Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tips om riktigt bra TV 40 - 42 tum

7 svar till detta ämne oled 40
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-40CXC725 (TV) 1 (0) Inga priser
Samsung UE40JU7005 (TV) 9 7 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 07 januari 2016 - 09:52

jocke_tuffing
  • jocke_tuffing
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Vi investerade i en ny TV-bänk och behöver således byta ut gamla px-80:in.

Först tänkte jag att man fick en schyst 40-tummare för 6000 idag. Men de apparaterna gör alldeles för många fel enligt mig även om bilden är högupplöst.

Vi kikade lite på Samsungs UE40JU7005 men tyckte den var för klumpig. Har också kollat mycket på Panasonic TX-40CXC725 som har ett bra format och något bättre bild.

Men så snubblade jag förbi LGs OLED-tv för 50 tusen. Vilken bild! Man blev paralyserad av djupet. Man såg liksom igenom tv:n. Sen var det inge roligt att leta tv längre. Det finns en för 18 000 men den är ju för stor.

Så nu till min fråga. Om man är beredd att lägga kanske runt 15 000 för en 40 - 42 tums tv  om man får riktigt bra bild, har ni några tips? Den måste också vara diskret och helst inte välvd. Smart-funktioner har jag inte så mycket intresse för, bara dom inte stör tv-tittandet.

Tack på förhand

Olov

Postad 07 januari 2016 - 10:00

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

Är det verkligen helt uteslutet med en större TV? 40" känns som ett bortglömt segment.... I 50-55" finns det ju en hel del att välja mellan.

Postad 07 januari 2016 - 10:03

jocke_tuffing
  • jocke_tuffing
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Frågar du mig är svaret nej, men frågar du min sambo är svaret odiskutabelt ja  :wub:

Postad 07 januari 2016 - 10:31

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
jobba på sambon, det gick fint för mig till slut. Nu har vi en 55a och hon är nöjd med tunnheten på skärmen. Ett bra argument är också att kanterna runt bildskärmen är så minimala jämfört med plasman så det är i princip samma storlek som en 42 tumlare ;)

Postad 07 januari 2016 - 10:55

Pansarhund
  • Pansarhund
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Nu var kanske inte det svaret på din fråga. Men jag tror inte det finns någon OLED TV med så låga tum (inte på prisjakt i alla fall). Det kanske finns en datormonitor i OLED med den storleken dock? Kanske inte hjälper dig.

Men oavsett så finns det en hel del bra LED-skärmar också. Jag trodde svärtan skulle vara bra mycket sämre innan jag fick hem min Sony 55X8505C. Men är det just svärtan som du vill ha så bra som möjligt så har Panasonics modeller fått bra betyg på den punkten.

Postad 07 januari 2016 - 11:05

jocke_tuffing
  • jocke_tuffing
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Tack för svar. Nej och det verkar tyvärr inte vara några OLEDs på väg under 55".

Då är kanske panasonicen inte så dum trots allt. Det går ju inte att kolla i lugn och ro på elgiganten. Jag avskyr affären!

Postad 07 januari 2016 - 18:10

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Låt någon annan kolla den åt dig. Det är bara att stå och titta när de fipplar med bilden. När de till slut vänder sig om och frågar dig om bilden är bra tar du över fjärren..

Postad 08 januari 2016 - 14:55

ehoy
  • ehoy
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag håller själv på och jämför mellan framförallt två olika modeller, Panasonic TX-40CS610E och Samsung UE40J5515.

Mycket som gör att jag fastnat vid dessa är priset och designen med tunn och ljus ram. Men egentligen vet jag inte mycket om modellerna och framförallt hur bildkvalitén står sig.

Dessa är båda budgetalternativ och det är i den prisklassen jag letar just nu då denna TV ska hänga och se snygg ut, haha. Men girig vill jag ändå få ut bästa bild för pengarna även här. 

Frågan är väl kanske mest om jag ska köpa nu, eller vänta in några av vårens nyheter? Någon med erfarenhet från någon av dessa modeller och som kan rekommendera eller avråda?

Jag har IPTV genom Stockholms stadsnät och utbud från Viasat om det spelar någon roll? 

Just nu kopplat med nätverkssladd från tjänstefördelaren till IPTV-boxen och vidare med HDMI. Om jag förstått allt rätt så är det på IPTV på denna väg inte möjligt att hoppa över boxen och istället koppla nätverkssladden direkt in i TV, men OM det går är jag intresserad att veta hur. 

Någon som har ett bra förslag på hur man skulle kunna skicka TV-signalen trådlöst utan nätverkssladden till boxen eller i bästa fall direkt till TV?

Även taggad med oled, 40

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.