Hejsan!
Jag funderar på en projektor men lever på väldigt låg budget. Jag bor i en liten 1:a som jag kan mörklägga helt. Jag är på jakt efter en projektor jag då och då kan titta på film med. Har en tv och funderar på att ha en duk som är i större format, säg 70", som jag då och då kan dra ner och njuta film av. Vad för projektorer finns det för denna typ av bruk och i billig prisklass?
Med vänliga hälsningar
Liten lägenhet och en billig porjektor
Postad 16 December 2024 - 12:57
Postad 16 December 2024 - 13:51
Om du nu inte absolut vill ha en projektor så skulle jag rekommendera en Tv för den storleken.
Du kommer få mycket mer bild för pengarna.
Postad 17 December 2024 - 07:03
Vad ungefär börjar det kosta och vilken tum för att det ska vara värt det?
Postad 17 December 2024 - 08:05
Om du siktar på 70+ tum projektor kan du kolla vad en enkel 75-tums TV kostar och jämföra med din budget för projektor+duk.
Bildkvaliteten är överlägsen även från en enkel TV när du använder den rakt upp och ned i ett vardagsrum. Även om mörkläggning hjälper för en projektor kommer man inte ifrån att att vita väggar får ljuset att studsa runt och mjölka ur kontrasten.
Om du inte testat projektor tidigare men har en TV sedan många år, är du förmodligen van med hur du hanterar en TV. Du kommer inte få samma praktiska handhavande med en projektor. Kan vara en omställning man inte var beredd på eller kunde föreställa sig innan där en 75-tums TV är precis samma som du är van med sedan tidigare.
Postad 17 December 2024 - 12:28
Postad 17 December 2024 - 22:15
Hejsan!
Jag funderar på en projektor men lever på väldigt låg budget. Jag bor i en liten 1:a som jag kan mörklägga helt. Jag är på jakt efter en projektor jag då och då kan titta på film med. Har en tv och funderar på att ha en duk som är i större format, säg 70", som jag då och då kan dra ner och njuta film av. Vad för projektorer finns det för denna typ av bruk och i billig prisklass?
Med vänliga hälsningar
Varför 70 tum? Jag skulle satsa på så stor duk som möjligt i stort sett för ditt rum. Vad är avståndet mellan där duken ska vara och hur långt till väggen tvärtemot.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?