Postad 19 June 2015 - 19:17
Postad 20 June 2015 - 09:05
Dune HD Max
Får dock inget vidare bra betyg, vare sig bild eller ljudkvalitet.
2/5 i tidningen whathifi.
Postad 20 June 2015 - 09:33
Jag har en Dune HD 303D och den har bara "nekat" en film jag matat den med, men den fungerade inte smärtfritt på datorn heller. Kör iofs inte 3D-filmer så där kan jag inte uttala mig.
Dune'en är snabb i menyer och har klockrent (snabbt) nätverksstöd.
Postad 20 June 2015 - 11:23
Då har tidningen i fråga dålig koll! Dune levererar överlag mycket bra bild och ljud, kan avkoda samtliga HD-format och skicka ut som LPCM 7.1.
Hemmabiotidningen sågade också Dune för att de inte har något snitsigt användargränssnitt inbyggt eller en massa andra funktioner som en del vill ha i en mediaspelare. Vill man ha en bra spelare för film som lagras i nätverket hemma är de dock svårslagna. Vill man ha ett snyggt användargränssnitt finns flera olika program för detta, mer information finns i trådarna om Dune på detta forum.
Postad 20 June 2015 - 11:48
Mkv filer ska det stå åvan
Postad 20 June 2015 - 12:39
Dune har inga problem med att spela MKV. Om du har undertexter i separata filer så måste de dock ligga i samman mapp som filmen och heta exakt som filmfilen, varje film i egen mapp.
FLAC går bra att spela, men användargränssnittet för musik är inte så kul. Jag använder Squeezebox för musik.
HD Max och en del andra äldre modeller kan spela Blu-ray filmer lagrade som ISO eller BDMV med fullständiga menyer, något tämligen få spelare klarar. Om det inte är nödvändigt så funkar det även med den nyare HD Base 3D, som då även kan spela 3D-filmer.
Tråd om den senare spelaren finns här, och om de äldre här.
Edit: Kanske ska förtydliga att även HD Base 3D spelar ISO och BDMV, men inte med menyerna. Sen så finns det även hos de äldre spelarna en funktion som heter BD Lite, då spelas filmerna som om de vore en MKV; utan menyer.
Redigerat av Erik_N, 20 June 2015 - 12:55.
Postad 21 June 2015 - 12:34
Dune HD Max
Inget ont om Dune, men det kanske är bättre att rekommendera en spelare som finns att få tag i någon affär ?
Jag har kvar min Dune Smart B1 som fortfarande fungerar fint, men numera finns det nyare (och till viss del) "bättre" lösningar enligt mig.
De flesta nya mediaspelarna klarar 7.1, frågan är ju snarare i vilket format man vill ha det och från vilken källa ?
Är det LPCM eller bitstreamat Dolby TrueHD, DTS-HD MA som är aktuellt - eller kanske Dolby Digital och DTS ?
Via HDMI till en förstärkare eller optiskt/koaxial?
Vill man ha det från XBMC/Kodi eller den interna mediaspelaren ?
Både från Mkv och BD.ISO ? - kanske tom från 3D.BD.ISO ?
Postad 27 June 2015 - 09:27
http://www.netonnet....er/215908.9085/
Denna verkar intressant... varför finns ingen tråd om den..? ![]()
Testat den Pulver? Mediaspelarnas stortestare! ![]()
Edit: Fanns det visst... ibland är man blind... skyller på mina Oxykodon! ![]()
Redigerat av Garrett, 27 June 2015 - 09:32.
Postad 27 June 2015 - 11:10
Haha, har väl endast ett lite överdrivet stort intresseTestat den Pulver? Mediaspelarnas stortestare!
Jag har en äldre Xtreamer modell men tycker att de kört med lite "falsk marknadsföring" med de senaste modellerna.
När det gäller exempelvis Xtreamer Prodigy 4K så marknadsförs den med stöd för "4K" och sedan "Netflix" - då kan man lätt få för sig att den har stöd för 4K i Netflix, men så är det alltså inte.
Sedan slår de stort för att de stödjer XBMC(Kodi) och sedan HD-ljud som DTS-HD och Dolby TrueHD - då kan man tro att de har stöd för HD-ljud när man spelar upp filmer i XBMC, men så är det alltså inte.
De gjorde även en film som visade upp gränssnittet i mediaspelaren i typ dubbel hastighet så att det skulle se ut som den var väldigt snabb.
Överlag så slår de stort på att de har stöd för appar som spotify mm - något som alla android-baserade mediaspelare har.
Enligt mig så finns det ingenting som dem gör bättre än andra android-spelare.
Såg att du frågade om Netflix HD i tråden om Xtreamer Wonder - Det är endast de "stora" tillverkarna som har stöd för Netflix i HD - alltså AppleTV, Google Chromecast, Nexus Player, Amazon FireTV och numera även Nvidia Shield.
Postad 27 June 2015 - 11:52
Ah... ok... tänkte kanske byta ut Boxeen snart.... och hade varit trevligt med Kodi, och minst lika bra bild/ljud som genom boxeen, och rappare, och gillar kodi, har det på HTPCn...
Och hade ju varit plus i kanten om det funnits netflix i HD på den, så hade man kanske sluppit använda ps3an till det, där är det ruggigt bra bild på netflix, dock tyvärr inte 24p på dom filmer som har det...
Redigerat av Garrett, 27 June 2015 - 11:54.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
890 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?