tv:ns rörelsehantering, vilket den alltså misslyckas med i verkligheten/praktiken). Vet inget om denna tv:s rörelsehantering så kan inte säga nått om det men generellt är det så att dyrare LCD:er (ja då ökar Hz-siffran men det gör prislappen, eller nuffran i modellbeteckningen, med så det borde räcka som info kan man tycka...) har fler möjligheter att påverka rörelsehanteringen så man skulle möjligen kunna säga att de är mer "mångsidiga" i det avseendet (å andra sidan så räcker det med att det finns ETT läge/inställning som man gillar). Sen ska detta inte överdrivas heller, det finns många faktorer utöver rörelsehanteringen som påverkar vad man tycker om bilden som helhet. En viktigare grej är t.ex. att kolla om det är en VA eller IPS LCD. 4500 kr kommer inte ge dig perfekt bild men kanske är det bästa helheten för pengarna? Vem vet? ![]() Det viktigaste är att tv:n hanterar signalen rätt utan att tillföra något onödigt (historiskt är väl inte det här någon paradgren för Philips direkt) och återigen, Hz-siffan i sig säger inte ett jota om så är fallet eller inte. Hittar du ingen bra recension som undersökt detta så får du helt enkelt kolla själv. Sistnämda är inte så enkelt som det låter, man behöver ha koll på att källan inte gör nått tokigt samt ha lite koll på inställningarna i tv:n. Gissar att detta är överstiger vad de flesta mäktar med under en dag i en ellada, tyvärr. Trots det, kika lite på den i butik - ser du nått konstigt så kolla om du kan bli av med problemet genom att ändra i inställningarna, det är väl på ungefär på den nivån man kan ge råden. Ser du inga större problem så är nog chansen rätt stor att du blir nöjd hemma med. ![]() Redigerat av pacman, 02 december 2014 - 16:02. Postad 05 augusti 2014 - 19:44 (jag är total nybörjare gällande TV-apparater. Har suttit med samma gamla 32" i tio år, den har bättre bild en denna nya just nu) Redigerat av Timotuhk, 05 augusti 2014 - 19:48. Postad 06 augusti 2014 - 06:20 ![]() Bild som inte hänger med beror som regel främst på felaktiga inställningar och/eller i viss mån insignalen. "Stäng av allt junk (inte minst olika sorters brusfilter)" är ju standardtips 1A här. I värsta fall är det nått junk som inte går att stänga av som ställer till det - har hänt förr på Philips apparater. Om problemet finns då man kör den intern tuner eller ev mediaspelare kan det vara så att det försvinner om man använder extern utrustning, interna grejjer har inte sällan hyss för sig. Redigerat av pacman, 06 augusti 2014 - 07:30. Postad 19 oktober 2016 - 16:08 Jag håller på att leta efter en ny tv men blir helt galen på alla spec siffror och facktermer. Jag trodde helt klart att 100hz var bättre än 50hz!?! Jag är intresserad av en Panasonic TX-50DX700E men den verkar ha 50hz och var beredd att strunta i den på grund av det. Dock såg jag att ljud$bild gav den ett fint betyg.http://www.ljudochbi...nasonic-58dx700 Så ditt tips är att se bilden bra ut i butiken så borde tven fungera bra hemma oxå? Postad 20 oktober 2016 - 08:19
Helt i onödan i så fall eftersom du med fördel kan strunta i nära nog alla specar och buzzwords (Generellt råd #9 och #10 för övrigt).
Njae, riktigt så enkelt är det inte. Finns en del brasklappar, se Generellt råd #14. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |