Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Arendal Sub 2 vs REL S/812

27 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 19 February 2020 - 19:57

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlĂ€gg
  • 0
Efter flera mĂ„nader med beslutsĂ„ngest och lĂ€sning av recensioner och diverse forum sĂ„ Ă€r det dessa tvĂ„ jag har fastnat för mest. Sagt och gjort sĂ„ bestĂ€llde jag hem en Arendal och fick lĂ„na en REL frĂ„n Lefflers. SĂ„ nu Ă€r det upp till bevis! Ska bli sjukt spĂ€nnande. Vilken tror ni vinner? 😃

Bifogad fil(er)

Postad 19 February 2020 - 20:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlĂ€gg
  • 0
HÀlsa Lefflers, otroligt hyggelig personal, hjÀlpsam och aldrig problem att lÄna hem saker.

Arendalen trivs i hörnet.

Postad 20 February 2020 - 08:59

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlĂ€gg
  • 0

Ja jag köpte ett par Phantom Gold av dem förra Äret och de var vÀldigt hjÀlpsamma dÄ ocksÄ, sÄ det blev naturligt att fortsÀtta handla dÀr.

Ja jag tÀnkte prova stÀlla den i hörnet till vÀnster som syns i bild.

Jag har haft kontakt en lÀngre tid med bÄde Arendal och REL och har varit öppen med att jag ska prova deras konkurrenter. Jag citerar nÄgra av deras intressantaste kommentarer:

Arendal:

"Hyggelig Ä hÞre at Arendal Sound er mest interessant for deg. Jeg kan backe deg opp med at vi i Arendal Sound legger veldig mye prestisje i Ä produsere sÄ gode hÞyttalere og subwoofere som overhode mulig men til en fornuftig pris de aller fleste kan akseptere. Vi har generelt sett lagt mer kvalitet i kabinett, forsterker og ikke minst hÞyttaler elementer enn de fleste av vÄre konkurrenter gjÞr. Vi er sikre pÄ at om du kjÞper et Arendal Sound produkt sÄ fÄr du det beste pÄ markedet opp til 2-3 ganger sÄ hÞy prisklasse!"

"Jeg er uansett ganske trygg pÄ at du fÄr en sÄ bra opplevelse med 1723 Subwoofer 2 at du velger Ä beholde den!"

REL:

"Please do the high level connection according to the manual and REL will kill it"

Vi fĂ„r vĂ€l se vem som har rĂ€tt  :lol:

Hur som helst sĂ„ leder REL med 1-0 innan jag ens har kopplat in grejorna. BĂ€ttre finnish och byggkvalitet. Nu kanske det beror lite pĂ„ att jag valde matt fĂ€rg pĂ„ Arendal, de har ju ockĂ„ blanka alternativ. REL finns bara i blank. Men Ă€ven högtalarelementen och rattarna pĂ„ baksidan bĂ„de kĂ€nns och ser lyxigare ut pĂ„ REL, för att inte tala om bĂ€rhandtagen pĂ„ sidorna, otroligt smidigt nĂ€r man behöver flytta pĂ„ den! Litet plus till Arendal som har magnetfĂ€sten till elementskydden. Jag tycker personligen inte att det Ă€r sĂ„ snyggt att elementen syns, sĂ„ för mig spelar det ingen roll att REL har hĂ„l till tygfĂ€stet, men kanske viktigare för andra. 

Återkommer med lyssningsintryck!

Redigerat av Sardaukar, 20 February 2020 - 09:03.

Postad 20 February 2020 - 09:13

Soulsound
  • Soulsound
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 1
JÀklar vad kul. Extremt nyfiken pÄ vad du kommer tycka om S/812.

Jag vart impad av S/510 redan.

Postad 20 February 2020 - 10:46

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlĂ€gg
  • 0

Kul jÀmförelse :)

Men att lÀgga nÀrmare 30kkr pÄ en sub Àr extremt mkt pengar imo. TvÄ Sub2 ryms ju nÀstan i den budgeten. Enkelt val dÀr :)

Varför inte bygga sjÀlv som sidospÄr?

Postad 20 February 2020 - 11:04

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlĂ€gg
  • 0

Hur har du tÀnkt att tuna dom innan du startar at utvÀrdera? Jag visste inte att REL kostade det dubbla, det blir ju lite ojÀmnt men men.

Postad 20 February 2020 - 13:33

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlĂ€gg
  • 0
Tror att REL kommer ta den ganska lÀtt men de Àr lite ojÀmnt med tanke pÄ vad som kostar.

Redigerat av tomasgbg, 20 February 2020 - 13:36.

Postad 21 February 2020 - 09:12

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlĂ€gg
  • 0

JÀklar vad kul. Extremt nyfiken pÄ vad du kommer tycka om S/812.

Jag vart impad av S/510 redan.

Jag har bara testat nĂ„gon timme igĂ„r kvĂ€ll, men jodĂ„, det verkar lovande  :)

Kul jÀmförelse :)

Men att lÀgga nÀrmare 30kkr pÄ en sub Àr extremt mkt pengar imo. TvÄ Sub2 ryms ju nÀstan i den budgeten. Enkelt val dÀr :)

Varför inte bygga sjÀlv som sidospÄr?

Inte sÄ enkelt val faktiskt. Arendal sjÀlva rekommenderade att jag skulle placera tvÄ subbar pÄ samma stÀlle, stackade pÄ varandra, om jag nu skulle ha tvÄ. Detta mycket pÄ grund av mitt icke symmetriska rum med öppen hall och trappuppgÄng pÄ höger sida av anlÀggningen. Dessutom sÄ tar det för stor plats med tvÄ subbar pÄ höjden dÄ mina vÀgghÀngda högtalare skulle skymmas av subbarna, för att inte tala om hur illa det skulle se ut. Nej, det Àr inget alternativ med tvÄ Arendal framför en REL. Dessutom sÄ kostar inte REL dubbelt sÄ mycket. Jag betalade ca 17 300 kr med aktuell eurokurs för Arendalen. REL:en kommer kosta mig ca 10 000 kr mer. FÄr lite rabatt för REL:en eftersom jag handlat mycket pÄ Lefflers förut. Skillnaden hade ocksÄ varit Ànnu mindre om jag valt Arendal med blank yta som ju REL har, om man nu ska jÀmföra Àpplen och Àpplen.

Bygga sjĂ€lv har jag ingen ork eller lust med. Jag vill Ă€gna tiden till att njuta av bra filmer istĂ€llet. Dessutom blir det nog snyggare med en proffsbyggd sub. Är ganska kĂ€nslig med det estetiska ocksĂ„  :P

Hur har du tÀnkt att tuna dom innan du startar at utvÀrdera? Jag visste inte att REL kostade det dubbla, det blir ju lite ojÀmnt men men.

Jag provar mig fram med olika instÀllningar helt enkelt, eller vad menar du?

REL kostar inte det dubbla, se svar ovan till Supernaut. Dessutom sÀljs Arendal med 19% tysk moms. REL sÀljs med 25% svensk moms. Lite orÀttvist dÀr ocksÄ.

Tror att REL kommer ta den ganska lÀtt men de Àr lite ojÀmnt med tanke pÄ vad som kostar.

Än sĂ„ lĂ€nge har du rĂ€tt. Har bara provat nĂ„gon timme var i samma hörn, men under den timmen vann REL pĂ„ knockout! Arendalen Ă€r extremt Ă„terhĂ„llsam, det Ă€r nĂ€stan jag tror det Ă€r nĂ„got fel pĂ„ den med tanke pĂ„ hur prisad den varit i recensioner och pĂ„ detta forum. Det hörs knappt att den Ă€r inkopplad. Jag fĂ„r vrida upp volymratten till max (+15 dB) för att mĂ€rka av den. Men Ă€ven dĂ„ Ă€r det mest bara dovt mesigt muller. Jag provade lite olika instĂ€llningar i försteget och Ă€ndrade frontarna till small, men blev ingen större skillnad.

NĂ€r jag bytte till REL dĂ€remot sĂ„ öppnades en helt ny vĂ€rld! Jag kĂ€nde mig som en fĂ„gelholk nĂ€r filmen knappt hade startat och jag bara satt och gapade  :lol:  REL sĂ€ger att man SKA koppla bĂ„de högnivĂ„ och LFE samtidigt, och det Ă€r det jag tror Ă€r deras hemliga recept. Det kĂ€ndes helt enkelt som att resten av mina högtalare öppnade upp sig. Hela ljudbilden öppnade upp sig, inte bara lĂ€gsta basen. Jag testade öppningsscenen i Rambo IV frĂ„n 2008, en film som jag kĂ€nner till vĂ€l och vet hur den ska lĂ„ta. NĂ€r burmeserna slĂ€nger ut handgranater i risfĂ€ltet i början av filmen sĂ„ mĂ€rktes det knappt att Arendalen var inkopplad. Inte heller nĂ€r karenerna blir nedskjutna av burmeserna i risfĂ€ltet av deras k-pistar. Jag kunde lika gĂ€rna köra utan sub i den sekvensen. REL:en dĂ€remot markerade effekterna pĂ„ ett helt annat sĂ€tt. Handgranaterna och k-pistarna kĂ€ndes, inte bara hördes.

Arendal sjÀlva sÀger ju att deras sub Àr bland de bÀsta pÄ marknaden upp till 2-3 gÄnger priset. SÄ om det dÄ Àr orÀttvist att jÀmföra med en REL S/812 sÄ Àr det ju ren bluff och bÄg frÄn deras sida. Jag tycker ocksÄ att tillverkningskostnaderna inte bör skilja sÄ enormt mycket. REL har ju minst ett extra led i ÄterförsÀljare som ska ha betalt, och dessutom om REL:en hade byggts i samma finnish som Arendal sÄ hade priset kunnat pressats Ànnu mer tycker jag. SÄ rent ljudmÀssigt borde inte pengen skilja sÄ mycket.

Men som jag nÀmnde tidigare sÄ tror jag REL har en enorm fördel att kunna köra högnivÄ och LFE/.1 samtidigt. Jag tror Àrligt talat att Ätminstone i mitt rum med min högtalaruppsÀttning sÄ hade föregÄngarna i REL:s S-serie som nu kostar lika mycket som en Arendal ocksÄ vunnit.

Jag vet faktiskt inte om det Ă€r vĂ€rt att lĂ€gga ner mer tid och kladda mer med Arendal nĂ€r REL:en lĂ„ter sĂ„ mycket roligare direkt frĂ„n start  :huh:

Redigerat av Sardaukar, 21 February 2020 - 09:19.

Postad 21 February 2020 - 10:00

Soulsound
  • Soulsound
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0
Underbart. đŸ€—

Postad 21 February 2020 - 10:02

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlĂ€gg
  • 0

Har du mÀtt sÄ du har lika nivÄ mellan de tvÄ?

dovt mesigt muller

NÄgot Àr uppenbart fel.

Postad 21 February 2020 - 10:20

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlĂ€gg
  • 0
Hoppsan, fel trÄd.

Redigerat av Ageve, 21 February 2020 - 10:23.

Postad 21 February 2020 - 10:41

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlĂ€gg
  • 0

Har du mÀtt sÄ du har lika nivÄ mellan de tvÄ?

NÄgot Àr uppenbart fel.

Nej, jag har dessvÀrre ingen mikrofon Ànnu. Men varför sÄn skillnad nÀr de matas med samma signal?

Förresten, finns det nÄgon bra app man kan mÀta med i mobiltelefonen?

Redigerat av Sardaukar, 21 February 2020 - 10:49.

Postad 21 February 2020 - 10:58

Unregistered853d8d2b
  • Unregistered853d8d2b
  • Wannabe

• 23 inlĂ€gg
  • 0
DÄ jag funderar pÄ ny sub sÄ följer jag denna trÄd med stort intresse.. :-)

Jag kör en app för mÀtning som heter SLA Lite för iOS, finns sÀkert bÀttre men den Àr iaf gratis.

Postad 21 February 2020 - 11:18

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlĂ€gg
  • 0

Nej, jag har dessvÀrre ingen mikrofon Ànnu. Men varför sÄn skillnad nÀr de matas med samma signal?

Olika subbar spelar olika högt vid samma signal. Inget konstigt.

Har du kört nĂ„gon automatkalibrering i din reciever? 

Vilken EQ kör du pÄ i Arendalen? Finns olika instÀllningar i Rel:en ocksÄ?

Hur blir det om du kopplar Rel med lÄgnivÄ endast?

Postad 21 February 2020 - 12:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlĂ€gg
  • 0

LÄter konstigt. Min sub2 spelar tydliga detaljerade toner med lÄg volym pÄ förstÀrkaren och den dundrar pÄ sÄ det fladdrar i byxbenen i film. Det Àr ju mÄnga som bytt ut sina SVS mot Arendal sÄ skillnaden borde isÄfall vara mera nyanser i REL, inte denna sjuka skillnaden. Vad med att testa REL med enbart rca bara för att se hur mycket detta pÄverkar?

Postad 21 February 2020 - 20:07

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlĂ€gg
  • 0
Justera fasen har ju hjÀlpt mer Àn en gÄng nÀr en sub inte leverear bas.

Postad 21 February 2020 - 22:22

BlÄtand
  • BlĂ„tand
  • MĂ€stare

• 3145 inlĂ€gg
  • 0

Tror alla Àr införstÄdda med detta men utifall att nÄgon skulle ha missat detta sÄ finns det fördelar med att köra REL via högnivÄ till musik (tvÄkanalsljud).

Till film sÄ anvÀnder sig dessa subbar av LFE om det kommer en mixad subkanal denna vÀgen och dÄ upphör högnivÄn att anvÀndas.
Av denna anledning kan man ha bÄda inkopplade samtidigt och kan dÄ fÄ det bÀsta av tvÄ vÀrldar.

Vinsten med högnivÄ för musik Àr att responstiden via högnivÄ Àr snabbare, du lÀgger bara till den bas som frontarna inte sjÀlva kan Äterge och du fÄr med mer av den ljudsignatur som din förstÀrkare har. Möjligheterna till en sömnlösövergÄng/bra integration Àr mycket goda nÀr man kör sÄhÀr.

Med LFE för film fÄr du möjligheten att dela högre och kan dÄ fÄ hÀftigare effekter och du nyttjar basen bÀttre för film pÄ detta sÀtt.
Om man promt vill ha en delning oavsett vad du lyssnar pÄ kan man istÀllet titta pÄ REL:s i sammanhanget snorbilliga film subbar.

Sedan tycker jag som er andra att Arendal borde vara felaktigt instÀlld om den inte presterar bÀttre. Oavsett hur den presterar vid en direkt jÀmförelse med en REL sÄ borde den fortfarande leverera bra bas. Kolla fasen och justera avstÄnd till vÀggar. Kan ju iofs vara sÄ att denna bas mÄste placeras dÀr den inte kan stÄ för att lÄta bra men nÄgonstans kommer den att lÄta bÀttre om den inte Àr trasig.

Postad 21 February 2020 - 23:31

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlĂ€gg
  • 0

En mÀtning med REW skulle skina lite ljus pÄ saken. Min sub2 stÄr inte heller perfekt men kan bara ha den pÄ ett stÀlle för tillfÀllet och den har dÄ en dipp (som jag jÀmnar ut med en annan sub pÄ motsatt sida rummet) men den levererar den bÀsta bas jag haft pÄ resten av registret och tar dessutom EQ vÀldigt bra. Min andra 15" subb kostade över 20k men spelar inte lika bra sÄ jag Àr förvÄnad över resultatet, sÄ stor skillnad kan det inte vara. Har hört subbar för tredubbla priset och nÀr man kommer upp i denna nivÄ hÀr (runt 15 och uppÄt) sÄ brukar det vara detaljer, hur högt och hur djupt man kan spela....rummet sÀtter ju begrÀnsningar vanligtvis och gör ofta att karaktÀren blir snarlik överlag.

Jag har volymen pĂ„ sirka halv pĂ„ min sĂ„ att du har den pĂ„ nĂ€stan max visar ju att nĂ„tt Ă€r fel. Vad stĂ„r resten av reglagen pĂ„, hur stĂ„r det instĂ€llt pĂ„ förstĂ€rkaren, anvĂ€nder du samma inngĂ„ng? Är det nĂ„gon kalibrering i förstĂ€rkaren som ligger dĂ€r?

Redigerat av Demon Slayer, 21 February 2020 - 23:35.

Postad 23 February 2020 - 09:39

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlĂ€gg
  • 0
Vore spÀnnande att höra hur de gÄtt med testandet?

Postad 25 February 2020 - 07:57

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlĂ€gg
  • 0

Vore spÀnnande att höra hur de gÄtt med testandet?

Har inte funnits sÄ mycket tid tyvÀrr, men det jag kommit fram till efter att ha kört REL med endast lÄgnivÄ Àr att det Àr svag signal i subutgÄngen frÄn min Oppo BDP-105D som jag anvÀnder som försteg. Detta bekrÀftades efter lite googling och verkar vara ett medvetet val frÄn tillverkaren. Det Àr ingen kalibrering eller annat lullull i denna, sÄ man fÄr stÀlla volym och avstÄnd till högtalarna manuellt. Nu i morse sÄ testade jag att sÀnka volymen sÄ mycket som möjligt pÄ övriga hötalare (-10 dB) och behöll subben pÄ 0. Det blev klart bÀttre, men Àr inte helt nöjd. Har sneglat lite pÄ att byta ut Oppon mot dedikerat försteg nu.

SÄ det Àr helt klart inget fel pÄ Arendalen, men frÄgan Àr ju dÄ hur mycket mer REL:en kan blomma ut om den matas med bra signal...

Redigerat av Sardaukar, 25 February 2020 - 08:07.

Postad 26 February 2020 - 18:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlĂ€gg
  • 0

Tror alla Àr införstÄdda med detta men utifall att nÄgon skulle ha missat detta sÄ finns det fördelar med att köra REL via högnivÄ till musik (tvÄkanalsljud).
Till film sÄ anvÀnder sig dessa subbar av LFE om det kommer en mixad subkanal denna vÀgen och dÄ upphör högnivÄn att anvÀndas.
Av denna anledning kan man ha bÄda inkopplade samtidigt och kan dÄ fÄ det bÀsta av tvÄ vÀrldar.

HögnivÄ gör det iofs omöjligt att tidskompensera basen i försteget, och oavsett hur snabb signalhantering subben har sÄ blir det en fördröjning. Det Àr ocksÄ ofta en nackdel att belasta frontarna med basen som annars bara hade gÄtt till subben.

Men visst, det Àr enklare att fÄ nÄgorlunda ok ljud med högnivÄ.

Postad 26 February 2020 - 21:51

BlÄtand
  • BlĂ„tand
  • MĂ€stare

• 3145 inlĂ€gg
  • 0

@Ageve:
Som sagt du har bÄda möjligheterna om du har en REL eller BK electronic sÄ jag ser inte problemet.

Man kan alltid bita sig fast i teorin men i bland skadar det inte att testa IRL.
En fördröjning pÄ 4-8ms tror jag de flesta har överseende med om de överhuvudtaget kan notera den?
FrÄga vÀrt om du sjÀlv eller din kalibrering kan trimma in det bÀttre Àn sÄ.
Frontarna förvÀntas inte göra annat Àn vad de Àr designade för sÄ det bör de absolut klara för musik.
För film har du LFE som pÄ alla andra subbar sÄ du fÄr bara en extra valmöjlighet som de flesta föredrar nÀr de provat.

Om du testar sÄ tror jag att du skulle föredrar högnivÄn till musik.
Dessa subbar har ocksÄ blivit betydligt snabbare pÄ senare Är sÄ gamla erfarenheter Àr inte mycket vÀrda. För 10 Är sedan var det en helt annat fördröjning.

Postad 26 February 2020 - 22:20

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlĂ€gg
  • 0
Men att belasta frontarna med bas som skulle gÄtt till subb....med högnivÄ och delning pÄ subben sÄ gÄr vÀl all bas till subben under delningsfrekvensen? Nu var det lÀngesen jag körde högnivÄ men kopplar man inte til subb och sÄ til frontar? och dÄ ger den frontarna signalen över delning?

Postad 27 February 2020 - 06:37

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2125 inlĂ€gg
  • 0

Men att belasta frontarna med bas som skulle gÄtt till subb....med högnivÄ och delning pÄ subben sÄ gÄr vÀl all bas till subben under delningsfrekvensen? Nu var det lÀngesen jag körde högnivÄ men kopplar man inte til subb och sÄ til frontar? och dÄ ger den frontarna signalen över delning?

Subben fÄr samma signal som högtalarna, direkt frÄn högtalarterminalerna pÄ förstÀrkaren. Har sjÀlv inte lyckats integrera REL eller BK med högnivÄ. Med lÄgnivÄ och delning vid 60-80 Hz har det gÄtt fint.

Postad 27 February 2020 - 09:50

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlĂ€gg
  • 0
DÄ blir det ju samma som att köra large+sub?

Postad 27 February 2020 - 12:22

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

• 4148 inlĂ€gg
  • 0

En fördröjning pÄ 4-8ms tror jag de flesta har överseende med om de överhuvudtaget kan notera den?

FrÄga vÀrt om du sjÀlv eller din kalibrering kan trimma in det bÀttre Àn sÄ.

Om man tÀnker sig 8ms sÄ Àr det halva vÄglÀngden vid 65Hz. En fasvÀndning alltsÄ och klart mÀrkbart :)

Postad 09 March 2020 - 16:49

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlĂ€gg
  • 0

Jag har nu bestĂ€mt mig för att behĂ„lla REL. Blev ingen skillnad med dedikerat försteg (Rotel RSP-1582). NĂ„gon som Ă€r sugen pĂ„ att köpa Arendalen till reducerat pris innan jag skickar tillbaka den? 

Redigerat av Sardaukar, 09 March 2020 - 16:49.

Postad 11 March 2020 - 19:10

BlÄtand
  • BlĂ„tand
  • MĂ€stare

• 3145 inlĂ€gg
  • 0

Om man tÀnker sig 8ms sÄ Àr det halva vÄglÀngden vid 65Hz. En fasvÀndning alltsÄ och klart mÀrkbart :)

Helt sant vid just detta exempel.
Men om du du istÀllet kosta pÄ sig den lite snabbare varianten och lÀgger delningen lÀgre t.ex. 40-45Hz vilket förmodligen Àr mer lÀmpligt i de flesta fall om man skall trÀffa -3dB pÄ en mindre golvare eller större stativare dÄ blir det rÀtt okej inte bara i praktiken utan ocksÄ i teorin ;)

Men det Àr klart att om du kan fÄ bort alla tidfel sÄ Àr det naturligtvis det bÀsta.

Redigerat av BlÄtand, 11 March 2020 - 19:13.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.