Någon som testat dessa ?
Boston A25
Dali Zensor1
Cambridge Minx Min11
För Musik...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Boston A25 eller Dali Zensor1 eller Cambridge Minx Min + SUB
Startad av
carax
, Jan 05 2015 11:24
2 svar till detta ämne
17 relaterade trådar
Postad 05 January 2015 - 11:25
Funderar på följande högtalare.. Vill egentligen ha en vägghögtalare som tar mindre plats därav Cambridge Minx Min11 + SUB (Argon).
Någon som testat dessa ? Boston A25 Dali Zensor1 Cambridge Minx Min11 För Musik... Postad 05 January 2015 - 13:29
Skall drivas med en Sonos Connect AMP. Hade tänkt oavsett paketering långsiktigt bestycka med en SUB men läste på Sonos att den använder automatisk överkorsnng när man kopplat in en SUB dvs att den då automatisk skickar de låga frekvenserna till SUB. Då kanske det är onödigt med högtalare typ Boston eller Dali som har inbyggd bas?
Postad 05 January 2015 - 16:38
Kan ha missuppfattat. Om du menar den vanliga Sonos AMP så är det en förstärkare med streaming möjlighet och har ingen egen högtalare. I små högtalare består det ofta av 2 element, det stora elementet återger för det mesta bas och mellanregister medan det mindre elementet är diskanten och tar vid efter en viss ton från melllanregistret. Om du tänker välja någon av dem nämnda högtalarna så hade jag gett rådet att välja Boston Acoustic A25, äger ett par själv som fungerar till allt möjligt och är en väldigt bra budget högtalare. Cambridge Audio är väldigt ljusa i sitt sound. Dali tycker jag själv har mest bra diskant fast då menar jag Dali:s dubbla diskant som sitter i de lite finare modellerna. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |