Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Min projektor tappar signalen till vissa apparater...

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 February 2015 - 20:44

stödstrumpan
  • stödstrumpan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hej!

OBS. Försök ha tålamod med mig och hur jag försöker förklara följande situation.

Jag har en Benq W1060.
Eftersom jag har en väldigt gammal förstärkare så kör jag allt via en HDMI-växlare med optisk-utgång. Det är den här jag använder: http://www.dx.com/p/...53#.VOzRgC7wnIU

Sedan jag köpte min projektor för snart 3 år sedan så har den ALLTID haft problem med att hitta signalen till vissa av mina apparater.

T.ex. min PS4 och Xbox One går inte att hitta när de är kopplade via min HDMI-växlare.
För att få fram signalen så behöver jag växla till antingen min PS3 eller Tivo-box först (dessa får projektorn signal med utan några problem alls).
När väl projektorn får signal där ifrån så behöver jag byta på växlaren till antingen PS4 eller Xbox One, då får jag signal.

Nu till det krångliga.

Jag köpte en Dune HD Base 3D häromdagen.

Den lyckas inte min projektor hitta alls.

För att få fram en signal så måste jag köra samma procedur som ovan, sedan växla på växlaren till min Dune som är inkopplade i en HDMI-hub som i sin tur är kopplade till HDMI-växlaren.

Provar jag att koppla in min Dune direkt i växlaren så får jag ingen signal, utan BARA om den är inkopplad i hubben, som i sin tur är inkopplad i växlaren.

Hubben är denna: http://www.dx.com/p/...20#.VOzSni7wnIU

MEN!
Även när jag fått en signal till Dune-spelaren så tappar den helt random denna signal utan förklaring hela tiden.

För att åter få fram signalen så behöver jag göra samma procedur igen.

Jag får ingen signal ens när jag kopplar min Dune-spelare DIREKT till projektorn, utan någon växlare eller hubb emellan.

Jag blir GALEN!

Dune-spelaren i sig är underbar (och funkar utan problem på TVn i sovrummet), men jäkla skit att jag inte ska kunna använda den utan att den tappar signalen hela tiden!

Finns det något jag kan göra? Har någon någonsin hört talas om ett liknande problem?

Redigerat av stödstrumpan, 24 February 2015 - 20:46.

Postad 24 February 2015 - 22:51

stödstrumpan
  • stödstrumpan
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
UPDATE: Min projektor verkar löjligt känslig för IR-signaler. När jag använder Dune-appen på telefonen och inte den vanliga fjärrkontrollen så slutar projektorn att tappa signalen.
Jag får använda appen för att styra spelaren helt enkelt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.