Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic 55", någon som har erfarenhet av den här modellen?

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 februari 2016 - 10:16

blackheim
  • blackheim
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Hej!

Letar efter en ny TV att byta ut min Panasonic 42" plasma (PX-80) och hittade länkade på cdon.com. Det finns ju inga omdömen eller recensioner på den, tänkte höra här om det är någon som har erfarenhet av modellen? Rätt okej pris ändå, för att vara en Panasonic.

Mvh

Postad 05 februari 2016 - 11:24

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Rätt okej pris ändå, för att vara en Panasonic.

Men hade det fortfarande varit ett ok pris om det stod Anderson på den?

För det där är ingen ("äkta") Panasonic. Det är en Vestel som nån snarare klistrat på en Panasonic-logga på. Typ. Menysystemet är av gammalt Panasonic-snitt iaf (att kolla menysystemet är förövrigt ett sett att särskilja "äkta" Panasonicar från oäktingar som denna).

Tv:n som sådan behöver inte vara dålig för det, precis som en Anderson inte måste vara dålig, men som vanligt gäller rådet, köp tv efter hur den presterar, inte efter vad det står för logga på den.

Vilket förstås är precis vad du gör eftersom du frågar om erfarenheter om den men man kan iaf förstå varför tillverkarna håller på och "luras" på det här viset. :)

Postad 05 februari 2016 - 11:34

DLS
  • DLS
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0

Både hitachin, finlux och digihome ser väldigt snarlika ut :)

https://www.prisjakt...t.php?p=3243519

https://www.prisjakt...t.php?p=3059708

https://www.prisjakt...t.php?p=2954218

Hade nästan tänkt o slå till på Panasonicen tills jag såg alla billigare varianter av samma tv.

Postad 05 februari 2016 - 11:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Japp, det finns många olika klisterlappar i Vestels fabriker. :)

Postad 05 februari 2016 - 16:35

blackheim
  • blackheim
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Men hade det fortfarande varit ett ok pris om det stod Anderson på den?

För det där är ingen ("äkta") Panasonic. Det är en Vestel som nån snarare klistrat på en Panasonic-logga på. Typ. Menysystemet är av gammalt Panasonic-snitt iaf (att kolla menysystemet är förövrigt ett sett att särskilja "äkta" Panasonicar från oäktingar som denna).

Tv:n som sådan behöver inte vara dålig för det, precis som en Anderson inte måste vara dålig, men som vanligt gäller rådet, köp tv efter hur den presterar, inte efter vad det står för logga på den.

Vilket förstås är precis vad du gör eftersom du frågar om erfarenheter om den men man kan iaf förstå varför tillverkarna håller på och "luras" på det här viset. :)

Tack för ett bra och utförligt svar! Som vanligt gäller väl "man får vad man betalar för".
Jag får väl helt enkelt leta vidare, hade ingen butik i närheten som jag kunde kolla på den i.

På elgiganten sa en säljare att jag troligtvis skulle bli missnöjd med en Samsung lcd när jag var nöjd med bilden på panan jag har nu. Sanningshalt i det?

Postad 05 februari 2016 - 20:22

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 1
Sant på så vis att bilden inte ser ut som din Panna och om du förväntade dig att få samma bildegenskaper. Men det gäller inte specifikt Samsungs LCD utan alla LCD.

Att det ser lite annorlunda ut är dock på gott och ont. Kan lika gärna vara så att du blir positivt överraskad.

Postad 07 februari 2016 - 20:54

blackheim
  • blackheim
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Sant på så vis att bilden inte ser ut som din Panna och om du förväntade dig att få samma bildegenskaper. Men det gäller inte specifikt Samsungs LCD utan alla LCD.

Att det ser lite annorlunda ut är dock på gott och ont. Kan lika gärna vara så att du blir positivt överraskad.

Nu är jag tillbaka, PacMan!

Vad tror du om denna de annonserar på Siba nu i veckan? Inga omdömen på prisjakt, så jag har mina aningar... https://www.prisjakt...t.php?p=3043878

Postad 07 februari 2016 - 22:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Läs Generella råd tråden, inte minst råd #3. CX740 är tillskillnad från de flesta Panasonic modellerna inte VA utan IPS.

Redigerat av pacman, 07 februari 2016 - 22:03.

Postad 10 februari 2016 - 17:11

maserik
  • maserik
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Jag bytte från Philips 65PUS9809 till Panasonic 55CX800E och tycker att den är mycket bättre och snabbare både gällande bild och smart TV än de flesta tv på marknaden. Rek Panasonic 55CX800E om du ska ha en ny TV, dessutom stödjer den nya dvb-t (Europeiska unionens standard för marksänd digital-TV), som kommer bli standard inom kort här i Sverige.  

Postad 10 februari 2016 - 18:05

blackheim
  • blackheim
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Jag bytte från Philips 65PUS9809 till Panasonic 55CX800E och tycker att den är mycket bättre och snabbare både gällande bild och smart TV än de flesta tv på marknaden. Rek Panasonic 55CX800E om du ska ha en ny TV, dessutom stödjer den nya dvb-t (Europeiska unionens standard för marksänd digital-TV), som kommer bli standard inom kort här i Sverige.

Tack för svaret. Jag handlade faktiskt en 740E här när Siba hade den prissänkt. Verkar vara ok hittills (två dagar) i alla fall, förutom att den visar som en vinjettering i hörnen. Finns säkert något coolt engelskt ord för det fenomenet.
Sedan så är den ju bra mycket skarpare än min gamla plasma, både på gott och ont.
Din modell är säkert bättre, dock var det ju dubbla priset och lite till...

Postad 10 februari 2016 - 19:09

maserik
  • maserik
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Jag handlade faktiskt en 740E här när Siba hade den prissänkt. Verkar vara ok hittills (två dagar) i alla fall, förutom att den visar som en vinjettering i hörnen. Finns säkert något coolt engelskt ord för det fenomenet.
Sedan så är den ju bra mycket skarpare än min gamla plasma, både på gott och ont.
Din modell är säkert bättre, dock var det ju dubbla priset och lite till...

varsågod :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.