Tack så jätte mycket bägge två för bra tips och information 
Det blir inte lättare desto mer man funderar tyvärr, har försökt väga för och nackdelar ett tag nu och jag velar fortfarande hehe.
Tack för hemsidan letin, har letat efter någon liknande sida, men jag har faktiskt inte hittat någon, mycket uppskattat.
33% större bildyta är ganska mycket mer, mätte lite igår; och hade jag köpt 75" så hade den mer eller mindre täckt hela tv-bänken
och visst hade det varit mäktigt vid spelande/film tittande 
Min stora fundering ligger mest kring hur pass stor skillnaden är mellan dessa olika modeller. @Pacman, tack för jämförelsen.
Du va inne på att det är relativt stor skillnad i bildkvalité mellan H6 och JU7, har du några raka jämförelser? Hur mycket bättre är bland annat kontrastfiltret? Sedan så är jag ganska nyfiken på hur stor skillnaden blir med JU7s 4K uppskalning, om det kommer bli någon större synlig skillnad.
Svärta, etc. Alla jämförelser och tips uppskattas för att göra mig lite klokare 
Vad hade ni själva gjort i dagsläget? Är det rent idiotiskt att köpa en Full-HD istället för en 4K tv?
Det är mycket där jag står och stampar. Jag vill inte känna att jag ångrar mig om ett år, när priserna på OLED har gått ner betydligt, om dem nu gör det? 
Canal Digital har 1080i och inte 1080p.
För övrigt så hittar du en hel del information om dessa två apparater här på forumet, mitt förslag är att börja med att plöja trådar som handlar om dem.
Jaha, där ser man, va nästan hundra på att det va 1080p, men nu när jag kikade så hade du helt rätt.
Jag har läst en hel del om dessa två apparater på forumet redan, men hade fortfarande funderingar. Det va just därför
jag gjorde en "VS" tråd 
EDIT: Sedan så är det ju framförallt bra bildkvalité som jag är ute efter. Som det har nämnts på forumet tidigare, så behöver det inte per automatik vara så att en 4K TV är överdrivet mycket bättre. Men eftersom jag inte kan jämföra dessa live, så hoppas jag att ni här inne har lite mer kunskaper än mig själv 
Redigerat av Zabatsu, 31 december 2015 - 16:58.