Hej!
OBS. Försök ha tålamod med mig och hur jag försöker förklara följande situation.
Jag har en Benq W1060.
Eftersom jag har en väldigt gammal förstärkare så kör jag allt via en HDMI-växlare med optisk-utgång. Det är den här jag använder: http://www.dx.com/p/...53#.VOzRgC7wnIU
Sedan jag köpte min projektor för snart 3 år sedan så har den ALLTID haft problem med att hitta signalen till vissa av mina apparater.
T.ex. min PS4 och Xbox One går inte att hitta när de är kopplade via min HDMI-växlare.
För att få fram signalen så behöver jag växla till antingen min PS3 eller Tivo-box först (dessa får projektorn signal med utan några problem alls).
När väl projektorn får signal där ifrån så behöver jag byta på växlaren till antingen PS4 eller Xbox One, då får jag signal.
Nu till det krångliga.
Jag köpte en Dune HD Base 3D häromdagen.
Den lyckas inte min projektor hitta alls.
För att få fram en signal så måste jag köra samma procedur som ovan, sedan växla på växlaren till min Dune som är inkopplade i en HDMI-hub som i sin tur är kopplade till HDMI-växlaren.
Provar jag att koppla in min Dune direkt i växlaren så får jag ingen signal, utan BARA om den är inkopplad i hubben, som i sin tur är inkopplad i växlaren.
Hubben är denna: http://www.dx.com/p/...20#.VOzSni7wnIU
MEN!
Även när jag fått en signal till Dune-spelaren så tappar den helt random denna signal utan förklaring hela tiden.
För att åter få fram signalen så behöver jag göra samma procedur igen.
Jag får ingen signal ens när jag kopplar min Dune-spelare DIREKT till projektorn, utan någon växlare eller hubb emellan.
Jag blir GALEN!
Dune-spelaren i sig är underbar (och funkar utan problem på TVn i sovrummet), men jäkla skit att jag inte ska kunna använda den utan att den tappar signalen hela tiden!
Finns det något jag kan göra? Har någon någonsin hört talas om ett liknande problem?
Redigerat av stödstrumpan, 24 February 2015 - 20:46.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?