Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

65-tum för 6.990 kr?

26 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 May 2016 - 21:59

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Letar efter en TV till sovrummet och ser att Netonnet säljer en Andersson LED65511FHD PVR för 6.990 kr. 65-tum i sovrummet är aldrig fel men frågan är hur bildkvaliteten är? Har för mig att jag läst att det är EOM-tillverkning i Turkiet och att paneler och annan elektronik är andrahandssortering. Stämmer detta?

Netonnet säljer den med 3 års garanti och 100%-ig pixelgaranti och det är ju alltid trevligt.

Man skulle kanske chansa?

Postad 31 May 2016 - 23:27

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

65 tum i sovrummet? Wow. Sjutusen spänn är egentligen inte så mycket. Bildkvaliteten är väl säkert inte den bästa, men vad spelar det för roll då man ändå somnar efter ett tag.. :)

Postad 31 May 2016 - 23:48

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Det står att det är 3års pixelgaranti när jag tittade lite snabbt.

Postad 31 May 2016 - 23:58

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

65 tum i sovrummet? Wow. Sjutusen spänn är egentligen inte så mycket. Bildkvaliteten är väl säkert inte den bästa, men vad spelar det för roll då man ändå somnar efter ett tag.. :)

Hade en Sharp Aquos 52-tum som vi köpte ny 2007 eller 2008 som brakade ihop förra veckan så vi tänkte först köpa en i samma storlek men hittade denna till ett mycket fördelaktigt pris. Frågan är som sagt om bildkvaliteten duger eller om den rent av är dålig med tanke på det jag har läst om att Netonnet låter tillverka sina produkter i Turkiet med andrahandssorterad elektronik.

Det står att det är 3års pixelgaranti när jag tittade lite snabbt.

Nämnde jag redan i första inlägget. ;)

Redigerat av Manchild, 31 May 2016 - 23:59.

Postad 01 June 2016 - 18:24

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

• 1736 inlägg
  • 0
Låter otroligt billigt köpte en 55 tums Andersson för 1,5 år sen och den är klockren för de 5000 kr den kostar absolut inget att klaga för dom pengarna förutom att den frågar mellan åt om man vill stäng av. Hade tidigare en Andersson 40 tummare hade den i nästan 5 år innan den gick sönder.

Postad 01 June 2016 - 18:30

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Låter otroligt billigt köpte en 55 tums Andersson för 1,5 år sen och den är klockren för de 5000 kr den kostar absolut inget att klaga för dom pengarna förutom att den frågar mellan åt om man vill stäng av. Hade tidigare en Andersson 40 tummare hade den i nästan 5 år innan den gick sönder.

Svärtan på din Andersson är ju blå? Ser riktigt illa ut eller är det fel på din kamera?

Postad 01 June 2016 - 18:42

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

• 1736 inlägg
  • 0
Det är nog kameran bilden är bra för
Att vara Andersson har ju inte extremt höga krav heller inte för dom pengarna

Postad 01 June 2016 - 18:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Brukar få som svar när man ställer dessa frågor att man får vad man betalar för. Som att köpa Freeway Cola på Willys och förvänta sig samma härlig smak som en flaska Coca Cola ger.

Postad 01 June 2016 - 18:52

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

• 491 inlägg
  • 1

Freeway cola säljs bara på lidl, så har du köpt den på willys så är det lite mysko.

Redigerat av Unregistered153fb7ca, 01 June 2016 - 18:53.

Postad 01 June 2016 - 19:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Freeway cola säljs bara på lidl, så har du köpt den på willys så är det lite mysko.

Har aldrig köpt, antog det var Willys som saluförde den :P Men det kanske är Eldorado som slår högst där :)

Postad 01 June 2016 - 19:36

Unregistered153fb7ca
  • Unregistered153fb7ca
  • Lärjunge

• 491 inlägg
  • 0

Har aldrig köpt, antog det var Willys som saluförde den :P Men det kanske är Eldorado som slår högst där :)

Exakt.  ;)

Men när det kommer tlll andersson så har ja bara testat en 40tum för några år sedan. Den hade usel svärta, massor med backlight bleeding, banding plus lite till. Kanske ett skitexemplar, men ja tänker inte chansa på det märket en gång till.

Postad 01 June 2016 - 19:37

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0
Hörde rykten att Andersson har samma paneler som Samsung i vissa modeller.

Ska höra med kollegan om han kan ge mig länken till källan.

Redigerat av Mushunt, 01 June 2016 - 19:38.

Postad 01 June 2016 - 21:58

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Brukar få som svar när man ställer dessa frågor att man får vad man betalar för. Som att köpa Freeway Cola på Willys och förvänta sig samma härlig smak som en flaska Coca Cola ger.

Min erfarenhet är att man sällan får vad man betalar för. Har köpt dyra märkesprodukter som gått sönder direkt och billiga kopior som håller år ut och år in. Köpte t.ex. original torkarblad till bilen för 275 kr/st som höll mindre än ett år. Köpte OKQ8:as kopior för 85 kr/st som är inne på fjärde året.

Hörde rykten att Andersson har samma paneler som Samsung i vissa modeller.

Ska höra med kollegan om han kan ge mig länken till källan.

Men andrahandsortering? Det är i varje fall vad jag har läst att paneler och alla annan elektronik är sådant som inga andra vill ha. B-komponenter.

Synd att man inte kan provtitta TV:n innan köpet. Finns kanske en anledning till det. :/

Trots detta så lockar 65-tum för det är ju "bara" 7,000 kr. Tänker dock på allt velande fram och tillbaka om man inte är nöjd.

Postad 01 June 2016 - 22:13

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Ja torkarblad och tv är en rimlig jämförelse 😎

Postad 01 June 2016 - 22:15

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Nej, jag skulle inte chansa då risken känns alldeles för hög att den håller för låg kvalitet. 65" & 7K?? Om den ändå ska vara i sovrummet räcker väl omkring 50". Då lär du åtminstone bli nöjd.

Postad 01 June 2016 - 22:33

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ja torkarblad och tv är en rimlig jämförelse

När det gäller kvalitet och att man skulle få det efter summan man betalar så självklart är det en rimlig jämförelse. Om den inte passar herrn kan jag ta ett annat exempel. 

Köpte en ny KTM 250 EXC-F 2013 för 86,000 kr där motorn rasade trots att servicen sköts innan utsatt timintervall. Tröttnade på KTM och KTM Skandinavien och deras bortförklaringar så jag chansade och köpte en ny Defenda för 35,000 kr som jag fortfarande har kvar och som aldrig har felat. Har kört skiten ur den på bl.a. Gotland Grand National och Ränneslättsloppet och den bara går och går.

Redigerat av Manchild, 01 June 2016 - 22:34.

Postad 01 June 2016 - 23:05

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Jag tycker det är mycket märkligt att någon kan vara glad över ett TV-inköp (oavsett kostnadsläge) för att det tog "nästan fem år" innan TVn gick sönder.

Har vi hamnat så fel att vi nöjer oss med att såna saker inte ens håller i fem år?

Postad 01 June 2016 - 23:16

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Har vi hamnat så fel att vi nöjer oss med att såna saker inte ens håller i fem år?

5 år är lång tid för en Andersson ;)

Köpte min första platt-TV för 10 år sen, en 32" LG. Den funkar fortfarande. Att sen bilden är kass jämfört med en modern TV är en annan sak...

Postad 01 June 2016 - 23:44

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

I morgon skall jag försöka hitta en butik som har Audio Pro T20 för demo så jag tar nog och svänger förbi Netonnet och köper mig denna TV. Kan ju alltid lämna tillbaka den om bilden suger.

Postad 02 June 2016 - 05:10

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

Hade en Sharp Aquos 52-tum som vi köpte ny 2007 eller 2008 som brakade ihop förra veckan så vi tänkte först köpa en i samma storlek men hittade denna till ett mycket fördelaktigt pris. Frågan är som sagt om bildkvaliteten duger eller om den rent av är dålig med tanke på det jag har läst om att Netonnet låter tillverka sina produkter i Turkiet med andrahandssorterad elektronik.

Nämnde jag redan i första inlägget. ;)

Jag tolkade din text som att det är 3års garanti på hela produkten.

Vi har 2st Anderssons 32" tv i barnensrum och bildkvalitén är ingen höjdare dock så är dom väldigt ljusstarka. Kvalitén är det inget fel på då dom har fått tagit mycket stryk under dom 3-4åren som vi har haft dom.

Postad 02 June 2016 - 05:26

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Jag tolkade din text som att det är 3års garanti på hela produkten.

Vi har 2st Anderssons 32" tv i barnensrum och bildkvalitén är ingen höjdare dock så är dom väldigt ljusstarka. Kvalitén är det inget fel på då dom har fått tagit mycket stryk under dom 3-4åren som vi har haft dom.

Har 2 Andersson 32" i barnens rum här med. Bilden är helt okej! Däremot är ljudet under all kritik. Men som bildvisare fungerar de utmärkt.

Postad 02 June 2016 - 14:01

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 1

Då har man köpt sig ett exemplar och det var riktigt pirrigt när jag först slängde upp den på väggen och skulle starta upp den för första gången. Såg framför mig en riktigt risig bild full med pixelfel och liknande men blev förvånad när den kom igång.

Bilden var felfri när det gäller pixelfel och när det gäller själva bildkvaliteten så är den minst lika bra som den 5000 kr dyrare LG 65UF675V som jag tittade på i en annan butik, minus 4k upplösningen. Bra svärta (likadan som på LG:n) även om lite detaljer försvinner i mörka partier när man ställer den så som jag vill ha det. Om man vill ha alla detaljer så tappar den lite i svärta men den är märkbart mycket bättre än min ca 9 år gamla Sharp, konstigt vore det väl annars.

Det enda egentliga minuset är fjärrkontrollen och ljudet som är lite platt men för 7,000 kr så är jag mer än nöjd över mitt köp. Speciellt då det är en TV för sovrummet.

Postad 06 June 2016 - 14:51

nilsskytte
  • nilsskytte
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Är också sugen på att köpa denna tv!
Kan du lägga upp lite bilder?

Postad 11 June 2016 - 21:44

pb81
  • pb81
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 1

Jag köpte denna TV idag.

Har provat den i 15 min nu, faktiskt ganska så nöjd med tanke på priset. Inte speciellt mycket clouding, det går att se om man tittar efter det. Ganska så starka kontraster i bilen, dvs det mörkgråa försvinner lite. Sänker man skärpan så försvinner det digitala bruset också. Vill man ha en enkel skärm så är denna faktiskt bra. Jag är ganska så kräsen när det gäller teknik, men det duger för mig, speciellt när man tänker på att den är 20 tusen billigare än en "riktig" skärm =)

Postad 18 June 2016 - 08:42

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

5 år är lång tid för en Andersson ;)

Köpte min första platt-TV för 10 år sen, en 32" LG. Den funkar fortfarande. Att sen bilden är kass jämfört med en modern TV är en annan sak...

Min 42" Centrum https://www.minhembi...howtopic=185147 fungerar fortfarande efter över 8 år. Bilden dock lite cloudig numera. Inget jag lägger märke till om jag inte får för mig att analysera!

Anderssons 65" för 7 000 är vad jag just nu denna lördag förmiddag funderar på att köra och köpa just för att jag vill ha en gigantiskt stor tv men inte betala för mycket.

Jag köpte denna TV idag.

Har provat den i 15 min nu, faktiskt ganska så nöjd med tanke på priset. Inte speciellt mycket clouding, det går att se om man tittar efter det. Ganska så starka kontraster i bilen, dvs det mörkgråa försvinner lite. Sänker man skärpan så försvinner det digitala bruset också. Vill man ha en enkel skärm så är denna faktiskt bra. Jag är ganska så kräsen när det gäller teknik, men det duger för mig, speciellt när man tänker på att den är 20 tusen billigare än en "riktig" skärm =)

Då åker jag och köper jag också då, kanske...

Redigerat av Bosse-i-skogen, 18 June 2016 - 08:45.

Postad 21 June 2016 - 08:46

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0
Köpt och efter en dag så har jag inget stort att klaga på. Hd-kanaler är ju en ren fröjd att titta på och Netflix kan inte bli bättre. Har vid test 52 Mbit till netflix (300/120 fiber). SD mindre bra eller är det någon inställning. VH1 sänder ju knappast i HD utan verkar skicka riktigt dålig SD och videos är ofta gamla i icke hd. Grynigt blir det då.

Jag har surrondförstärkare men provade att bara koppla in suben direkt från tv:n och använda tv-ljudet. Helt ok tycker jag.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 21 June 2016 - 09:28.

Postad 21 June 2016 - 10:56

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Var helt inne på att köpa denna till sovrummet då min 49" där kändes lite liten, men av olika anledningar blev det en CTL 55 UHD SmartTV som ett rent impulsköp..

Ett billigt alternativ som jag blev glatt överraskad av efter lite småjusteringar. För 4990:- får man en TV som är svårt att klaga på något, iaf. kan inte jag för dom pengarna. Kanske ett tips för någon till sovrummet att kolla upp.

En överraskande imponerande bild där svärtan och färgskalan sticker ut lite extra mot tidigare TV jag kollat, haft och ställt in, självklart på HD, men även SD material hanterar den över förväntan.

Ska snart köpa ny till vardagsrummet också men måste då vara minst 75".

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.