Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Amazon FireTV

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Amazon Fire TV (Mediaspelare) 2 7 (2) Inga priser

Postad 25 September 2014 - 16:01

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Har införskaffat en Amazon FireTV och är ganska imponerad av den, känns lämpligt med en egen tråd :)

Bifogad fil  FireTV_01.jpg   218.64K   4 Antal nerladdningar
Bifogad fil  FireTV_05.jpg   157.86K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  FireTV_06.jpg   69.98K   1 Antal nerladdningar

Länk till Amazons sida för FireTV

Lite fakta om prestandan:

SOC Platform Qualcomm Snapdragon 8064
Processor Qualcomm Krait 300, quad-core to 1.7 Ghz
GPU Qualcomm Adreno 320
Storage 8 GB
internal Memory 2 GB LPDDR2 @ 533 MHZ
Wi-Fi Connectivity Dual-band, dual-antenna Wi-Fi (MIMO) Supports 802.11a/b/g/n
Bluetooth 4.0 with support for the following profiles: HID, HFP 1.6, SPP

Den har även HDMI-CEC - innebär att man kan styra den med hjälp av TV:ns fjärrkontroll.

FireTV bygger på Android men använder ett eget OS ovanpå.

Man kan ladda hem appar speciellt anpassade till FireTV eller själv lägga in android-appar genom att skicka dem till FireTV från en dator.

Jag har bara testat Netflix och XBMC än så länge, men de fungerar bra.

Netflix har en egen app för just FireTV som klarar 1080P (SuperHD) - något många andra android-baserade mediaspelare saknar.

Det går dessutom alldeles utmärkt att navigera i appen med en vanlig fjärrkontroll.

Om man vill lägga in XBMC får man göra det genom att först aktivera adb i inställningarna:

Bifogad fil  adb-debugging.png   179.31K   1 Antal nerladdningar

Sedan laddar man hem och installerar ett program på datorn (finns till Windows, Mac och Linux) som heter adbFire:

http://www.jocala.com/adbfire.html

Bifogad fil  adbfire106.png   89.86K   2 Antal nerladdningar

Då kan man ansluta till FireTV:s IP-adress och installera valfri apk - exempelvis XBMC

Jag har testat med XBMC 13.2 Gotham och det fungerar mycket bra :)

Helt klart den snabbaste android-lösningen jag testat - går mycket snabbt att bläddra i menyer med mycket filmomslag och previews från TV-avsnitt mm.

Jag har själv den amerikanska versionen av FireTV med den kommer inom kort lanseras i Europa via bla amazon.co.uk och snart (under hösten 2014 ?) kommer även amazon att lanseras i Sverige.

Nyhetssida med diverse guider med information om root mm:

http://www.aftvnews.com/

Några begränsningar:

What Doesnt Work:

HD audio (DTSMA and TrueHD) - Android Limitation
24fps - Android Limitation

Reklamfilm med "galningen" Gary Busey: ;)

http://www.youtube.com/watch?v=HHoNQrxG_8M

Redigerat av Pulver, 28 September 2014 - 09:12.

Postad 27 September 2014 - 08:57

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag har köpt två stycken och rootat båda så de autostartar i xbmc. Det fungerar klockrent. Snabb i menyer och startar film från NAS väldigt snabbt också. Äntligen en bra box :-). Extra bra att det går att starta netflix via xbmc. Netflix via fire tv ger bättre bild än via min samsung smart tv (upplever jag i alla fall).
Rekommenderas starkt!!

/Hans

Postad 27 September 2014 - 09:09

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Streamar netflix i HD?

Postad 27 September 2014 - 09:36

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Jag har köpt två stycken och rootat

Jag lyckades sumpa chansen till root eftersom spelaren auto-uppdaterade till senaste versionen av programvaran.
Blev dock glad när jag insåg att man kunde köra XBMC ändå :)

Streamar netflix i HD?

Ja, men det ställer lite krav på utrustning, internetuppkoppling och till viss del även internetleverantör.

Här finns en lista på "godkända" Netflix-apparater och vilken upplösning de klarar:

http://en.wikipedia....patible_devices

Inte många som klarar 1080p alltså, när vi pratar om renodlade mediaspelare är det nästan bara AppleTV och FireTV som är godkända (även om långt fler mediaspelare skulle klara det är de medvetet "begränsade" från Netflix)

För att få 1080p från Netflix är det nog vettigt att ha 100Mbit fiber från sin internetleveratör och koppla upp den via kabel, inte trådlöst.

När 1080p (SuperHD) lanserades från Netflix var det inledningsvis endast vissa internetleverantörer som hade det (server-utrustning med filmer/TV-serier står lokalt hos leverantören) - men nu har tydligen alla det.

Postad 27 September 2014 - 10:11

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Finns det en HBO app med? Eller kan man steama genom nån webläsare kanske? Netflix har vi också, och det verkar ju funka kanon på den. :)
Skulle sitta fint att ha till TVn i sovrummet :)

Postad 27 September 2014 - 10:38

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Finns det en HBO app med?

Jag har inte HBO själv, men detta är vad jag hittat på andra forum:

HBO GO - Works
HBO Nordic - fungerar inte.

Alltså - i USA fungerar HBO GO för amerikanska kunder, men i Sverige fungerar inte HBO Nordic.

Något som möjligtvis skulle kunna ändras om/när Amazon lanseras i Sverige.

Postad 28 September 2014 - 09:07

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Har testat lite fler appar och de fungerar som förväntat.

SVTplay fungerar, men man kan inte navigera i appen med amazons fjärrkontroll.

Det är däremot möjligt att ansluta en mus och navigera med den - fungerar nog lika bra med pekplattor på tangentbord eller airmouse.

Detta är ju lite av en nödlösning tills apparna är uppdaterade för Android L senare i höst - då borde det fungera att stega runt med en vanlig fjärr utan problem :)

Har även anslutit en bluetooth spelkontroll och testat lite spel - fungerar fint.

Efter lite trixande fick jag även igång Snes9x och kunde köra lite Super Mario World - trevligt :)

Postad 02 October 2014 - 06:54

Unregisteredcca7e880
  • Unregisteredcca7e880
  • Användare

• 101 inlägg
  • 1
Hur funkar det med uppspelning av olika format, ljud/bildcodecs etc? Vad jag förstår finns inte HW-stöd för ex. MPEG-2, men nog borde CPUn räcka för SW-dekodning av ex. DVD-ISO, eller liknande i hyffsat låg upplösning?

Vad jag anar mig till finns två huvudspår för uppspelning av filmer från NAS - XBMC och Plex. Stämmer det eller finns fler bra alterntiv? I fallet Plex, kan Plex-klienten göra uppspelning av icke-HW-stödda filer via SW eller blir det helstopp så fort formatet är fel och min NAS inte kan transcoda? En lösning är såklart att packa om hela rasket till MPEG-4, men vill gärna undvika det om det går. Jag gissar att XBMC är ett kraftfullare alternativ här, men är osäker på hur mycket fippel som krävs. Vill gärna köra så mycket out-of-the-box som går.

Postad 02 October 2014 - 07:49

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Hur funkar det med uppspelning av olika format, ljud/bildcodecs etc? Vad jag förstår finns inte HW-stöd för ex. MPEG-2, men nog borde CPUn räcka för SW-dekodning av ex. DVD-ISO, eller liknande i hyffsat låg upplösning?

Det är inga problem med att spela upp varken MPEG-2 eller VC1 - har testat exempelvis DVD-ISO (kodat med mpeg2) och Blu-ray ISO (kodat med VC1) från XBMC utan problem.

Vad jag anar mig till finns två huvudspår för uppspelning av filmer från NAS - XBMC och Plex. Stämmer det eller finns fler bra alterntiv? I fallet Plex, kan Plex-klienten göra uppspelning av icke-HW-stödda filer via SW eller blir det helstopp så fort formatet är fel och min NAS inte kan transcoda? En lösning är såklart att packa om hela rasket till MPEG-4, men vill gärna undvika det om det går. Jag gissar att XBMC är ett kraftfullare alternativ här, men är osäker på hur mycket fippel som krävs. Vill gärna köra så mycket out-of-the-box som går.

Nu har jag inte testat Plex - Plex-klient finns i FireTV app-store för en mindre kostnad men jag tycker inte det finns någon anledning att köra det när XBMC fungerar så bra som det gör - inga som helst problem att lägga till utdelningar från nätverket.

XBMC-appen spelar upp allting - det som inte fungerar är sånt som normalt inte fungerar på android; HD-Ljud (Dolby TrueHD och DTS-HD MA) och 3D (från 3D BD.ISO)

Vissa andra tillverkare av android-baserade mediaspelare gör en "special-version" av XBMC där de lägger till stöd för dessa format.

Enda nackdelen med XBMC är att det är lite omständigt att starta appen om man inte har en rootad FireTV - man måste leta upp den långt inne i system-inställningarna.

En annan sak värd att nämna är att FireTV endast har bildinställningarna - Auto, 1080p (och 720p) 60Hz och 50Hz (inte 1080p 24Hz)

Postad 02 October 2014 - 10:12

Unregisteredcca7e880
  • Unregisteredcca7e880
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Några konkreta nackdelar med produkt köpt i USA vs. UK eller Sverige? Annat än nätsladd, service/support osv. då såklart...

Postad 02 October 2014 - 11:36

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Nej, inte vad jag kan komma på.

Netflix klienten fungerar på svenska när man har loggat in och alla menyer mm är även dem på svenska.

Adaptern till Strömmen man får med om man handlar från Bazula (syns på bilden ovan) är perfekt - sitter fast hela tiden och det är knappt man märker att den egentligen är en amerikansk strömadapter.

Just nu finns det ju inga svenska appar i FireTV app-store (såklart) men det kan det ju bli ändring på i framtiden.

Postad 13 October 2014 - 19:09

amazspoko
  • amazspoko
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Nej, inte vad jag kan komma på.

Netflix klienten fungerar på svenska när man har loggat in och alla menyer mm är även dem på svenska.

Adaptern till Strömmen man får med om man handlar från Bazula (syns på bilden ovan) är perfekt - sitter fast hela tiden och det är knappt man märker att den egentligen är en amerikansk strömadapter.

Just nu finns det ju inga svenska appar i FireTV app-store (såklart) men det kan det ju bli ändring på i framtiden.

Hur fungerar Magine TV appen?
Det skulle vara intressant att få reda på. Det är något som skulle vara avgörande.

Postad 14 October 2014 - 07:54

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Har testat Magine TV väldigt snabbt nu, fungerade OK, men inte perfekt.

När jag väl hade installerat apk:n på FireTV så startar man via systeminställningarna inne i spelaren.

Det fungerar att titta på TV och kvaliteten är bra - nog samma som med andra android-spelare.

Problemet är att styra appen - det går inte med den medföljande amazon-fjärrkontrollen utan jag anslöt en vanlig datormus för att testa. då kunde jag välja kanaler och titta.

Problemet är att jag inte verkar kunna rulla nedåt i epg:n för att se fler kanaler.

Kan säkert fungera bättre med någon "avancerad" fjärrkontroll med airmouse funktion eller liknande.

Postad 14 October 2014 - 13:57

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Bästa XBMC-upplevelsen.
Fire TV eller Vidon Box?

Postad 14 October 2014 - 15:25

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Borde vara mini x8 nu när dom är (ensamma?) om 23,976 Hz ut :)

Postad 14 October 2014 - 16:06

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Bästa XBMC-upplevelsen.
Fire TV eller Vidon Box?

Lite svårt att säga.

Tycker att Amazon FireTV har den bästa XBMC-upplevelsen, men det är för att XBMC på VidOn är anpassad.

På VidOn fungerar det inte att ställa in svenska som språk och subtitles visas med en lite fulare font som inte går att ändra på (man kan ändra storlek men inte font)

Sedan har FireTV en riktigt snabb processor och bra bildchip som gör att allting flyter på bra och ser väldigt snyggt ut.

Men jag saknar möjligheten att ställa in 1080p 24Hz på FireTV vilket retar mig, och så saknas ju HD-ljuden och meny-möjligheterna på Blu-ray ISO som VidOn har.

Borde vara mini x8 nu när dom är (ensamma?) om 23,976 Hz ut :)

Nu har jag (som jag skrev i en annan tråd) inte upplevt 23,976 buggen själv så jag kan inte riktigt uttala mig om det, men XBMC på Minix X8 är riktigt bra.

Dock kan jag säga att FireTV faktiskt känns lite snabbare i menyer och förhandsvisningar av filmomslag i XBMC än Minix X8

FireTV har ju även fördelen av en bra Netflix klient som klarar HD

Det är alltså svårt att säga vilken av dessa som är "bäst"

Postad 14 October 2014 - 17:12

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Bugg eller ej så fixar övriga android spelare bara 24hz vilket aldrig kan ge en helt korrekt uppspelning av 23,976hz .

Postad 14 October 2014 - 18:45

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Stämmer det att den fungerar som Spotify connect klient numera?
https://news.spotify...tify-connect-2/
Det borde ju vara perfekt för alla med en äldre förstärkare utan Airplay/Connect och allt vad det är, och är för snåla för Sonos?
700 kr per förstärkare är ju rena kapet jämfört med motsvarande dedikerade produkter för Connect, eller jämfört med att byta förstärkare för den delen.

Postad 14 October 2014 - 19:28

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Bugg eller ej så fixar övriga android spelare bara 24hz vilket aldrig kan ge en helt korrekt uppspelning av 23,976hz .

Antagligen fel av mig att kalla det bugg. Jag har i vilket fall testat Minix 8 med "Frequention switcher" och upplevde ingen skillnad i bilden - tyckte mest att det var irriterande att bilden växlade vid start av ny film. Men för dem som upplever problemet är det säkerligen guld värt.

Stämmer det att den fungerar som Spotify connect klient numera?

Ja, jag har testat det - fungerar fint :)

Hade väl egentligen hellre haft en riktig FireTV app för Spotify, men connect fungerar som det är tänkt.

Postad 22 October 2014 - 14:54

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1318 inlägg
  • 0
Hmm! Kanske vore något nu när mina Squeezeboxar dör en efter en.

Tydligen så kan man köra SB Player på den. Sen att den har Plex och Spotify Connect gör ju inte saken sämre.

Postad 08 December 2014 - 10:59

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
http://hackaday.com/...hacked-devices/

Postad 08 December 2014 - 20:48

Belic
  • Belic
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

http://hackaday.com/...hacked-devices/

http://www.aftvnews....sk-of-bricking/

Mitt internet segar så kan inte läsa din länk men såg rubriken. AFTVnews hade någon artikel som handlade om ämnet.

Postad 14 December 2014 - 09:44

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Här finns en "mini-recension" av nya FireTV Stick på Swedroid:

http://www.swedroid....-fire-tv-stick/

Personligen tycker jag att FireTV stick är "roligare" än Chromecast (man kan bla installera Kodi på den) men tycker att trådlös uppkoppling är alldeles för osäker och ostabil för att jag ska använda det.

Postad 15 December 2014 - 11:09

Unregisteredff237906
  • Unregisteredff237906
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har köpt två stycken och rootat båda så de autostartar i xbmc. Det fungerar klockrent. Snabb i menyer och startar film från NAS väldigt snabbt också. Äntligen en bra box :-). Extra bra att det går att starta netflix via xbmc. Netflix via fire tv ger bättre bild än via min samsung smart tv (upplever jag i alla fall).
Rekommenderas starkt!!

/Hans

Jag lyckades sumpa chansen till root eftersom spelaren auto-uppdaterade till senaste versionen av programvaran.
Blev dock glad när jag insåg att man kunde köra XBMC ändå :)

Ja, men det ställer lite krav på utrustning, internetuppkoppling och till viss del även internetleverantör.

Här finns en lista på "godkända" Netflix-apparater och vilken upplösning de klarar:

http://en.wikipedia....patible_devices

Inte många som klarar 1080p alltså, när vi pratar om renodlade mediaspelare är det nästan bara AppleTV och FireTV som är godkända (även om långt fler mediaspelare skulle klara det är de medvetet "begränsade" från Netflix)

För att få 1080p från Netflix är det nog vettigt att ha 100Mbit fiber från sin internetleveratör och koppla upp den via kabel, inte trådlöst.

När 1080p (SuperHD) lanserades från Netflix var det inledningsvis endast vissa internetleverantörer som hade det (server-utrustning med filmer/TV-serier står lokalt hos leverantören) - men nu har tydligen alla det.

Så det går i dagsläget inte att få den att autostarta i xbmc?

Postad 15 December 2014 - 20:28

Belic
  • Belic
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Så det går i dagsläget inte att få den att autostarta i xbmc?

Beror på vilken version din Fire TV kommer med. Det är lite av ett lotteri. Finns flertalet guider på aftvnews.com

Postad 26 January 2015 - 09:37

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Har precis fått hem en Amazon Fire TV (via ebay) och försöker komma igång med den. Har fått igång xbmc utan problem. Men hur har ni fått igång svtplay? Hittar ingen apk att ladda ner och det går väl inte heller att ladda från amazon app store? Måste man roota och få ner google play?

Postad 26 January 2015 - 11:51

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Hittar ingen apk att ladda ner

Enklast är om du har en android-enhet (telefon eller surfplatta) då kan du ladda hem svtplay till den och sedan köra apk extractor eller saveapk - då skapas en apkfil som du sedan kan skicka till firetv.

Annars finns det ställen på nätet där du kan ladda hem apk-filer direkt.

Postad 26 January 2015 - 13:36

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Enklast är om du har en android-enhet (telefon eller surfplatta) då kan du ladda hem svtplay till den och sedan köra apk extractor eller saveapk - då skapas en apkfil som du sedan kan skicka till firetv.

Tack! Fungerar ju klockrent:)

Kan passa på att fråga; är det någon av de "inbyggda" apparna som är något att ha eller kör ni allt via xbmc och andra inlagda appar? Tycker att röstkontrollen verkar riktigt smidig och verkar vara enkelt att navigera i de förinstallerade delarna men verkar inte vara så mycket av det som är av nytta när man kör "egna" appar. Känns lite märkligt att man ska behöva gå in långt i systeminställningarna för att få igång appar (om man inte hackar in länkar i andra ikoner) (:

Postad 26 January 2015 - 14:08

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0
XOT borde väl funka som vanligt i XBMC på den här, där har man alla svenska playkanaler man behöver (inklusive SVT).

Postad 26 January 2015 - 17:27

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Kan passa på att fråga; är det någon av de "inbyggda" apparna som är något att ha

Jag brukar gå in och läsa på http://www.aftvnews.com/ med jämna mellanrum där tipsas om saker för FireTV, bla när vissa appar tillfälligt finns gratis att ladda hem :)

Exempelvis är "Vimu player" gratis att ta hem just nu, men jag har tagit hem Plex, Sonic 4 mfl när de varit gratis.

Det är dock inga jag använder på daglig basis mer än Netflix.

Edit:

Spoitfy Connect är ju användbar.

Redigerat av Pulver, 26 January 2015 - 17:37.

Postad 09 February 2015 - 07:24

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0
Vart har ni köpt Era spelare? Amazon skickar ju ej dessa till Sverige. Enda sättet verkar vara att köpa från E-bay.

MIcke

Postad 09 February 2015 - 07:49

Lunden73
  • Lunden73
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Jag var ute på eBay/uk och hittade en återförsäljare i USA. Fungerade klockrent. Jag hade den i brevlådan efter ca 1,5 vecka.

Postad 09 February 2015 - 11:35

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
Leverans från tyskand: https://www.minhembi...dpost&p=4176137

Postad 04 March 2015 - 23:07

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Köpte en ifrån USA och har haft den bara ca en vecka, tyvärr så verkar det inte fungera att roota denna ännu då den har för ny mjukvara men då jag "bara" ska köra XBMC/KODI, SVTplay och netflix så funkar det helt ok med SVTplay via Kodi och jag autostartar Kodi med hjälp av denna lösning http://forum.xda-dev...helper-t3020515 och så kör jag native netflix.

So far klart lyft jämnfört med jailbreakad Apple TV.

Micke

Postad 10 April 2015 - 20:09

hovnarr1
  • hovnarr1
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har man bara en shysst wifi signal och man bara ska streama film eller musik räcker processor kraften i en Fire Tv Stick. Det är om man ska spela spel det krävs lite mer. Perfekt med en dongle som göms bakom tvn.

Att sedan fjärrkontrollen styrs med bluetooth gör inte saken sämre. Har både varianterna av Fire Tv och stickan spelar upp Kodi lika bra som den vanliga Fire Tvn. Att den spelar upp 1080P filmer bättre än lågupplöst är konstigt. Måste säga jag är helt såld på stickan. Man kan köpa den på Ebay för ca 550 kr inkl frakt. Hittade dock min på Tradera mycket billigare.

Från att använt Kodi med en Apple Tv 2 märker man stor skillnad på navigeringen i Kodi med en sticka. Mycket snabbare, smidigare och uppspelningen av högupplösta filmer går som en dans. Bilden blir verkligen knivskarp. Det enda negativa jag upplevt är att jag tycker ljudet är lite sämre.

Postad 16 September 2015 - 18:30

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Enligt AFTVNews kommer en ny modell av FireTV dyka upp till förbeställning imorgon :)

http://www.aftvnews....september-30th/

Postad 17 September 2015 - 14:23

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Still nothing!

Hur som helst så är det ju väldigt trevliga nyheter, i synnerhet som Google tycks vara i färd att presentera en Nexus Player 2.

Postad 17 September 2015 - 16:17

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Nu så:

http://www.aftvnews....-voice-control/

http://www.engadget..../17/4k-fire-tv/

Nyheterna är i korthet 4K, quad-core 2.0 Ghz MediaTek CPU, PowerVR GX6250 GPU, 2GB RAM - säljs till samma pris som förut :)

Postad 17 September 2015 - 16:28

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Länk till amazon:

http://www.amazon.co...ref=ods_fs_atfv

feature-ftvs-tech-specs-popover-v2.jpg

Den har endast 8Gb minne, men man kan utöka själv med micro-sd eller USB.

Jag hittar ingen information om Netflix - alltså om Netflix 4K eventuellt skulle fungera...

Då skulle man kunna kalla det en mindre, billigare, fläktlös version av Nvidia Shield 4K.

Kodi fungerar på FireTV (version 1) och borde rimligtvis fungera även på denna.

Postad 17 September 2015 - 16:33

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

• 898 inlägg
  • 0

Amazon verkar lite fula, dom vill gärna stänga ute allt som konkurrerar med deras tjänster.

Postad 19 September 2015 - 11:34

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Ja, fast de agerar väl ungefär som apple med tanke på att de i slutändan vill tjäna pengar på folk som köper tjänster snarare än att tjäna pengar på hårdvaran.

Däremot så måste man ju inte använda deras tjänster - jag använder Kodi, Netflix och Spotify Connect på min FireTV.

Tycker dock att det är väldigt synd at de inte godkände Kodi på amazon appstore - man är fortfarande tvungen att sideloada Kodi-appen.

Nyhet på M3 och nya FireTV:

http://m3.idg.se/2.1...med-stod-for-4k

Postad 08 February 2016 - 15:10

Unregistered523a2b06
  • Unregistered523a2b06
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Så, kanske lite sen till festen kanske. Men ni som fortfarande kör med er AFTV hur fick ni in native Netflix? Jag får bara upp Unavaliable, pricing unavalible när jag försöker installera den från AFTV:n  

Postad 08 February 2016 - 18:07

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 1
FireTV är bra, jag använder numera min i sovrummet och har Nvidia Shield i vardagsrummet.

Har dock aldrig haft några problem med Netflix.

Skulle gissa dina problem beror på någon slags regions-problem (att du är inställd på USA fast du är i europa ?) eller att din FireTV inte är uppdaterad ?

En nyhet med FireTV är förövrigt att det ska komma en uppdatering som gör att man kan ha "sideloaded apps" - alltså Kodi mfl - som favoriter på framsidan utan att man behöver gå in långt in i menyerna för att starta.

Uppdateringen finns redan till FireTV2, men kommer inom kort till FireTV1.

Postad 08 February 2016 - 19:48

Unregistered523a2b06
  • Unregistered523a2b06
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

@Pulver

Jag har nyss skaffat mig AFTV:n men som du säger det ser ut som om att jag har lite mer att göra med inställningarna innan det är klart.

Jag måste säga efter att ha kommit från ATV2 och Open Hour Chamelion så är AFTV:n riktigt bra. Jag fick tag på min för 400:- och det fanns inte en möjlighet att jag skulle tacka nej till den särskilt när det mest bara är en maskin för att strömma film/serier som jag var på jakt efter. 

Tack för input. Det löste problemet. 

Redigerat av Unregistered523a2b06, 08 February 2016 - 20:06.

Postad 06 March 2016 - 13:34

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Klart smidigare nu när "side-loaded" apps finns som genvägar i huvudmenyn :)

Nu finns dessutom spotify som egen app :) tidigare fungerade endast "spotify connect" men nu är det alltså en fullfjädrad egen app:

91INVKKk4pL.png

http://www.aftvnews....ith-free-music/

Postad 24 April 2016 - 17:18

StureKöttkniv
  • StureKöttkniv
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Tjenna!!

Är sugen på att köra med FireTV som mediacenter har haft en N1 Tvix men den börjar ge upp..

Var kan jag köpa en AmazonFTV i sverige...????

Och kan den spela upp fler Ljudformat idag??

MVH: A

Postad 24 April 2016 - 17:53

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Det går tyvärr inte att köpa FireTV i Sverige  - förr fanns det en butik som gråimporterade, men den finns inte kvar längre.

Är lite tröttsamt att Amazon fortfarande inte lanserats i Sverige, speciellt med tanke på att man inte kan beställa FireTV från någon av de andra Amazon-butikerna (det blir stopp i england, tyskland, usa)

Alternativet är att handla från eBay, eller att handla på plats i usa (finns på bestbuy mfl)

Postad 05 May 2016 - 09:56

Unregistered529e45be
  • Unregistered529e45be
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag har en gen 1 AFTV.

Slutade använda den ett halvår pga massa buggar.

Har blivit bättre, men finns fortfarande inget inbygt stöd för en massa ljudformat.

Testade nyligt köra Kodifork (spmc).

Den verkade kunna spela upp allt jag hade hemma över cpun i sig. Låg på upp mot 60% på 2 av 4 cores. 

Postad 15 May 2016 - 19:11

StureKöttkniv
  • StureKöttkniv
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

fick tag på en firetv.. men hur får jag netflix att fungera säger unavailable pricing unavailable så jag kan inte ladda hem appen

Postad 19 May 2016 - 06:50

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

fick tag på en firetv.. men hur får jag netflix att fungera säger unavailable pricing unavailable så jag kan inte ladda hem appen

Löste det sig ?

Det är väl bara att Amazon FireTV måste uppdateras först ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.