Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HDR genom Reciever

7 svar till detta ämne HDR Reciever TV
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 December 2017 - 13:28

Darthan
  • Darthan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej

jag har en Onkyo TX NR 545 och en ny LG 4k HDR tv.

Jag skall försöka förklara så bra som möjligt. Jag har en PS4 pro som jag vill koppla via reciever, sen har jag även en gammal chromecast plus en TV box.

Jag vill naturligtvis kunna använda HDR när jag spelar spel via min PS4pro.

Då måste jag aktivera "Ultra Deep Color" På TVn för att få igång HDR. Men då funkar inte andra apparater jag har kopplar via min Onkyo, utan måste få avaktivera "Ultra Deep Color" på TV. Finns det nåt bra sätt att lösa detta på? eller måste jag koppla PS4 dirket in i TV och köra optisk kabel?

Tackar för svar

Postad 11 December 2017 - 15:00

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej

jag har en Onkyo TX NR 545 och en ny LG 4k HDR tv.

Jag skall försöka förklara så bra som möjligt. Jag har en PS4 pro som jag vill koppla via reciever, sen har jag även en gammal chromecast plus en TV box.
Jag vill naturligtvis kunna använda HDR när jag spelar spel via min PS4pro.

Då måste jag aktivera "Ultra Deep Color" På TVn för att få igång HDR. Men då funkar inte andra apparater jag har kopplar via min Onkyo, utan måste få avaktivera "Ultra Deep Color" på TV. Finns det nåt bra sätt att lösa detta på? eller måste jag koppla PS4 dirket in i TV och köra optisk kabel?
Så är det,de enheter som inte har stöd för deep colour ger ingen bild.

Tackar för svar

Postad 11 December 2017 - 15:26

Darthan
  • Darthan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Normalt så är det den enhet som skickar signalen som ställer om till HDR och inte tvärt om. HDR kan bara skickas om det som spelas har HDR. Då har de som spelas inte HDR ska man inte i TV:n ställa om något. Det finns på Sonys hemsida hur man hanterar HDR i PS4. 

Men du måste ju ställa om TVn själv beroende på källan? 

Postad 12 December 2017 - 11:19

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

UHD deep color ska vara på i tvn,

Resten av dina prylar borde funka som vanligt ändå.

Låter som att något annat i kedjan är fel.

Postad 12 December 2017 - 12:08

Darthan
  • Darthan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

UHD deep color ska vara på i tvn,

Resten av dina prylar borde funka som vanligt ändå.

Låter som att något annat i kedjan är fel.

Säker? Det skulle innebära att du kan ha UHD på alla HDMI ingångar alltid? varför finns det ens då som val att sätta igång det ifrån början?

Postad 12 December 2017 - 13:22

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0

Säker? Det skulle innebära att du kan ha UHD på alla HDMI ingångar alltid? varför finns det ens då som val att sätta igång det ifrån början?

Kan också vara en energy saving funktion då HDR drar mer ström och för att klara miljökraven så slår man av den som standard. HDR drar ungefär 30% mer ström av det jag förstått, men bara en teori från min sida. 

Postad 12 December 2017 - 19:04

Darthan
  • Darthan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Testade nu, satte igång UHD i TVn på den HDMI som går till reciever, till den har jag kopplat blueray chromecast och TV box, Chromecast fick bild. Men TV boxen fick bara "myrornas krig". Blueray testade jag inte. Så tyvärr, TVn fattar kopplar inte om själv...

Postad 12 December 2017 - 19:08

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Läs här så kanske du kommer längre:

http://www.ljudochbi...ktiverar-du-hdr

Även taggad med HDR, Reciever, TV

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.