Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chromecast 2024

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 februari 2025 - 12:08

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 291 inlägg
  • 0
Eller är det 2025 nu?

Föräldrarna har fått problem med sin. Google har måhända redan slutat stödja den i hopp om att få folk köpa googletv

Jag var hem och fipplade och höll på. På något magiskt vis ville den helt plötsligt fungera men blev samma visa snabbt igen att den går att se i nätverket men går inte konfigurera.

Postad 17 februari 2025 - 12:31

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 553 inlägg
  • 0

Barnen hade sönder vår chromecast för ett par år sen. Bytte då till en Xiaomi TV-dongel istället. Har chromecast-funktion i den också men man styr allt med appar och fjärrkontroll. Den var betydligt billigare än en chromecast. Enkel att använda, t.o.m. min svärmor kan hantera den.

Postad 24 februari 2025 - 17:32

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 291 inlägg
  • 0
Blev en strong leap-s3

Kjell hade inte Xiaomis googletv i lager. Den här var lite dyrare med bättre prestanda hette det.

Postad 11 mars 2025 - 17:03

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
F🎶ck Google!!😡🤬

4 st Google Audio och 3 st Chromecast för tv har slutat fungera!!!!!

Ser att detta är ett problem över hela jorden och så här blir det när man accepterar produkter som skall vara uppkopplade mot 3:e parts servrar!!

Är så j@vla less på all elektronik som krånglar så jag kan spy.

Vad rekommenderas istället för Chromecast Audio för att skicka ljud till några förstärkare samt JBL högtalare som har phono ingång? Tv apparaterna vägrar jag att köpa nytt till så det får g med dom gamla ATV boxarna och Nvidia Shilden jag har tills Google har löst denna f🥵ck up.

(Förlåt min sura uppstötning i detta inlägg men har hållit på i flera veckor nu med övergång från min Homey 2019 till Homey 2023 med några hundra produkter. Jag tror att i nästa liv skall jag inte bli elektronik tokig. )

Postad 11 mars 2025 - 17:08

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 291 inlägg
  • 0

Vilken version har du. Något säkerhetcerfifikat har gått ut för generation 2 och behöver uppdateras. Vet inte om det har hänt min men tror det är generation 3 så borde inte beröras

Postad 11 mars 2025 - 18:53

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Kan bara instämma Iceman...

Det verkar inte heller finnas en enda motsvarande produkt till Chromecast Audio på marknaden.

Och känner någon till en sådan så posta gärna här.

Redigerat av Iwarsson, 11 mars 2025 - 18:54.

Postad 11 mars 2025 - 19:21

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Det är ca 100 miljoner produkter som inte fungerar just nu och det pga ett säkerhetscertifikat som gick ut efter 10 års gränsen den 9:e mar-25. Goggle har ”lovat” fix och säger även att man skall ”fixa” dom som redan har gjort factory reset som undertecknad har gjort. Det som är skrattretande är att går man in på Googles sida hör dessa generation 2 produkter så står det hur man gör f.r som dom nu säger att man INTE skall göra.

Postad 11 mars 2025 - 19:31

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0
Du kan koppla upp enheten igen genom att ställa datumet på din telefon till i lördags eller tidigare och sen köra inställningarna. Du kommer inte kunna casta till den, men den kommer iallafall vara online igen.

Postad 11 mars 2025 - 20:16

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Svarar mig själv.

Den här har Google Cast: https://www.amazon.c...c_campaign=Feed

Postad 14 mars 2025 - 08:49

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
GoogleNestTeam Community Manager (Admin)
Community Manager (Admin)
yesterday
Hey everyone, thank you for your patience while we work to resolve this issue. Here’s the latest:

We have started to roll out a fix for the problem with Chromecast (2nd gen) and Chromecast Audio devices, which will be completed over the next few days. Your device must be connected to receive the update.

If you performed a factory reset during initial troubleshooting, you may still be experiencing an issue where you cannot re-setup your device. We are working to resolve this as soon as possible. Please continue to check the Community page here for updates and next steps.
View Recommended Answer in original post

https://www.googlene...dio/td-p/686992

Postad 14 mars 2025 - 20:09

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Där hoppade vår Chromecast Audio igång. Det föregicks av en mängd konstiga fel såsom saknade högtalare i högtalargrupper, problem med att starta och stoppa tjänster, höja och sänka volym.

Nu blir det god mat och film. Förhoppningsvis fortsätter det fungera imorgon, man vet ju aldrig med Google...

Postad 14 mars 2025 - 20:33

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Jag provade 3 st Audio och dom fungerade igen så det återstår att kolla 3 st Chromecast och 1 st Audio. Bra än så länge 👍🏼

Postad 14 mars 2025 - 20:34

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Jag provade 3 st Audio och dom fungerade igen så det återstår att kolla 3 st Chromecast och 1 st Audio. Bra än så länge 👍🏼

👍🏻👍🏻

Postad 19 mars 2025 - 08:13

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Uppdatering angående din Chromecast-enhet

Tack för ditt tålamod medan vi arbetade för att lösa problemet med Chromecast- (2:a generationen) och Chromecast Audio-enheter. Från och med idag har denna störning åtgärdats.

Om du inte utförde en fabriksåterställning ska din enhet nu fungera ordentligt. Om den fortfarande inte fungerar ordentligt kan du kontrollera enhetens firmware-version genom att följa instruktionerna här. Om din enhet inte har rätt firmware-version kan du testa att starta om enheten för att starta uppdateringsprocessen.

Användare som har återställt standardinställningarna måste uppdatera Google Home-appen till den senaste versionen (3.30.1.6 för Android och 3.30.106 för iOS) för att konfigurera Chromecast (2:a generationen) eller Chromecast Audio på nytt. Lanseringen av appen börjar i dag och det kan ta upp till några dagar innan den har lanserats för alla. Uppdateringar kommer att läggas upp på Google Nest Community.

Vi ber om ursäkt för denna störning och de eventuella besvär den kan ha orsakat – vi arbetar hårt för att se till att alla användare kan vara igång igen så snabbt som möjligt.
© 2025 Google Commerce Ltd., Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland
Detta obligatoriska meddelande innehåller viktig information om din Google Nest-produkt eller ditt Google Nest-konto.
Integritetspolicy | Användarvillkor

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • MadVR Core videoprocessor
    Globe
    2025-04-26 20:58:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.