Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Total nybörjare. Behöver hjälp!

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 juli 2016 - 15:58

NoCc
  • NoCc
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tjena!

Hoppas att jag kan få lite hjälp i inköp av en ny TV. Jag kan som sagt väldigt lite och därför känns det också svårt för mig att ställa krav för jag vet inte vad som gör att en bild blir bra eller vad som är viktigt. Så jag tänkte istället berättar jag vad jag har nu och vad jag använder den till mest samt vilka saker som irriterar mig i dagsläget.

Budget: 8 000 till 15 000~
Storlek: 50-65"

Nuvarande: LG 50PK350N (Tror jag) Plasma

Användningsområden: Jag kollar aldrig någonsin på TV. Majoriteten av användningen är att jag streamar från min dator till en chromecast alternativt kollar på Netflix via PS3'an. Spelar ibland PS3/Xbox 360, men ytterst sällan. Vi är 2 personer som kollar, och vi tenderar att sitta lite från sidan i soffan (Vi ligger i divanen medans TV'n är i mitten av soffan)

Irritationsmoment: Jag hatar hur mycket ljus min nuvarande TV reflekterar. Jag har ett fönster till höger om TV'n och solen är utanför fönstret efter kl 14~, men den reflekterar även ljus från lampor. Kan sitta och titta på en serie sedan helt plötsligt börjar jag störa mig på att en persons ansikte är helt ersatt av en lampjävel. Ett annat mindre störnings moment är hur TV'n hanterar riktigt mörka scener. Tycker det smälter ihop och det kan vara svårt att se vad som faktiskt händer

Hoppas det ger en okej bild och jag skulle verkligen uppskatta förslag.

Redigerat av NoCc, 29 juli 2016 - 16:11.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.