http://www.xtreamer....nder/index.html
Stöd för XBMC, HD-ljud H.265 etc.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 30 September 2014 - 17:06
Som vanligt lovar Xtreamer vitt och brett men det hade varit fint om dem höll vad dem lovade:
http://www.xtreamer....nder/index.html Stöd för XBMC, HD-ljud H.265 etc. Postad 01 October 2014 - 10:00
Verkar intressant kommer lagom nu när man har börjat fundera på en ny mediaspelare
Postad 01 October 2014 - 10:02
Vågar inte köpa ngt som innehåller Android. Har endast usla upplevelser med det på mediaspelare.
Synd inte Xtreamer 3 finns kvar. Jag skull vilja ha en till i reserv. Bästa spelaren jag haft till det priset. Postad 01 October 2014 - 10:06
Hittar ingen info om 24p/30p/50p/60p Men det kanske är standard att att allt sådant stöds i Android?
Postad 01 October 2014 - 10:12
haha you wish. Postad 06 January 2015 - 12:22
Köpte en wonder från extreamer från webbsidan. Den skickades från Hongkong vilket tog ca 2 1/2 vecka. Xbmc funkar riktigt bra men vissa appar/funktioner funkar dåligt eller inte alls. I helhet är jag nöjd och ger den betyget 4/5.
Postad 27 June 2015 - 09:37 http://dev.xtreamer....p-playback.aspx
Funkar refreshraten nu som det ska? Och hur är netflix på den, i HD, och HBO Nordic, hur är det..? Postad 01 July 2015 - 10:16 Letar efter en mediaspelare att ersätta min Boxee box, som bara duger till att spela upp nedladdade filer.
Har denna en egen VPN-klient, så att man kan koppla upp den via VPN mot nätet? Som Garret undrar jag också hur den hanterar Netflix, HBO Nordic? Postad 01 July 2015 - 16:07
För att citera Pulver: "Det är endast de "stora" tillverkarna som har stöd för Netflix i HD - alltså AppleTV, Google Chromecast, Nexus Player, Amazon FireTV och numera även Nvidia Shield."
Postad 21 November 2015 - 18:16
Finns det något positivt att säga om denna?
Behöver nåt som kan ersätta min gamla ur-Xtreamer och min Androidsticka. Vill kunna köra filmer samt SVT play Tv4 play osv. med 5:1 ljud där så finns i källan. Den här verkar ju bra på papperet till vettigt pris Redigerat av frollic, 21 November 2015 - 18:25. Postad 07 March 2016 - 07:05 Jag är sugen på att pröva PRO-varianten.
Men jag har sett på flera ställen att den saknar avkodning för DTS HD, och andra större format. Min nuvarande TVIX har en funktion som heter "Pass Through" där jag gissar att den släpper igenom signalen: bitström eller PCM som ren data, och sedan får receivern koda av det till lämpligt format.
Känner mig nu som jag är tillbaka på stenåldern
Själv klarar jag mig utan DTS HD eftersom jag bara kör två kanaler, min TVIX samplar ned ljudet till vanlig stereo. Anledningen till att jag funderar på att skippa min TVIX är för att jag endast är i behov av en mediaspelare kopplad till min NAS, och tänker bygga vidare på en bättre NAS i framtiden. Min bror är också på jakt efter en ersättare till sin Xtreamer, men han kommer å andra sidan önska DTS HD och andra större format.
Kan denna Xtreamer strömma större filer? Kan man skapa egna bakgrunder i menyer osv? Redigerat av Glidtassen, 07 March 2016 - 07:23. Postad 07 March 2016 - 08:55 Jag har mailat till supporten för Xtreamer och hoppas på svar angående ljudformat. Postad 10 March 2016 - 07:44 Har fått detta svar på min fråga:
Hi.
Dear Sir, Thank you for your inquiry and your interest in our product.
Android is still a rather young OS when it comes to media playback and there are still some glitches.
While the chipset company claims that their product support HD Audio passthrough we have found that the support is rather patchy.
This is why officially our Wonder devices do no support it.
Best regards
Sincerely,
Xtreamer.net Support 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |