Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till INFINITY + NAD + SUPRA av NAD-Dude

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 december 2015 - 13:21

NAD-Dude
  • NAD-Dude
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Postad 31 december 2015 - 14:45

Unregistereda9d1f9ff
  • Unregistereda9d1f9ff
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Enhetligt och snyggt, är subplaceringen framlyssnad eller estetisk ?

Postad 31 december 2015 - 15:13

NAD-Dude
  • NAD-Dude
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Framlyssnad. Det finns ju lite olika tankar om subbens placering, jag har provat att sätta den till höger eller vänster om den andra högtalaren på yttersidan, på insidan av båda men jag måste säga att jag är som mest nöjd framtill varför jag också köpte ett bord, delade mitt itu och gjorde om det till TV-bänk. T.ex. vid film upplever jag fantastisk synk mellan frontarna och subben, det drar "ihop" sig och sker en naturlig synkronisering. Tror det var här på forumet och på THX hemsidan som jag såg rekommendationer om det. Hittade någon artikel av någon ljudtekniker i USA som fanns länkat i en tråd om subbar (tror det var den officiella).

Estetik är underordnat för mig, men naturligtvis är det trevligt när det är enhetligt, organiserat och stiligt.

Testar mig fram hela tiden och det är det som är mitt stora intresse. Skulle vara kul att testa 2 (en motsatt den andra) - 4 subbar (i mitten av varje vägg) i framtiden.

Redigerat av NAD-Dude, 31 december 2015 - 15:36.

Postad 11 januari 2016 - 19:12

rollan1
  • rollan1
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Fin anläggning! riktigt snygg faner !pilligt antar jag :D. Undrar hur infinity logan sitter fast ? lätt att få bort utan förstöra den?
Mvh rollan

Postad 11 januari 2016 - 22:50

NAD-Dude
  • NAD-Dude
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Ja, dessa var pilliga om man inte monterar bort aluminiumplattan som elementen sitter fast i, och så vidare. Men så farligt var det inte men efter ett antal högtalare så blir det lite surt. Har fortfarande ena fronten kvar innan jag är klar.

Kan skapa ett album där jag har bilderna från fanerbytet och hur det ser ut med infinity-logotypen. Det är ganska enkelt att få av den och dit den igen, sitter med lite kladdigt lim med två pluppar men det går nog enkelt att bryta av det om man är oförsiktig. Kan som sagt lägga upp ett album som guide, fixar det i veckan.

Postad 06 augusti 2016 - 05:45

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4 063 inlägg
  • 0
Fasen vad skön uppställning... Kul att se. Luft baken varje högtalare, extremt ovanligt. Tackar för bilderna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.