Philips 65PUS9109 - bra eller anus?
303 svar till detta ämne
Postad 26 April 2015 - 08:36
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej på er!
Som några av er kanske sett har komplett en ganska grym rea idag, närmare bestämt nedan tv apparat har intresserat mig ganska mycket. Jag är i köpartagen redan och detta gör det ännu bättre. Men seriöst, hur kan de sätta ner tvn så mycket? Är det några konstigheter med den som ni känner till? När jag tittar på specsen ser den helt ok ut, självklart måste man titta på en tv irl men den verkar inte finnas i någon butik nära mig.
Vad är era åsikter? Ska man köra och hoppas på det bästa eller hoppas över detta? Denna rea gäller idag 26/4. Har också svårt att hitta recensioner på denna tv vilken kan vara ett dåligt tecken...
Tacksam för alla svar och åsikter!!!
https://www.prisjakt...t.php?p=2826167
Hälsningar,
Niklas
Postad 26 April 2015 - 08:41
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Enligt din länk kostar den 29k hos webhallen? Varför köpa hos komplett för 34k då...
Redigerat av SKIBBE, 26 April 2015 - 08:42.
Postad 26 April 2015 - 08:43
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Enligt din länk kostar den 29k hos webhallen? Varför köpa hos komplett för 34k då...
Därför 
https://www.komplett...36-284FB69F5D76
Postad 26 April 2015 - 08:44
Unregistered070bfe47
-
Unregistered070bfe47
-
Forumräv
-
-
946 inlägg
Postad 26 April 2015 - 09:03
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Intressant, tänkte åka och köpa en sony 65 955 för 14000:- på netonnet idag men fick annat att tänka på nu.
Ingen som har några idéer kring denna, har annars en dålig känsla för Philips tv nuförtiden.
Hittade lite här
http://www.philips.s...och-utmarkelser
och dom var väl inte direkt jättepositiva.
Redigerat av tomasgbg, 26 April 2015 - 09:08.
Postad 26 April 2015 - 09:09
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag sitter och tittar på exakt samma erbjudande. Känns lite småskumt när en tv dyker likt en ubåt i pris och det inte finns några kommentarer/tester av den.
Som TS säger så ser ju TVn mycket bra ut på spec:sen. Och trots att andra satt ned priset på den så har ändå komplett den på rea idag, för mellan 7-11 tusen billigare än andra.
Vad är felet på rutan? 
/Daniel
Intressant, tänkte åka och köpa en sony 65 955 för 14000:- på netonnet idag men fick annat att tänka på nu.
Ingen som har några ideer kring denna, har annars en dålig känsla för Philips tv nuförtiden.
Jag har på senare år fått en bättre bild av Philips som tv-tillverkare. Ambilight är lite spännande också. Kanske sitter alla TV-nördarna och fyller i varsin beställning på Komplett just nu!? 
Postad 26 April 2015 - 09:12
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag sitter och tittar på exakt samma erbjudande. Känns lite småskumt när en tv dyker likt en ubåt i pris och det inte finns några kommentarer/tester av den.
Som TS säger så ser ju TVn mycket bra ut på spec:sen. Och trots att andra satt ned priset på den så har ändå komplett den på rea idag, för mellan 7-11 tusen billigare än andra.
Vad är felet på rutan? 
/Daniel
Jag har på senare år fått en bättre bild av Philips som tv-tillverkare. Ambilight är lite spännande också.
Kanske sitter alla TV-nördarna och fyller i varsin beställning på Komplett just nu!? 
Jag håller med, jag har en Philips tv i sovrummet som har 2 år på nacken kanske och den är jag grymt nöjd med. Ambilght är riktigt snyggt också som du säger.
Postad 26 April 2015 - 09:14
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ingen som har några idéer kring denna, har annars en dålig känsla för Philips tv nuförtiden.
Hittade lite här
http://www.philips.s...och-utmarkelser
och dom var väl inte direkt jättepositiva.
Ja tompenrompen. Ljudet skiter man ju fullständigt i då 90% av alla hem äger extern ljudanläggning. Men det andra ja...hmm. Dock en 65" i 4k för 19k....vart hittar man det annars? Men jaa...något skumt är det. Den verkar ju inte blivit någon sälj-succé.
Postad 26 April 2015 - 09:15
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Ja tompenrompen. Ljudet skiter man ju fullständigt i då 90% av alla hem äger extern ljudanläggning. Men det andra ja...hmm. Dock en 65" i 4k för 19k....vart hittar man det annars? Men jaa...något skumt är det. Den verkar ju inte blivit någon sälj-succé.
Nej fast priset har å andra sidan legat runt 30k för denna. Kan tänka mig att om man budgeterar 30k för en tv köper man något mer allmänt "känt" märke, typ Samsung...
Postad 26 April 2015 - 09:16
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hittar inte mycket info om uppdateringsfrekvensen. E det klassiska 100 hz?
Postad 26 April 2015 - 09:17
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hittar inte mycket info om uppdateringsfrekvensen. E det klassiska 100 hz?
Jag hittar 200 Hz. 1000 hz sub field men det är inget man ska lägga vikt på..
Postad 26 April 2015 - 09:19
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Nej fast priset har å andra sidan legat runt 30k för denna. Kan tänka mig att om man budgeterar 30k för en tv köper man något mer allmänt "känt" märke, typ Samsung...
Har du nog rätt i....fast när det är på 19 000 som nu så skulle det ju kunna vara ett bra allternativ för de som inte vill lägga 30 000. Men man blir ju fundersam.
Jag hittar 200 Hz. 1000 hz sub field men det är inget man ska lägga vikt på..
Ok 200 Hz får ju då också anses som ett plus i kanten gentemot standard.
Postad 26 April 2015 - 09:24
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Verkar dock svårt att få en kommentar från någon som verkligen äger apparaten eller har sett den i fysisk form?
Postad 26 April 2015 - 09:41
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Precis som tompenrompen säger så har ju Sony en fin tv för 13 999 (http://www.netonnet....ep/214591.5290/). Den märkbara skillnaden är ju att Philips apparaten har 4k (vilket egentligen är ganska onödigt i dagsläget) samt 200 hz panel.
Kanske är det bara så att Philips-apparaten har blivit löjligt högt prissatt från början så att marknaden nu "bestämmer" att den inte är värd mer än runt 19 000.
Verkar ju inte direkt vara någon "rusning" på Komplett.
Redigerat av danielkri, 26 April 2015 - 09:44.
Postad 26 April 2015 - 09:45
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Precis som tompenrompen säger så har ju Sony en fin tv för 13 999 (http://www.netonnet....ep/214591.5290/). Den märkbara skillnaden är ju att Philips apparaten har 4k (vilket egentligen är ganska onödigt i dagsläget) samt 200 hz panel.
Kanske är det bara så att Philips-apparaten har blivit löjligt högt prissatt från början så att marknaden nu "bestämmer" att den inte är värd mer än runt 19 000.
Absolut finns det fina tvs i samma storlek för mindre pengar. Dock är ett personligt krav att tvn ska ha just UHD Och en 65 tummare med UHD för 19k är ganska svårt att få tag på..
Postad 26 April 2015 - 09:47
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
spelar du, så glöm inte att forska vad den har för inputlag.
Postad 26 April 2015 - 09:49
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Absolut finns det fina tvs i samma storlek för mindre pengar. Dock är ett personligt krav att tvn ska ha just UHD Och en 65 tummare med UHD för 19k är ganska svårt att få tag på..
Jo UHD brukar kosta ganska mycket mer. Så ja priset är mycket frestande.
spelar du, så glöm inte att forska vad den har för inputlag.
Jo, menar du uppdateringfrekvensen då eller? Den e tydligen på 200 hz vilket ju är bra för en "stor-tv".
Postad 26 April 2015 - 09:52
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jo UHD brukar kosta ganska mycket mer. Så ja priset är mycket frestande.
Jo, menar du uppdateringfrekvensen då eller? Den e tydligen på 200 hz vilket ju är bra för en "stor-tv".
Jag tror han menar svarsfrekvensen, alltså hur lång tid det tar från att jag trycker på en knapp på tex min ps4 kontroll tills att tvn visar det.
Någon svarstid har jag inte hittat...
Postad 26 April 2015 - 09:54
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Själv så "borde" jag inte köpa en ny tv just nu, men detta gjorde mig frestad. Enligt Komplett info så ska det ju vara ganska smärtfritt att lämna tillbaka saker om man inte är nöjd. Så kanske det är värt chansningen MegaNiklas.
Dock tror jag att jag måste stå över, tantan skulle inte alls bli glad. 
Jag tror han menar svarsfrekvensen, alltså hur lång tid det tar från att jag trycker på en knapp på tex min ps4 kontroll tills att tvn visar det.
Någon svarstid har jag inte hittat...
Ok....det som anges i millisekunder. Nej hittar inget om det.
Postad 26 April 2015 - 09:57
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Själv så "borde" jag inte köpa en ny tv just nu, men detta gjorde mig frestad. Enligt Komplett info så ska det ju vara ganska smärtfritt att lämna tillbaka saker om man inte är nöjd. Så kanske det är värt chansningen MegaNiklas.
Dock tror jag att jag måste stå över, tantan skulle inte alls bli glad. 
Ok....det som anges i millisekunder. Nej hittar inget om det.
Ääääh hon får ju nytta av den också Min bättre hälft säger också det är onödigt, men likt förbannat kommer hon tycka det är en förbättring är jag säker på Och hon slipper ju betala
Postad 26 April 2015 - 10:01
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Mja vi har ju delad ekonomi, hehe.
Postad 26 April 2015 - 10:10
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Såg att den inte stöder Netflix 4K men att man kan registrera sig och få en gratis mediaspelare som löser detta. http://www.philips.s...ion/UHD880.html
Sen har vi inputlag som inte är jätteprio för min del, men någon som vet hur Philips brukar ligga generellt?
La en beställning nu iaf 
Kunde inte motstå.
Rabatten avgjorde. 19´för 65 tums 4k är rätt ok.
Är ju en av Philips topmodeller så fy skam kan den ju inte vara.
Ambilight skadar inte direkt heller.
Går ju att avbeställa / lämna tillbaks om den inte skulle motsvara förväntningarna eller om något annat dyker upp.
Redigerat av tomasgbg, 26 April 2015 - 15:27.
Postad 26 April 2015 - 10:16
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Såg att den inte stöder Netflix 4K men att man kan registrera sig och få en gratis mediaspelare som löser detta.
http://www.philips.s...ion/UHD880.html
Sen har vi inputlag som inte är jätteprio för min del, men någon som vet hur Philips brukar ligga generellt?
La en beställning nu iaf 
Kunde inte motstå.
Rabatten avgjorde. 19´för 65 tums 4k är rätt ok.
Ambilight skadar inte direkt heller.
Går ju att avbeställa / lämna tillbaks om den inte skulle motsvara förväntningarna eller om något annat dyker upp.
Nice!
Men varför stödjer den inte netflix 4k? du menar via inbyggda netflix appen?
Postad 26 April 2015 - 10:22
Mrossianolsson
-
Mrossianolsson
-
Användare
-
-
210 inlägg
Jag har sett den i verkligheten och bilden är fantastiskt bra och själva tvn är snygg. MEN, den stödjer inte HEVC och därför inte Netflix eller någon annan streamingtjänst i framtiden med 4k. Philips hade stora stora problem med bleading förra året och även med mjukvara, så kolla upp detta innan du bestämmer dig för att ha kvar den. Tv-apparater hängde sig, stängde av sig själva osv och Philips skiter i att supporta sina produkter redan efter ett halvår.
Jag hade också köpt sony w955, sitter du längre ifrån tvn än 2,5 meter ser du ingen skillnad på 1080p eller 4k ändå.
Postad 26 April 2015 - 10:46
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Jag säger anus. Den har inte stöd för något som UHD erbjuder förutom upplösningen. När standarden är klar så kommer det komma HDR, 10-bitar DCI-färg och high frame rate inte nog med detta så kanske det inte ens blir över HDMI när UHD släpps. Skulle säga det du får är en helt vanlig LED-tv med osäker kvalitet på skalning av 1080p. Vänta på UHD eller köp en OLED är mitt tips.
Postad 26 April 2015 - 10:56
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag säger anus. Den har inte stöd för något som UHD erbjuder förutom upplösningen. När standarden är klar så kommer det komma HDR, 10-bitar DCI-färg och high frame rate inte nog med detta så kanske det inte ens blir över HDMI när UHD släpps. Skulle säga det du får är en helt vanlig LED-tv med osäker kvalitet på skalning av 1080p. Vänta på UHD eller köp en OLED är mitt tips.
Finns det i dagsläget någon TV med 4K som stödjer det du pratar om?
Jag har sett den i verkligheten och bilden är fantastiskt bra och själva tvn är snygg. MEN, den stödjer inte HEVC och därför inte Netflix eller någon annan streamingtjänst i framtiden med 4k. Philips hade stora stora problem med bleading förra året och även med mjukvara, så kolla upp detta innan du bestämmer dig för att ha kvar den. Tv-apparater hängde sig, stängde av sig själva osv och Philips skiter i att supporta sina produkter redan efter ett halvår.
Jag hade också köpt sony w955, sitter du längre ifrån tvn än 2,5 meter ser du ingen skillnad på 1080p eller 4k ändå.
TVn i sig stödjer inte det alltså? Om man kör Netflix 4K via PS4an borde det inte vara några problem? Det stödet ska komma framöver till PS4.
Postad 26 April 2015 - 11:15
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Lite som jag varit inne på. Känns som 4k är lite overkill ännu. Inte ens FullHD är standard på streaming (för att inte nämna tv) ännu. Min röst går nog till Sonyn som verkar ha en hel del nöjda köpare.
Postad 26 April 2015 - 11:28
Reference
-
Reference
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
4k för 19000:- känns ju som ett fynd men bristen på HEVC är trist. Gratis mediaplay box kompenserar ju lite med inte direkt en optimal lösning.
Jag har försökt hitta information om den har bakbelyst eller sidobelyst LED. Någon som vet?
Postad 26 April 2015 - 11:37
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
4k för 19000:- känns ju som ett fynd men bristen på HEVC är trist. Gratis mediaplay box kompenserar ju lite med inte direkt en optimal lösning.
Jag har försökt hitta information om den har bakbelyst eller sidobelyst LED. Någon som vet?
Vart läser du att man får en mediaplay box med?
Den har LED-bakgrundsbelysning
Postad 26 April 2015 - 11:40
Reference
-
Reference
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Gratis mediabox till bl.a. 65pus9109: http://www.philips.s...ion/UHD880.html
Innan 30 juni så man får snabba på. 
Postad 26 April 2015 - 11:45
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Det är ju mer intressant då iallafall..
Postad 26 April 2015 - 11:49
Reference
-
Reference
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Vart läser du att man får en mediaplay box med?
Den har LED-bakgrundsbelysning
Men jag undrar verkligen om det är bakgrundsbelysning. På t.ex. Mediamarks franska sida står det: Edge LED.
Att det ska vara så svårt att hitta relevant info på Phillips hemsida... 
Postad 26 April 2015 - 11:58
Mrossianolsson
-
Mrossianolsson
-
Användare
-
-
210 inlägg
Låt inte detta bli en sån här "Jag har hittat en tv som från början var överprisad och nu nersatt med massor av tusen så jag vill köpa den för att säga att jag sparade massor av pengar när den egentligen är överprisad nu med och den har 4k och det är coolt och det vill jag skryta med så nu vill jag att alla ni skriver att tvn är superbra så jag kan köpa den och snälla kom inte med kritik för jag har redan bestämt mig och jag vill bara att ni också ska säga att den är bra även om den egentligen inte är det men den är nersatt så mycket att det måste ju vara ett bra köp ändå även om alla varnar för den så kommer jag nog köpa den ändå för att jag har rätt och ni har fel"-tråd
Postad 26 April 2015 - 12:01
MegaNiklas
-
MegaNiklas
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Låt inte detta bli en sån här "Jag har hittat en tv som från början var överprisad och nu nersatt med massor av tusen så jag vill köpa den för att säga att jag sparade massor av pengar när den egentligen är överprisad nu med och den har 4k och det är coolt och det vill jag skryta med så nu vill jag att alla ni skriver att tvn är superbra så jag kan köpa den och snälla kom inte med kritik för jag har redan bestämt mig och jag vill bara att ni också ska säga att den är bra även om den egentligen inte är det men den är nersatt så mycket att det måste ju vara ett bra köp ändå även om alla varnar för den så kommer jag nog köpa den ändå för att jag har rätt och ni har fel"-tråd
haha, jag var mest ute efter konkreta åsikter (typ om någon skulle äga tvn) än någon form av bekräftelse. Varför är den inte bra i din mening? Vad bygger du dina åsikter på?
Postad 26 April 2015 - 12:16
Mrossianolsson
-
Mrossianolsson
-
Användare
-
-
210 inlägg
Jag skrev det i ett inlägg högre upp, likväl med flera andra som svarar anus på din fråga. Men köp den och så hoppas jag verkligen du klarar dig utan problem. Ambiligt är fantastiskt och jag hoppas verkligen Philips(Det nya kinesiska Philips som finns nu) slutar fucka up kvalitén och sin mjukvara så jag också kan köpa en ambiligt-tv igen.
Postad 26 April 2015 - 13:15
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Också inne på att köpa denna tv, till detta pris.
Är ute efter 3d och 65 tum.
Kör en 50 tums plasma idag. Priet tilltalar en onekligen. Vist man kan köpa och läman tillbaka...
Inbyggd Android verkar vara ok. Hittade något test från en belgisk tidning och den verkade ha fått bra betyg på bilden, men inte ljudet, det var det som drog ner totalbetyget. Och jag bryr mig inte ett skvatt om tv ljud, har inte använt någon tv:s ljud sen 90 talet när man skaffade första hembioanläggningen.
itter o försöker övertala min bättre hälft att köpa...
I och med gratis mediaspelare så låter det intressant.
Jag inbillar mig att denna tv borde leverera lika bra bild minst som en tv som kostar 18 k i ordinarie pris? 
Eller?
Många recensenter sätter ofta tvns bild i relation till priset. Recenserar man en produkt som kostar över 30 k då är man mer kräsen och jämfölr med andra i samma prisklass, medan kostar den 1819 jämför man nog i det segmentet.
Ja ja, det kliar i köpfingret....
Postad 26 April 2015 - 13:19
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Också inne på att köpa denna tv, till detta pris.
Är ute efter 3d och 65 tum.
Kör en 50 tums plasma idag. Priet tilltalar en onekligen. Vist man kan köpa och läman tillbaka...
Inbyggd Android verkar vara ok. Hittade något test från en belgisk tidning och den verkade ha fått bra betyg på bilden, men inte ljudet, det var det som drog ner totalbetyget. Och jag bryr mig inte ett skvatt om tv ljud, har inte använt någon tv:s ljud sen 90 talet när man skaffade första hembioanläggningen.
itter o försöker övertala min bättre hälft att köpa...
I och med gratis mediaspelare så låter det intressant.
Jag inbillar mig att denna tv borde leverera lika bra bild minst som en tv som kostar 18 k i ordinarie pris? 
Eller?
Många recensenter sätter ofta tvns bild i relation till priset. Recenserar man en produkt som kostar över 30 k då är man mer kräsen och jämfölr med andra i samma prisklass, medan kostar den 1819 jämför man nog i det segmentet.
Ja ja, det kliar i köpfingret....
Haha vet hur det känns. Köpa, packa upp, installera.....kul kul kul!
Postad 26 April 2015 - 13:24
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Haha vet hur det känns. Köpa, packa upp, installera.....kul kul kul! 
hmm.... Sitter så långt ifrån tvn i dagsläget så 50 är för litet. 
Har täntk köpa större tv nån gång, kanske inte just nu, men sedan dyker ett sådant här erbjudande upp. Så länge bilden är bra så...
Läste på beskrivningen även på hembiobutikens hemsida, de brukar vara professionella i sina bedömningar. de har också "rea" men då betydligt dyrare än på komplett....
Beslut , beslut....Pengar ut...
Postad 26 April 2015 - 13:41
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
hmm.... Sitter så långt ifrån tvn i dagsläget så 50 är för litet. 
Har täntk köpa större tv nån gång, kanske inte just nu, men sedan dyker ett sådant här erbjudande upp. Så länge bilden är bra så...
Läste på beskrivningen även på hembiobutikens hemsida, de brukar vara professionella i sina bedömningar. de har också "rea" men då betydligt dyrare än på komplett....
Beslut , beslut....Pengar ut...
Jo man tycker ju inte att Hemmabiobutiken borde sälja en "dålig" tv för 30 papp. Dock blir det nog inget för mig. Fel tidpunkt trots bra erbjudande.
Postad 26 April 2015 - 15:02
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
inga fler inputs angående tvn;s bildkvalité?
Eller finns det annan tv som är lika bra i bild som kostar max 19k. har 4k, har 3d stöd?
test http://www.fwdmagazi...lips-65pus9109/
Ni får använda google translate, holländska... inte min starkaste sida. 
Redigerat av Bulldog76, 26 April 2015 - 15:27.
Postad 26 April 2015 - 15:39
danielkri
-
danielkri
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Postad 26 April 2015 - 16:20
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
FAst där har man detta med att denna har kostat cirka 20 k ett bra tag nu. Inget exceptionellt bra pris med andra ord.
Jag har fortfarande inte beställt då jag är osäker på kvalitén på bilden, de användarrecensioner jag hittar lovordar bilden (mest franska och några tyska).
Känns som att många lovordar Samsung, men jag känner ibland att det är kanske beroende på deras extrema marknadsföring?
jag kollade recensioner på andra Philips apparater från användare som har gett 20 k för "sämre" tv på pappret och de är väldigt nöjda. Så denna borde vara ok.
Många gnällde på programvarubuggar, men efter uppdateringar i december så har folk ändrat sig (de recensioner jag läste).
Kanske skulle ta och beställa och sedan jämföra bilden med en Samsung i en butik när man fått hem denna.
Man vill ju inte köpa skit. Ambilight tilltalar mig framför andra apparater.
Postad 26 April 2015 - 16:35
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Finns det i dagsläget någon TV med 4K som stödjer det du pratar om?
TVn i sig stödjer inte det alltså? Om man kör Netflix 4K via PS4an borde det inte vara några problem? Det stödet ska komma framöver till PS4.
Nej det finns inte. Netflix 4k är en gimmick - det är lägre bitrate än BluRay. När UHD BluRay kommer ut blir andra bullar. Men visst den kommer kunna visa "4k" netflix utan problem om den har rätt codec(vet inte vad netflix kör och vad tvn klarar). Men just upplösningen är ju kanske den minst imponerande aspekten av UHD. Att det redan finns tv-apparater som klarar upplösningen är bara för att de sakta börjar rulla ut en feature efter den andra i apparater. Den slutgiltiga standarden kommer ha massa fler features som kommer vara mycket mer imponerande än upplösningen. Personligen hade jag hellre valt en tv med extremt mycket bättre kontrast så som en OLED eller plasma. En bluray på en OLED kommer se extremt mycket mer imponerande ut än netflix 4k på dagens variant av en 4k-tv.
Postad 26 April 2015 - 18:37
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Jag har beställt idag Philips med det fina rea priset. Komplett är det ända ställe man har priset nedsatt och tex hembiobutiken säljer den för 29000. Philips har länge varit en bra märke. Har en äldre full hd ambilight 42 tum och den levererar fortfarande. 9000 serie brukar ej vara dålig. Ambilight är väldigt mysig element och Hdmi 2.0 garanterar Uhd/4k i framtiden säger de? Nå måste man kunna se Netflix på 4k på den här Philips? Eller?
Postad 26 April 2015 - 18:47
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Jag beställde också en.
Såg lite filmer på Youtube på 55 tummaren, såg ut att vara riktigt fin bild. Och Ambilight verkar riktigt nice.
Får väl se vad man tycker när den kommit hem.
Postad 26 April 2015 - 19:14
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Jag har beställt idag Philips med det fina rea priset. Komplett är det ända ställe man har priset nedsatt och tex hembiobutiken säljer den för 29000. Philips har länge varit en bra märke. Har en äldre full hd ambilight 42 tum och den levererar fortfarande. 9000 serie brukar ej vara dålig. Ambilight är väldigt mysig element och Hdmi 2.0 garanterar Uhd/4k i framtiden säger de? Nå måste man kunna se Netflix på 4k på den här Philips? Eller?
Inte enligt https://help.netflix.com/en/node/13444 och enligt http://www.philips.s...specifikationer så har den inte heller stöd för HEVC så denna tv är väl typ gjord för att titta på youtube demos eller vissa sportkanaler kanske. HDMI 2.0 garanterar ingenting. Att det står 4k i marknadsföringen garanterar ingenting heller. Även om tvn hade haft HEVC så hade det inte fungerat för bara vissa utvalda modeller av netflix får stödet då de har samarbete med tillverkare.
Det var detta jag varnade för tidigare i tråden att dessa nya "4k"-tvs har inte stöd för typ något.
Redigerat av philipbtz, 26 April 2015 - 19:16.
Postad 26 April 2015 - 19:25
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Denna får man på köpet som borde lösa HEVC problemet och 4k på bl a Netflix?.
Man måste registera köpet på Philips hemsida så får man prylen när den släpps.
http://www.expertrev...-content-to-all
http://www.philips.s...er_locale=sv_se
Postad 26 April 2015 - 19:26
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Som sagt tidigare i tråden så får man en box när man registrerar sitt köp.
Den fixar bla netflix 4k.
Annars är det som med alla andra 4k apparater bara att koppla in andra uppspelare framöver.
Tex ps4 när den får 4k stöd.
Då blev vi ett gäng som nappade tillslut, spännande!
Tackar trådskaparn för tipset!
Redigerat av tomasgbg, 26 April 2015 - 19:28.
Postad 26 April 2015 - 19:27
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ok. Tråkigt om det är så men Bulldog76 och jag återkommer senare när vi har hunnit prova Pärlan : ) jag hoppas det finns fler som har åsikter i framtiden. Se det här: http://uk.kagoo.com/...-65PUS9109.html
Postad 26 April 2015 - 19:45
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Ok sorry! Men vet man om det kommer finnas stöd från Netflix sida? På deras hemsida står det att bara vissa tillverkare stöds och ser inte Philips där än så länge men det kanske kommer med tiden.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|